Gå til innhold

Eggløsning?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, har et lite spørsmål om eggløsning og p-piller. Vet ikke hvor jeg skal skrive dette så satt det bare her.

Jeg går på Loette 28. Når jeg hopper over mensen, får jeg da ikke eggløsning? Eller får jeg ikke eggløsning siden jeg går på p-piller? Eller er det sånn at jeg bare får eggløsning når jeg ikke hopper over? Er forvirret da jeg hører mye forskjellig...

Anonymous poster hash: 801f9...abb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er basic lære du lærer på u-skolen. Hvor har du vært? Uansett, les i pakningsvedlegget, google deg frem det er ikke vanskelig

Anonymous poster hash: 6e22d...936
Skrevet (endret)

Skal sies at jeg ikke fulgte helt med i naturfagen når vi gikk gjennom det, men:

For å få mensen må et egg løsne, når egget ikke blir befruktet så "slipper det" og du får mensen.

Rett meg noen, om jeg tar feil.

Endret av dillyduzit
Skrevet

Når du går på p-piller har du ikke eggløsning nei. Det er derfor man tar p-piller, siden det er ved eggløsning man blir gravid.

Anonymous poster hash: 797b4...795
Skrevet

Skal sies at jeg ikke fulgte helt med i naturfagen når vi gikk gjennom det, men:

For å få mensen må et egg løsne, når egget ikke blir befruktet så "slipper det" og du får mensen.

Rett meg noen, om jeg tar feil.

Egget slippes fra egglederen hver mnd(når man ikke går på p-piller)

Det er når det slipper det kan befruktes.

Et egg som befruktes fester seg i livmoren. Et egg som ikke befruktes blør ut som mensen.

Skrevet

Egget slippes fra egglederen hver mnd(når man ikke går på p-piller)

Det er når det slipper det kan befruktes.

Et egg som befruktes fester seg i livmoren. Et egg som ikke befruktes blør ut som mensen.

Ser der ja, lærte jeg meg noe nytt i dag óg.

Skrevet

Tusen takk for svar :-)

Anonymous poster hash: 801f9...abb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...