AnonymBruker Skrevet 25. august 2014 #1 Skrevet 25. august 2014 jeg har hatt senebetennelse i mange år i ankelen (ved kulen på ankelen), det er iallefall det jeg ble fortalt når jeg dro til lege med den. det eneste jeg har fått av behandling er kortisonsprøyte, noe man jo ikke burde behandles med så lenge pluss at det er helt forjævlig vondt. jeg sa til fastlegen at jeg ikke ville ha det mer nettopp på grunn av det, og fikk beskjed om at "jaja, da får du bare leve med det da". er det noen som har hatt dette eller vet behandling som kan hjelpe? hver gang jeg går lengre avstander (typ en time) får jeg vondt i flere dager etterpå... Anonymous poster hash: a78c7...d44
AnonymBruker Skrevet 25. august 2014 #2 Skrevet 25. august 2014 KOntakt en fysioterapaut Anonymous poster hash: 20106...925
AnonymBruker Skrevet 25. august 2014 #3 Skrevet 25. august 2014 Jeg har fått veldig god hjelp fra Dr Kvist her i bergen. Jeg har hatt problemer med betennelse i håndleddene mine i mange år, noe som kom fra knuter i nakke og skuldre. Dette kunne ikke lege eller fysioterapeut fortelle meg, men etter 10 minutter hos Kvist hadde han funnet roten til problemene. Det tar noen timer før du får orden på det, og det er forholdsvis dyrt (rundt 600kr gangen og gjerne 5-8 behandlinger). Men absolutt verdt det! jeg har fått en helt ny hverdag etter jeg begynte å få orden på smertene Så kanskje dette er noe for deg? Anonymous poster hash: 26e8a...6f4
AnonymBruker Skrevet 25. august 2014 #4 Skrevet 25. august 2014 Ultralyd og laser hos en flink fysioterapeut. Spørsmålet er vel mer hva du får dette av for å forhindre at du får det tilbake etter behandling? NSAIDs på resept kan og hjelpe.Anonymous poster hash: 88b47...8ab
Cata Skrevet 25. august 2014 #5 Skrevet 25. august 2014 Prøv en konsultasjon hos manuellterapeut, helst en som driver med trykkbølgebehandling. Fikk behandling for tennisalbu av manuellterapeut. Han brukte trykkbølger og nåler. Jeg ble god som ny etter 5-6 uker. 1
Wiggins Skrevet 25. august 2014 #6 Skrevet 25. august 2014 Av erfaring vet jeg at mange leger er veldig ivrige på å sette kortisonsprøyte med en gang, og ikke vil vurdere fysioterapi. Du burde vurdere å prøve en fysioterapeut som bruker mikrostrømbehandling. På grunn av oppløste elektrolytter er det en spenningsforskjell mellom innsiden og utsiden av celleveggen, som gjør at det naturlig går en strøm i størrelsesorden mikroampere. Når det blir betennelse går det mindre strøm. Mikrostrømbehandling induserer strøm i slike styrker, sammen med riktig utført massasje og tøying skal det kunne behandle de fleste betennelsestilstander. Hvis du bor i Oslo kan jeg anbefale fysioterapeuten jeg har brukt, send meg en privat melding så skal du få navn på klinikken. Om du ikke bor i Oslo er det mulig at "min" klinikk vet om fysioterapeuter som bruker mikrostrømbehandling andre steder i landet.
Pinkee Skrevet 25. august 2014 #7 Skrevet 25. august 2014 Jeg har fått veldig god tro på trykkbølge, så jeg ville prøvd det. Beste er at du tilsetter ikke kroppen noe
Wiggins Skrevet 26. august 2014 #8 Skrevet 26. august 2014 Jeg har fått veldig god tro på trykkbølge, så jeg ville prøvd det. Beste er at du tilsetter ikke kroppen noe Hva mener du med dette? At det ikke er bra å ta medisiner, selv medisiner med dokumentert virkning? Noen begynnende betennelsestilstander kan enkelt kureres med kortisontilskudd. Det er selvsagt ikke bra å gå på kortisontilskudd over lengre tid, det øker risikoen for diabetes og beinskjørhet, men for noen dager er det svært liten fare for noen bivirkninger utover økt apetitt. Kortisonsprøyte kan av og til være en løsning, men det svekker beinvevet lokalt der sprøyta settes i betydelig grad. En fysioterapeut jeg var hos mente at man derfor bare kan sette sprøyte ett sted én gang, mens en lege jeg var hos mente flere ganger gikk helt fint. Uansett hvem av dem som har rett er det et faktum at kortison bryter ned beinvev, derfor skal man være forsiktig med store doser i form av sprøyte eller i pilleform. En liten dose i pilleform er derimot forbundet med liten risiko.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå