Gå til innhold

Når han ikke tar initiativ til kontakt (tinder)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har pratet litt med en på tinder. Jeg likte bildene hans og profilen med en gang jeg så den og tenkte at han her har jeg mye til felles med. Så fikk vi match, og han innledet en samtale med meg. Det viste seg at jeg hadde rett, vi har felles interesser og vi er også i veldig lik livssituasjon. Vi har snakket litt løst om at vi kunne ha møttes for å gjort noe sammen.

Problemet er bare at hver gang vi snakker sammen nå så er det jeg som tar initiativ. Første gang var det han, og da hadde vi en samtale over noen timer før vi avsluttet den fordi det ble sent og vi skulle legge oss. Etter det er det jeg som har tatt initiativ hver gang, og da har vi igjen snakket sammen noen timer før vi må legge oss. Men jeg blir usikker på om han i det hele tatt er interessert i å bli kjent og evt møtes når han ikke tar kontakt på eget initiativ.

Kan jo hende jeg bare er en av mange for ham, og vi har jo ikke møttes så da er det jo kanskje ikke unaturlig at han ikke er så engasjert.. Han svarer jo når jeg tar kontakt, men tar jeg ikke kontakt med ham så vet jeg ikke hvor lenge det går før han tar kontakt med meg eller om han ikke gjør det i det hele tatt.. Jeg har ikke tatt kontakt på fem dager nå, og vet liksom ikke om jeg skal fortsette å ta initiativ eller bare la det være og se om han er interessert nok til å ta kontakt.

Jeg snakker med flere og har mange som faktisk tar initiativ til kontakt, men han her føler jeg at jeg har mest til felles med, så kan jo hende vi faktisk hadde passet bra sammen bare vi hadde kommet så langt som til et møte.

Skal jeg droppe å ta mer initiativ?



Anonymous poster hash: 0d38e...7f0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det som hadde avgjort for ham var hvordan han er på meldinger med andre. Hvis han generelt ikke pleier å ta initiativ til samtaler, så gjør det jo ingenting.

Anonymous poster hash: 4b6fd...d9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville fokusert litt mer på innholdet i samtalen, kontra hvem som tar initiativ eller hvor lenge den varer. Hva har du fått vist av det selv når dere snakker sammen? Hva dreier samtalen seg om? Stiller han spørsmål som viser at han vil bli bedre kjent med deg, eller snakker dere løst om vær og vind?

Hvis du føler at du har fått vist hvem du er og hva du står for, så ville jeg kanskje bare snakket litt med de andre og sett om han tok kontakt for å treffe deg eller snakke mer med deg. Hvis du ikke føler du har fått vist dem du er slik at han ikke ser verdien i deg, så må du kjøre på og ta intiativ frem til du har fått gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes egentlig han som mann burde ta initiativ til å møtes nå når dere har snakket en del. Man skal ikke vente for lenge med å møtes.



Anonymous poster hash: 0eef2...78b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alegria

På tinder er det desverre ofte slik at man blir en av mange. Jeg prater med et par der, noen har jo allerede rukket å bli forelsket i meg (av de jeg har møtt), jeg trenger mye lenger tid og har sagt det til de, at jeg prater med fler og tar ting rolig. Men det er vel sjeldent folk innrømmer. La han ta initiativ neste gang da, tar han ikke er han kanskje ikke så interessert likevel. Jeg selv tar kun initiativ til å prate med de/den jeg virkelig er interessert i.

Endret av alegria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som hadde avgjort for ham var hvordan han er på meldinger med andre. Hvis han generelt ikke pleier å ta initiativ til samtaler, så gjør det jo ingenting.

Anonymous poster hash: 4b6fd...d9a

Ja, hvis jeg hadde visst hvordan han snakker med andre så hadde jeg jo visst om jeg ble prioritert eller ikke. Jeg ser han er aktiv hver dag vertfall, men jeg vet jo ikke om han bare er innom for å kikke eller kanskje sjekke/svare på en melding han har fått eller om han skravler med andre i timesvis hver dag. Kan jo hende han er veldig populær der inne og ikke trenger ta initiativ fordi damene gjør det, hva vet jeg..

ts

Anonymous poster hash: 0d38e...7f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville fokusert litt mer på innholdet i samtalen, kontra hvem som tar initiativ eller hvor lenge den varer. Hva har du fått vist av det selv når dere snakker sammen? Hva dreier samtalen seg om? Stiller han spørsmål som viser at han vil bli bedre kjent med deg, eller snakker dere løst om vær og vind?

Hvis du føler at du har fått vist hvem du er og hva du står for, så ville jeg kanskje bare snakket litt med de andre og sett om han tok kontakt for å treffe deg eller snakke mer med deg. Hvis du ikke føler du har fått vist dem du er slik at han ikke ser verdien i deg, så må du kjøre på og ta intiativ frem til du har fått gjort det.

Du spør vanskelig. Vi snakker ikke bare om vær og vind nei. Han spør meg spørsmål som viser at han vil bli bedre kjent, og det gjør jeg også. Jeg føler jo at jeg har fått vist litt av hvem jeg er (men ikke alt), så det er litt vanskelig å vite om han ser verdien i meg ennå.. Han har gitt meg kompliment for måten jeg er på (noe som var basert på noe jeg sa i samtalen vår), vi deler interesser og en del andre ting til felles.

Jeg har vel ingenting å tape på å ta initiativ, men jeg føler på det at jeg ikke er bra nok til at han gidder ta initiativ selv eller at han rett og slett ikke er interessert. Men når jeg snakker med ham så opplever jeg jo det ikke sånn, da er han hyggelig og vi har fine samtaler. Da opplever jeg ham ikke som uinteressert.

Jeg har blitt litt engasjert i han her merker jeg, så er det ikke sikkert jeg liker ham når/hvis vi møtes en gang..

ts

Anonymous poster hash: 0d38e...7f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tinder er det desverre ofte slik at man blir en av mange. Jeg prater med et par der, noen har jo allerede rukket å bli forelsket i meg (av de jeg har møtt), jeg trenger mye lenger tid og har sagt det til de, at jeg prater med fler og tar ting rolig. Men det er vel sjeldent folk innrømmer. La han ta initiativ neste gang da, tar han ikke er han kanskje ikke så interessert likevel. Jeg selv tar kun initiativ til å prate med de/den jeg virkelig er interessert i.

Det er det jeg også tenker, er han interessert nok så tar han initiativ. Men så er det ikke sikkert han er en av dem (som meg) som bruker kort tid på å vite om noen er interessant eller ikke, så kanskje vi må snakke litt mer før han vet om han er interessert? Jeg kan drøye litt og se om han tar kontakt kanskje..

ts

Anonymous poster hash: 0d38e...7f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alegria

Det er det jeg også tenker, er han interessert nok så tar han initiativ. Men så er det ikke sikkert han er en av dem (som meg) som bruker kort tid på å vite om noen er interessant eller ikke, så kanskje vi må snakke litt mer før han vet om han er interessert? Jeg kan drøye litt og se om han tar kontakt kanskje..

ts

Anonymous poster hash: 0d38e...7f0

Mulig det altså. Jeg var faktisk oppriktig interessert i en fyr, datet han og ting skjedde, og deretter gikk det utrolig tregt fra hans side. Jeg sa da at jeg tok hintet og ikke ville treffes mer, da flydde han i taket og skjønte ikke hvordan jeg kunne tenke noe sånt, og at han ville møtes bare at han hadde så mye å gjøre. Så folk er veldig ulike, noen bruker laaangt tid og er ikke så ivirige, mens noen er veldig ivirge. Kommer ann på personen en snakker med, og hans/hennes interesse for deg. Gi det tid synes jeg, kan godt være han er som "min" date, veeeldig treg, og dårlig på å ta initiativ til å snakke. Forstår forøvrig frustrasjonen din, vet åssen det er :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spør vanskelig. Vi snakker ikke bare om vær og vind nei. Han spør meg spørsmål som viser at han vil bli bedre kjent, og det gjør jeg også. Jeg føler jo at jeg har fått vist litt av hvem jeg er (men ikke alt), så det er litt vanskelig å vite om han ser verdien i meg ennå.. Han har gitt meg kompliment for måten jeg er på (noe som var basert på noe jeg sa i samtalen vår), vi deler interesser og en del andre ting til felles.

Jeg har vel ingenting å tape på å ta initiativ, men jeg føler på det at jeg ikke er bra nok til at han gidder ta initiativ selv eller at han rett og slett ikke er interessert. Men når jeg snakker med ham så opplever jeg jo det ikke sånn, da er han hyggelig og vi har fine samtaler. Da opplever jeg ham ikke som uinteressert.

Jeg har blitt litt engasjert i han her merker jeg, så er det ikke sikkert jeg liker ham når/hvis vi møtes en gang..

ts

Anonymous poster hash: 0d38e...7f0

Jeg tror at hvis du slutter å tenke så mye og tro så mye, så vil ting bli mye enklere.Du kan ikke vite hvordan han tenker eller hva han mener uten at han har sagt det, så hans interesse for deg kan du ikke måle ut i fra om han tar initiativ eller ikke. Du kan måle den via samtalene dere har og interessen han viser for å bli bedre kjent med deg når dere snakker sammen.

Man sier ofte at man må se på handlinger fremfor ord, men situasjoner som den du er i, viser at ord kan vise mer enn handlinger noen ganger også.

Len deg tilbake, ta kontakt hvis du har noe å si og bare se hvordan det utvikler seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...