Gå til innhold

Piercing i navle


enavdem

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal nå idag ( kl 17:00) ta piercing i navlen. Veldig nervøs ...

Hvordan blir det med rensingen? Kan jeg anvende Klorhexidin? Hørt nemmelig at noen mener det er helt innafor, mens andre mener at det er noe man skal holde unna piercingen... Også hørt at å rense med såpe (smøre rundt og få vekk skorpe) uten parfyme, gjerne Dr. Greve.

Er veldig usikker på hvordan rensingen egentlig skal gjøres...

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du vil få god gjennomgang på renserutiner når du er der :) klorhexidin er bra og rense med.,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte klorhexidin og har gjort det på alle mine piercinger. Mange sier at det ikke skal brukes, at man heller skal rense med saltvann, men det funket ikke for meg. Føler at piercingene gror bedre når jeg renser med klorhexidin.

Masse lykke til! Jeg synes det gjorde vondt, men smerten varer bare noen få sekunder :) Vær forresten forsiktig slik at buksa di ikke henger seg fast i piercingen, for det gjør ganske vondt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klorhexidin 0.5mg fungerer bra 1mg kan bli for sterk var det jeg fikk beskjed om da jeg tok min i navelen og madonnaen over leppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte klorhexidin og har gjort det på alle mine piercinger. Mange sier at det ikke skal brukes, at man heller skal rense med saltvann, men det funket ikke for meg. Føler at piercingene gror bedre når jeg renser med klorhexidin.

Masse lykke til! Jeg synes det gjorde vondt, men smerten varer bare noen få sekunder :) Vær forresten forsiktig slik at buksa di ikke henger seg fast i piercingen, for det gjør ganske vondt :fnise:

Grovstrikkede gensere er heller ikke å anbefale... Auu!! :P Endret av MissPierce
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid brukt saltvann klorhexidin på alle mine 12 piercinger.. Eller alle utenom den i tunga da. Alle har grodd helt fint uten problemer :) Men du får alltid med deg et ark der det står renserutiner på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg brukte klorhexidin og har gjort det på alle mine piercinger. Mange sier at det ikke skal brukes, at man heller skal rense med saltvann, men det funket ikke for meg. Føler at piercingene gror bedre når jeg renser med klorhexidin.

Masse lykke til! Jeg synes det gjorde vondt, men smerten varer bare noen få sekunder :) Vær forresten forsiktig slik at buksa di ikke henger seg fast i piercingen, for det gjør ganske vondt :fnise:

Haha, huff! Det hørtes rimelig vondt ut, skal nok være forsiktig i valg av klær :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åssen gikk det?:)

Når jeg tok navlepiercing kjøpte jeg rensemiddel som var beregnet på piercinger på studioet, men klorhexidin er veldig bra det også:) Sørg for at hendene dine er helt rene når du renser smykket. Min grodde dessverre ut og jeg har tidenes styggeste arr som får navlen min til å se dobbelt så stor ut. Blæ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Åssen gikk det? :)

Når jeg tok navlepiercing kjøpte jeg rensemiddel som var beregnet på piercinger på studioet, men klorhexidin er veldig bra det også :) Sørg for at hendene dine er helt rene når du renser smykket. Min grodde dessverre ut og jeg har tidenes styggeste arr som får navlen min til å se dobbelt så stor ut. Blæ!

Sorry for et veeeldig sent svar her, har ikke helt fulgt med på denne tråden...

Det gikk forsåvidt fint, bare at den er skeiv og betent for øyeblikket.. Var mye gulgrønn væske i starten, men nå er det borte og jeg har fått en liten ''utposning'' rundt smykket i underste hull. Kommer også mye blod fra undersiden av. Lurer på om jeg burde ta den ut og la det gro, samtidig vil jeg ikke ha arr :/ ...men jeg vil jo ikke ha en piercing som er skeiv og betent heller :grine::( Renser med Pyrisept og vært på kontroll time, men fikk beskjed om at jeg bare måtte la den gro og at alt egentlig så fint ut, noe det IKKE gjør. :( Tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry for et veeeldig sent svar her, har ikke helt fulgt med på denne tråden...

Det gikk forsåvidt fint, bare at den er skeiv og betent for øyeblikket.. Var mye gulgrønn væske i starten, men nå er det borte og jeg har fått en liten ''utposning'' rundt smykket i underste hull. Kommer også mye blod fra undersiden av. Lurer på om jeg burde ta den ut og la det gro, samtidig vil jeg ikke ha arr :/ ...men jeg vil jo ikke ha en piercing som er skeiv og betent heller :grine::( Renser med Pyrisept og vært på kontroll time, men fikk beskjed om at jeg bare måtte la den gro og at alt egentlig så fint ut, noe det IKKE gjør. :( Tips?

Utposing kan du fjerne med kortison. Men om den fortsatt er betent ville jeg dratt tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utposing kan du fjerne med kortison. Men om den fortsatt er betent ville jeg dratt tilbake.

kortison? Hvordan , hva, hvorfor .. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kortison? Hvordan , hva, hvorfor .. ?

Regner med du ikke vil ha utposingen? Jeg fikk utposing på en av min piercinger og fikk beskjed fra studioet at jeg skulle smøre på Kortisonkrem. Du får på apoteket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal forsåvidt heller ikke ta ut smykket, før etter betennelsen er borte, ellers kan betennelsen bli grodd inn, og ikke gå vekk eller noe i den duren, husker ikke helt :fnise:

Gå evt. til lege å forhør deg med hva han/hun sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Regner med du ikke vil ha utposingen? Jeg fikk utposing på en av min piercinger og fikk beskjed fra studioet at jeg skulle smøre på Kortisonkrem. Du får på apoteket.

Tenkte mer; Hva gjør egentlig kortisonen som virker mot utposningen, hvordan funker det ? I såfalll, oss'n blir smøring med kortisonen i forhold til rensingen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte mer; Hva gjør egentlig kortisonen som virker mot utposningen, hvordan funker det ? I såfalll, oss'n blir smøring med kortisonen i forhold til rensingen ?

Er ikke sikker på hvordan det fungerer, men kortisonen fjerner utveksten. Du må sørge for å bare ha det på det som skal bort og ikke i "såret".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry for et veeeldig sent svar her, har ikke helt fulgt med på denne tråden...

Det gikk forsåvidt fint, bare at den er skeiv og betent for øyeblikket.. Var mye gulgrønn væske i starten, men nå er det borte og jeg har fått en liten ''utposning'' rundt smykket i underste hull. Kommer også mye blod fra undersiden av. Lurer på om jeg burde ta den ut og la det gro, samtidig vil jeg ikke ha arr :/ ...men jeg vil jo ikke ha en piercing som er skeiv og betent heller :grine::( Renser med Pyrisept og vært på kontroll time, men fikk beskjed om at jeg bare måtte la den gro og at alt egentlig så fint ut, noe det IKKE gjør. :( Tips?

Utposningen er helt normal på en ny navlepiercing og går bort når piercingen er ferdig grodd. Noe som kan ta så mye som halvannet år om du er skikkelig uheldig.

Ikke ta på den utenom når du skal rense, ikke bruk pyrisept, kun ren saltvannsoppløsning da pyrisepten medfører at sårkanten holdes åpen og det gjør at piercingen gror saktere.

Piercinger gror generelt best når de får være i fred. Bruk en litt stor plasterlapp over navlen om natten slik at du ikke slår til den i søvne. Det gjør ikke bare vondt, det kan rive opp hullet også.

Unngå plagg med store masker innerst mot huden. Unngå å lene deg mot ting slik at navlen får mye press mot seg. Unngå høye skjørt- og bukselinninger som legger seg slik at navlen får press mot seg om du sitter eller bøyer deg.

Får du en skikkelig betennelse med mye gugge, bruk bacimycin salve, klem litt bacimycin ut under kula på smykket, slik at du til dels treffer piercinghullet, hver gang du har dusjet, og la det være ellers.

Og slutt å plukk. Ikke rør den, om du har aldri så lyst. La smykket stå i til piercingen er helt grodd. Ikke fall for fristelsen å bytte smykke fordi du er lei av det første smykket.

La den være i fred!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis den gror skjevt kan det være fordi kroppen din "avstøter" fremmedlegeme, og ikke ønsker det i kroppen. Da er det bare til å ta den ut, og la hullet gro. Ville tatt en tur tilbake der du utførte det, eventuelt dratt til lege.



Anonymous poster hash: 7f72c...b60
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Utposningen er helt normal på en ny navlepiercing og går bort når piercingen er ferdig grodd. Noe som kan ta så mye som halvannet år om du er skikkelig uheldig.

Ikke ta på den utenom når du skal rense, ikke bruk pyrisept, kun ren saltvannsoppløsning da pyrisepten medfører at sårkanten holdes åpen og det gjør at piercingen gror saktere.

Piercinger gror generelt best når de får være i fred. Bruk en litt stor plasterlapp over navlen om natten slik at du ikke slår til den i søvne. Det gjør ikke bare vondt, det kan rive opp hullet også.

Unngå plagg med store masker innerst mot huden. Unngå å lene deg mot ting slik at navlen får mye press mot seg. Unngå høye skjørt- og bukselinninger som legger seg slik at navlen får press mot seg om du sitter eller bøyer deg.

Får du en skikkelig betennelse med mye gugge, bruk bacimycin salve, klem litt bacimycin ut under kula på smykket, slik at du til dels treffer piercinghullet, hver gang du har dusjet, og la det være ellers.

Og slutt å plukk. Ikke rør den, om du har aldri så lyst. La smykket stå i til piercingen er helt grodd. Ikke fall for fristelsen å bytte smykke fordi du er lei av det første smykket.

La den være i fred!

Takk for svaret. Skal følge rådene dine ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som har tatt ny piercing etter at den grodde ut? Tok da jeg var 15/16 men den grodde ut. Å har lyst til å ta på nytt.. er 22 nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du kan ta en ny piercing kommer helt an på hvordan arrvevet ser ut og hvilken utformin navlen din har.
Spør en piercer om å se på den og spør om det er mulig for deg å sette en ny piercing der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...