AnonymBruker Skrevet 24. august 2014 #1 Skrevet 24. august 2014 Har hatt et flere års langt flørte-bekjentskap med en type.Vi bor i samme by. Vi har aldri vært kjærester på riktig,men i perioder tilbrakt endel tid sammen og jeg har hjelpt ham igjennom en vanskelig periode han hadde i livet med sykdom og ensomhet. Tiden vi har tilbrakt sammen inkluderer lite sex. Dette er derfor ikke en mann som utnytter meg for sex. Han er heller ingen player som driver på med andre damer. Problemet er at han veldig ofte avlyser avtaler. Etter nok en avlyst date i slutten av juli tok han nylig kontakt igjen,og selv om jeg var litt sur (pga at han hadde avlyst nok en avtale) valgte jeg å legge dette bak meg og inviterte ham til å ta en øl eller kaffe en dag. Da fikk jeg dette til svar: "Uansett hvor godt jeg liker deg ser det ut til at alt vi noensinne gjør er å ta en øl eller kaffe sammen.Utover dette skjer det ikke mer.Det er nok litt min feil også, men...." Jeg ble sååå sint da jeg leste dette,for det er jo han som har laget masse avtaler om å treffes,og deretter avlyst dem! Jeg svarer alltid ja når han spør om å finne på noe, derfor mener jeg han er skyld i at vi aldri kommer videre. Jeg mener han bør innse hvor godt jeg liker ham,siden jeg fortsatt sier ja hver gang vi avtaler noe. En annen ville bare kuttet ham ut antar jeg.Men jeg er oppriktig glad i ham. Alt dette skrev jeg til ham i går. Forventet et defensivt svar tilbake, men fikk stedet til svar at han var enig i dette og følte det han hadde skrevet kom ut feil... Det har seg slik at vi begge har ferie nå men ingen har planlagt å dra noe sted. Da dette kom frem forslo han å reise på ferie med meg..Han mente dette vil være en fin måte å bli kjent med hverandre igjen..en ny start liksom. Han virker seriøs men jeg er jo redd for å planlegge ting med en jeg ikke stole 100% på. Worst-case-scenario vil jo være at han avlyser turen like før og jeg står igjen alene.. Hva ville dere gjort? Er det naivt av meg å planlegge ferietur i denne situasjonen? Anonymous poster hash: a92f3...d9a
mara2012 Skrevet 24. august 2014 #2 Skrevet 24. august 2014 Hvis billetter blir bestilt og sånn, avlyser han vel ikke. Men den meldingen han sendte deg, ga meg inntrykk av at han ville noe mer, enn å bare møtes for øl og kaffe. Kanskje i andre settinger. Men nå vet jo ikke hva mer dere har snakket om.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2014 #3 Skrevet 24. august 2014 Har hatt et flere års langt flørte-bekjentskap med en type.Vi bor i samme by. Vi har aldri vært kjærester på riktig,men i perioder tilbrakt endel tid sammen og jeg har hjelpt ham igjennom en vanskelig periode han hadde i livet med sykdom og ensomhet. Tiden vi har tilbrakt sammen inkluderer lite sex. Dette er derfor ikke en mann som utnytter meg for sex. Han er heller ingen player som driver på med andre damer. Problemet er at han veldig ofte avlyser avtaler. Etter nok en avlyst date i slutten av juli tok han nylig kontakt igjen,og selv om jeg var litt sur (pga at han hadde avlyst nok en avtale) valgte jeg å legge dette bak meg og inviterte ham til å ta en øl eller kaffe en dag. Da fikk jeg dette til svar: "Uansett hvor godt jeg liker deg ser det ut til at alt vi noensinne gjør er å ta en øl eller kaffe sammen.Utover dette skjer det ikke mer.Det er nok litt min feil også, men...." Jeg ble sååå sint da jeg leste dette,for det er jo han som har laget masse avtaler om å treffes,og deretter avlyst dem! Jeg svarer alltid ja når han spør om å finne på noe, derfor mener jeg han er skyld i at vi aldri kommer videre. Jeg mener han bør innse hvor godt jeg liker ham,siden jeg fortsatt sier ja hver gang vi avtaler noe. En annen ville bare kuttet ham ut antar jeg.Men jeg er oppriktig glad i ham. Alt dette skrev jeg til ham i går. Forventet et defensivt svar tilbake, men fikk stedet til svar at han var enig i dette og følte det han hadde skrevet kom ut feil... Det har seg slik at vi begge har ferie nå men ingen har planlagt å dra noe sted. Da dette kom frem forslo han å reise på ferie med meg..Han mente dette vil være en fin måte å bli kjent med hverandre igjen..en ny start liksom. Han virker seriøs men jeg er jo redd for å planlegge ting med en jeg ikke stole 100% på. Worst-case-scenario vil jo være at han avlyser turen like før og jeg står igjen alene.. Hva ville dere gjort? Er det naivt av meg å planlegge ferietur i denne situasjonen? Anonymous poster hash: a92f3...d9a Etter den meldinga han skrev fikk jeg inntrykk av at han vil mer. Å ta en ferie sammen kan være en god måte å utvikle forholdet på, men pga at han har avlyst flere ganger, hadde jeg latt han bestille bilettene, verre for han å avlyse hvis de står i hans navn kanskje. Anonymous poster hash: 328cc...e85 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2014 #4 Skrevet 24. august 2014 Hadde nok reist på ferie med han, men la han bestille å legge ut for reisa. Så kan du betale tilbake til han. Så ser du hvor seriøs han er. Anonymous poster hash: 6fc90...452 2
Gjest Lille-pus Skrevet 24. august 2014 #5 Skrevet 24. august 2014 La oss si det slik: Jeg ville ikke lagt ut for billetter og hotell for begge. Til det høres det desverre ut som det er for stor usikkerhet knyttet til at du blir sittende med alle utgiftene til en tur for 2. Om vi skal finspikke på ordene som ble brukt så forstår jeg det som han foreslo å reise på ferie sammen med deg, ikke at han spurte om du ville reise på ferie sammen med ham? Først må dere uansett bli enige om hvor turen skal gå, og at kostnaden er akseptabel for begge to. Etter at dere er enige om det så kan det være fornuftig at han overføre betaling for sine billetter og sin del av hotellet til deg, og når du har fått disse pengene så bestiller du. 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2014 #6 Skrevet 24. august 2014 La oss si det slik: Jeg ville ikke lagt ut for billetter og hotell for begge. Til det høres det desverre ut som det er for stor usikkerhet knyttet til at du blir sittende med alle utgiftene til en tur for 2. Om vi skal finspikke på ordene som ble brukt så forstår jeg det som han foreslo å reise på ferie sammen med deg, ikke at han spurte om du ville reise på ferie sammen med ham? Først må dere uansett bli enige om hvor turen skal gå, og at kostnaden er akseptabel for begge to. Etter at dere er enige om det så kan det være fornuftig at han overføre betaling for sine billetter og sin del av hotellet til deg, og når du har fått disse pengene så bestiller du. Helt ordrett så var det det han sa ja... Og ja,jeg er enig med dere som skriver at det er best å ikke betale for begge, det har jeg ikke tenkt å gjøre. Har helst lyst at han skal legge ut og jeg betale ham tilbake. Om vi bestiller hver for oss kan jeg jo risikere å tape masse penger om han kansellerer.. TS Anonymous poster hash: a92f3...d9a 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2014 #7 Skrevet 24. august 2014 Har hatt et flere års langt flørte-bekjentskap med en type.Vi bor i samme by. Vi har aldri vært kjærester på riktig,men i perioder tilbrakt endel tid sammen og jeg har hjelpt ham igjennom en vanskelig periode han hadde i livet med sykdom og ensomhet. Tiden vi har tilbrakt sammen inkluderer lite sex. Dette er derfor ikke en mann som utnytter meg for sex. Han er heller ingen player som driver på med andre damer. Problemet er at han veldig ofte avlyser avtaler. Etter nok en avlyst date i slutten av juli tok han nylig kontakt igjen,og selv om jeg var litt sur (pga at han hadde avlyst nok en avtale) valgte jeg å legge dette bak meg og inviterte ham til å ta en øl eller kaffe en dag. Da fikk jeg dette til svar: "Uansett hvor godt jeg liker deg ser det ut til at alt vi noensinne gjør er å ta en øl eller kaffe sammen.Utover dette skjer det ikke mer.Det er nok litt min feil også, men...." Jeg ble sååå sint da jeg leste dette,for det er jo han som har laget masse avtaler om å treffes,og deretter avlyst dem! Jeg svarer alltid ja når han spør om å finne på noe, derfor mener jeg han er skyld i at vi aldri kommer videre. Jeg mener han bør innse hvor godt jeg liker ham,siden jeg fortsatt sier ja hver gang vi avtaler noe. En annen ville bare kuttet ham ut antar jeg.Men jeg er oppriktig glad i ham. Alt dette skrev jeg til ham i går. Forventet et defensivt svar tilbake, men fikk stedet til svar at han var enig i dette og følte det han hadde skrevet kom ut feil... Det har seg slik at vi begge har ferie nå men ingen har planlagt å dra noe sted. Da dette kom frem forslo han å reise på ferie med meg..Han mente dette vil være en fin måte å bli kjent med hverandre igjen..en ny start liksom. Han virker seriøs men jeg er jo redd for å planlegge ting med en jeg ikke stole 100% på. Worst-case-scenario vil jo være at han avlyser turen like før og jeg står igjen alene.. Hva ville dere gjort? Er det naivt av meg å planlegge ferietur i denne situasjonen? Anonymous poster hash: a92f3...d9a Les innlegg 7 her http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=864298#entry14969432 og innlegg 12 og 14 her (m.m. og linker i innleggene) http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=864034#entry14964714 Jeg ville droppet å ha noen relasjon med den mannen Anonymous poster hash: e3e15...6dc
AnonymBruker Skrevet 24. august 2014 #8 Skrevet 24. august 2014 Helt ordrett så var det det han sa ja... Og ja,jeg er enig med dere som skriver at det er best å ikke betale for begge, det har jeg ikke tenkt å gjøre. Har helst lyst at han skal legge ut og jeg betale ham tilbake. Om vi bestiller hver for oss kan jeg jo risikere å tape masse penger om han kansellerer.. TS Anonymous poster hash: a92f3...d9a Hvordan det? Hvis dere bestiller hver for dere kan du jo reise på egenhånd. Anonymous poster hash: 4e7a1...279
AnonymBruker Skrevet 24. august 2014 #9 Skrevet 24. august 2014 Les innlegg 7 her http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=864298#entry14969432 og innlegg 12 og 14 her (m.m. og linker i innleggene) http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=864034#entry14964714 Jeg ville droppet å ha noen relasjon med den mannen Anonymous poster hash: e3e15...6dc Jeg leste innleggene men ser ikke helt relevansen i forhold til min problemstilling. Kan du utdype litt hva du mente? TS Anonymous poster hash: a92f3...d9a
AnonymBruker Skrevet 24. august 2014 #10 Skrevet 24. august 2014 Hvordan det? Hvis dere bestiller hver for dere kan du jo reise på egenhånd. Anonymous poster hash: 4e7a1...279 Ja, det er sant. Men jeg er ikke akkurat typen til å dra alene på tur. Har vært lite ute og reist og er ikke så flink å kontakte fremmede folk. TS Anonymous poster hash: a92f3...d9a
AnonymBruker Skrevet 24. august 2014 #11 Skrevet 24. august 2014 Jeg leste innleggene men ser ikke helt relevansen i forhold til min problemstilling. Kan du utdype litt hva du mente? TS Anonymous poster hash: a92f3...d9a I forhold til likhetstrekk: Langvarig flørtebekjentskap Avlysning av avtaler (ikke til å stole på) M.m. Anonymous poster hash: e3e15...6dc
AnonymBruker Skrevet 24. august 2014 #12 Skrevet 24. august 2014 I forhold til likhetstrekk: Langvarig flørtebekjentskap Avlysning av avtaler (ikke til å stole på) M.m. Anonymous poster hash: e3e15...6dc Ja jeg ser poenget ditt nå. Er fortsatt veldig i tvil om denne ferien, og det gjenstår å se om han følger opp,og om det blir noe mer ut av planene.. TS Anonymous poster hash: a92f3...d9a
AnonymBruker Skrevet 24. august 2014 #13 Skrevet 24. august 2014 Jeg leste innleggene men ser ikke helt relevansen i forhold til min problemstilling. Kan du utdype litt hva du mente? TS Anonymous poster hash: a92f3...d9a Mulighet for at det er eller kan utvikle seg til et "hekt"-forhold Anonymous poster hash: e3e15...6dc 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2014 #14 Skrevet 24. august 2014 Ja jeg ser poenget ditt nå. Er fortsatt veldig i tvil om denne ferien, og det gjenstår å se om han følger opp,og om det blir noe mer ut av planene.. TS Anonymous poster hash: a92f3...d9a Takk for tilbakemelding Jeg ønsker deg alt godt Ta godt vare på deg selv Gjør det som er best for deg Jeg ville planlagt noe hyggelig med en eller flere venninner, venner som er til å stole på Anonymous poster hash: e3e15...6dc 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2014 #15 Skrevet 24. august 2014 Ja jeg ser poenget ditt nå. Er fortsatt veldig i tvil om denne ferien, og det gjenstår å se om han følger opp,og om det blir noe mer ut av planene.. TS Anonymous poster hash: a92f3...d9a Takk Det er bra at du er i tvil. Det betyr at du vurderer nøye. Men når du skriver at det gjenstår å se om han følger opp og om det blir noe av planene, det betyr på en måte at du setter livet ditt på vent (din ferie og dine ønsker for ferien som skal være noe å glede seg til og avkobling) Dette blir negativt stress for deg; det å gå og vente, være usikker m.m. Hvordan blir denne ferien for deg, dersom dere planlegger å dra sammen, og dersom han avlyser eller ikke møter opp når dere skal reise, slik at du evt velger å reise alene? Betyr han mye for deg? Er det derfor du vurderer å evt risikere ferieplaner som evt blir spolert? Han behandler deg respektløst. Det finnes mange menn som ikke er som han. Anonymous poster hash: e3e15...6dc 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2014 #16 Skrevet 24. august 2014 Bor dere i Bergen? For han du skriver om ligner veldig på en som gjør det samme med meg.. Akkurat samme måte å skrive på... Anonymous poster hash: d61e5...d58
AnonymBruker Skrevet 24. august 2014 #17 Skrevet 24. august 2014 Bor dere i Bergen? For han du skriver om ligner veldig på en som gjør det samme med meg.. Akkurat samme måte å skrive på... Anonymous poster hash: d61e5...d58 .Ja. Vi bor i Bergen. Kan du gi meg første bokstav i fornavnet? TS Anonymous poster hash: a92f3...d9a
AnonymBruker Skrevet 24. august 2014 #18 Skrevet 24. august 2014 Takk Det er bra at du er i tvil. Det betyr at du vurderer nøye. Men når du skriver at det gjenstår å se om han følger opp og om det blir noe av planene, det betyr på en måte at du setter livet ditt på vent (din ferie og dine ønsker for ferien som skal være noe å glede seg til og avkobling) Dette blir negativt stress for deg; det å gå og vente, være usikker m.m. Hvordan blir denne ferien for deg, dersom dere planlegger å dra sammen, og dersom han avlyser eller ikke møter opp når dere skal reise, slik at du evt velger å reise alene? Betyr han mye for deg? Er det derfor du vurderer å evt risikere ferieplaner som evt blir spolert? Han behandler deg respektløst. Det finnes mange menn som ikke er som han. Anonymous poster hash: e3e15...6dc Ja,du har mange gode poeng her. Vi har planlagt å treffes om noen dager og planlegge nærmere da.Hvis det møtet ikke blir noe av gidder jeg ikke diskutere dette noe mer med ham. TS Anonymous poster hash: a92f3...d9a
Gjest Heartbeat Skrevet 24. august 2014 #19 Skrevet 24. august 2014 Har hatt et flere års langt flørte-bekjentskap med en type.Vi bor i samme by. Vi har aldri vært kjærester på riktig,men i perioder tilbrakt endel tid sammen og jeg har hjelpt ham igjennom en vanskelig periode han hadde i livet med sykdom og ensomhet. Tiden vi har tilbrakt sammen inkluderer lite sex. Dette er derfor ikke en mann som utnytter meg for sex. Han er heller ingen player som driver på med andre damer. Problemet er at han veldig ofte avlyser avtaler. Etter nok en avlyst date i slutten av juli tok han nylig kontakt igjen,og selv om jeg var litt sur (pga at han hadde avlyst nok en avtale) valgte jeg å legge dette bak meg og inviterte ham til å ta en øl eller kaffe en dag. Da fikk jeg dette til svar: "Uansett hvor godt jeg liker deg ser det ut til at alt vi noensinne gjør er å ta en øl eller kaffe sammen.Utover dette skjer det ikke mer.Det er nok litt min feil også, men...." Jeg ble sååå sint da jeg leste dette,for det er jo han som har laget masse avtaler om å treffes,og deretter avlyst dem! Jeg svarer alltid ja når han spør om å finne på noe, derfor mener jeg han er skyld i at vi aldri kommer videre. Jeg mener han bør innse hvor godt jeg liker ham,siden jeg fortsatt sier ja hver gang vi avtaler noe. En annen ville bare kuttet ham ut antar jeg.Men jeg er oppriktig glad i ham. Alt dette skrev jeg til ham i går. Forventet et defensivt svar tilbake, men fikk stedet til svar at han var enig i dette og følte det han hadde skrevet kom ut feil... Det har seg slik at vi begge har ferie nå men ingen har planlagt å dra noe sted. Da dette kom frem forslo han å reise på ferie med meg..Han mente dette vil være en fin måte å bli kjent med hverandre igjen..en ny start liksom. Han virker seriøs men jeg er jo redd for å planlegge ting med en jeg ikke stole 100% på. Worst-case-scenario vil jo være at han avlyser turen like før og jeg står igjen alene.. Hva ville dere gjort? Er det naivt av meg å planlegge ferietur i denne situasjonen? Anonymous poster hash: a92f3...d9a Det høres ut som han vil mer men at han i møte med deg har innsett at det ikke blir noe mer enn vennskap, siden ingen av dere tar initiativ til mer intimitet? Hadde dratt på ferie med han om han hadde spandert den. Hadde ikke tatt sjansen på å bestille billetter selv, nei, etter at han har avlyst ting før.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2014 #20 Skrevet 24. august 2014 Det høres ut som han vil mer men at han i møte med deg har innsett at det ikke blir noe mer enn vennskap, siden ingen av dere tar initiativ til mer intimitet? Hadde dratt på ferie med han om han hadde spandert den. Hadde ikke tatt sjansen på å bestille billetter selv, nei, etter at han har avlyst ting før. Vi har hatt sex, men det er en stund siden nå. Jeg vil ikke kreve at han spanderer alt,synes det blir litt urimelig. Han spanderer vanligvis alt på meg når vi møtes,og de gangene jeg har vært hjemme hos ham på middagsdate etc. TS Anonymous poster hash: a92f3...d9a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå