AnonymBruker Skrevet 24. august 2014 #1 Skrevet 24. august 2014 Mest sannsynlig har britisk etterretning identifisert drapsmannen, og har nå sendt spesialstyrker ned for å ta ham. Hurra! Håper de får gjort et eksempel av ham, og slik sett sender et signal. Ikke at jeg tror at IS er i stand til å ta noen signal. Uansett, er glad på vegne av Foleys familie.Anonymous poster hash: 51831...508 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2014 #2 Skrevet 24. august 2014 Det er så typisk at vesten reagerer flrst når dår det er vestlige som det blir gjort urett mot. Hva med alle de innfødte som er blitt halshogget før han? Bare fordi han er vestlig skal vi virkelig reagere. Anonymous poster hash: 03232...13b 3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2014 #3 Skrevet 24. august 2014 Det er så typisk at vesten reagerer flrst når dår det er vestlige som det blir gjort urett mot. Hva med alle de innfødte som er blitt halshogget før han? Bare fordi han er vestlig skal vi virkelig reagere. Anonymous poster hash: 03232...13b Vesten har jo "reagert" lenge, ved å bombe IS (USA) og sende nødhjelp. Både UK, Frankrike, Tyskland og USA sender våpen og utstyr for å støtte Kurderne og den Irakiske hæren. Anonymous poster hash: 51831...508 1
Gjest Ferie Skrevet 25. august 2014 #4 Skrevet 25. august 2014 Fordi hvis du reiser fra et land der du (mest sannsyynelig) er født og oppvokst, og har ditt liv. Det vil,si har gått på skole, fått en nesten gratis utdannelse, kost deg med klassekamerater, fått din kjæreste, funnet damen i ditt liv, får barn, har en fin jobb osv og nyter fred, frihet og trygghet. Og frivillig reiser til et land der det er full krig med hva det innebærer av brutalitet og anarki. Så vil det mest sannsynelig være litt av en tikkende bombe som kommer hjem igjen og hvis de fra før har dysosiale trekk så har de nå fått trening i terror. Hvem vil ha de hjem igjen? Skremselseffekten av at de tar og finner han og fenglsler han få livet, vil kunne forhindre at nye "syk i hodet" typer drar ned dit og får terrortrening og kommer hjem igjen for å øddelegge fred, frihet og trygghet.
Gjest Ferie Skrevet 25. august 2014 #5 Skrevet 25. august 2014 http://www.dailymail.co.uk/news/article-2733228/The-descent-Jihadi-John-Shocking-Facebook-photos-transformation-rapper-streets-Maida-Vale-prime-suspect-brutal-beheading-journalist.html
AnonymBruker Skrevet 25. august 2014 #6 Skrevet 25. august 2014 http://www.dailymail.co.uk/news/article-2733228/The-descent-Jihadi-John-Shocking-Facebook-photos-transformation-rapper-streets-Maida-Vale-prime-suspect-brutal-beheading-journalist.html Hjelpes... Dette er vel et helt tydelig bevis på at det multikulturelle samfunn i vesten har feilet noe så sinnsykt! Fra rikmanns rapper til bøddel for ISIL.. For en interessant fremtid vi har i møte (Eller, det er vel ikke noe i veien med fredlige kulturer som lever side om side, men det blir jo så tydelig at det er en spesiell unge i lekekassa som ikke kan leke med de andre - og han burde gå.) Anonymous poster hash: 5143a...9d9
Gjest Ferie Skrevet 25. august 2014 #7 Skrevet 25. august 2014 (endret) Vil ikke si det er multkulturelt problem, heller dysosial personlighetsforstyrrelse. Psykopater elsker krig. Skummelt. Endret 25. august 2014 av Ferie
AnonymBruker Skrevet 25. august 2014 #8 Skrevet 25. august 2014 Vil ikke si det er multkulturelt problem, heller dysosial personlighetsforstyrrelse. Psykopater elsker krig. Skummelt. Du har rett, det er mange som kan leve fredlig sammen, fra ulike land. Jeg er ikke en politiker, men tror en mulig løsning på denne problematikken med ISIL tilhengere i vesten som verver seg i Irak og nabolandene, er at HELE slekten deres hjemme utvises fra Norge. Ja, det er sikkert litt urettferdig, men da vil til syvende og sist SLEKTEN ta affære å forhindre disse unge ISIL spirene i å reise. Hva nordmenn sier kommer ikke til å fungere i det hele tatt. Desverre. Anonymous poster hash: 5143a...9d9
Gjest Ferie Skrevet 25. august 2014 #9 Skrevet 25. august 2014 Nei, det blir for voldsomt og vondt for enkeltmennesker. For de i slekten kan jo være helt annderledes. Men jeg er overasket over at arbeiderpartifolk vil at de som drar ned blir fratatt sitt norske pass. Det er rett og slett for skummelt å ha slike folk i norge. De får vel bygget opp en passe stort ego knyttet opp mot maktgalskap og evne til å tenke barabrisk. Har du sett homeland, det handler jo om den problematikken.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2014 #10 Skrevet 25. august 2014 Nei, det blir for voldsomt og vondt for enkeltmennesker. For de i slekten kan jo være helt annderledes. Men jeg er overasket over at arbeiderpartifolk vil at de som drar ned blir fratatt sitt norske pass. Det er rett og slett for skummelt å ha slike folk i norge. De får vel bygget opp en passe stort ego knyttet opp mot maktgalskap og evne til å tenke barabrisk. Har du sett homeland, det handler jo om den problematikken. Jeg har ikke sett Homeland, men jeg så sesong 1 av Hatufim (eller Hjemkomsten NRK valgte å kalle den), som er den orginale Israelske versjonen Homeland er basert på. Kan anbefales Jeg skjønner ihvertfall hva du vil frem til, og deler bekymringene når disse individene kommer hjem igjen. Grunnen til at jeg mener hele slekten/familien må utvises, er fordi familien da kommer til å bli så rasende på barnet at de sørger for at det blir hjemme. Man skal huske på at familie og ære er begreper mange innvandrere har et helt annet forhold til enn oss norske. Jeg kan ta et eksempel. Gikk på videregående med ei som var fra midtøsten. Iblandt oss var hun en av de kule, de tøffe og ei man rett og slett ikke tulla med. Nå er hun gift med fetteren sin visstnok... Hun hadde ingenting hun skulle sagt hjemme, selv om hun helt sikkert var gatas skrekk for oss andre. Anonymous poster hash: 5143a...9d9
Mann 42 Skrevet 25. august 2014 #11 Skrevet 25. august 2014 Du har rett, det er mange som kan leve fredlig sammen, fra ulike land. Jeg er ikke en politiker, men tror en mulig løsning på denne problematikken med ISIL tilhengere i vesten som verver seg i Irak og nabolandene, er at HELE slekten deres hjemme utvises fra Norge. Ja, det er sikkert litt urettferdig, men da vil til syvende og sist SLEKTEN ta affære å forhindre disse unge ISIL spirene i å reise. Hva nordmenn sier kommer ikke til å fungere i det hele tatt. Desverre. Anonymous poster hash: 5143a...9d9 Ikke forenlig med rettsstatens prinsipper, og hvis vi skal forlate dem for å bekjempe jihadister, så kan vi like gjerne gi opp med en gang. Da er det ikke noen vits lenger, og vi har allerede tapt. Å straffe en jihadist med utvisning fordi han har deltatt i terrorisme utenlands og anses som en trusel for landet, er en ting. Å straffe familien hans er noe helt annet. Jeg for min del driter i om det skulle virke bedre. Det er ikke akseptabelt. 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2014 #12 Skrevet 25. august 2014 Jeg for min del driter i om det skulle virke bedre. Det er ikke akseptabelt. Jeg synes derimot det er uakseptabelt at unge verver seg til ISIL og reiser ned til området for å skjære hodet av meningsmotstandere, men det er meg... Anonymous poster hash: 5143a...9d9
Mann 42 Skrevet 25. august 2014 #13 Skrevet 25. august 2014 Jeg synes derimot det er uakseptabelt at unge verver seg til ISIL og reiser ned til området for å skjære hodet av meningsmotstandere, men det er meg... Anonymous poster hash: 5143a...9d9 Å straffe uskyldige med fullt overlegg er ikke forenlig med rettsstatens prinsipper. Det er i grunnen ikke mer komplisert enn som så. Skal vi forkaste rettsstaten til fordel for en slik fascistoid forfatning som den du foreslår, så kan jeg ikke helt se at vi er bedre stilt enn om vi lar profetens ummah innføre sharia.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2014 #14 Skrevet 25. august 2014 Vil ikke si det er multkulturelt problem, heller dysosial personlighetsforstyrrelse. Psykopater elsker krig. Skummelt. Jeg tror faktisk ikke man er nødt til å være psykopat for å gjøre slike handlinger. Hvis en hel har av psykopater skulle jobbet sammen hadde det blitt kaos og krøll i rekkene tror jeg. Psykopater er ikke så flinke til å være lengre ned på angsttendenser enn øverst. Det at man er psykopat betyr ikke at man setter pris på å skjære hodet av folk.Anonymous poster hash: 337f5...69f
AnonymBruker Skrevet 25. august 2014 #15 Skrevet 25. august 2014 Vil ikke si det er multkulturelt problem, heller dysosial personlighetsforstyrrelse. Psykopater elsker krig. Skummelt. Kultur/relgions konflikt er også en sterkt medvirkende faktor. Anonymous poster hash: 9bee5...61e
AnonymBruker Skrevet 25. august 2014 #16 Skrevet 25. august 2014 Jeg synes derimot det er uakseptabelt at unge verver seg til ISIL og reiser ned til området for å skjære hodet av meningsmotstandere, men det er meg... Anonymous poster hash: 5143a...9d9 Hvordan i all verden klarer du å tenke at det er greit at uskyldige mennesker skal straffes for enkeltpersoners handlinger? Du er kanskje ikke så ulik ISIL i tankegangen som du tror. De straffer også uskyldige mennesker som ikke har noe med situasjonen å gjøre, slik du også ønsker. Anonymous poster hash: 38f43...af4 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2014 #17 Skrevet 25. august 2014 Du har rett, det er mange som kan leve fredlig sammen, fra ulike land. Jeg er ikke en politiker, men tror en mulig løsning på denne problematikken med ISIL tilhengere i vesten som verver seg i Irak og nabolandene, er at HELE slekten deres hjemme utvises fra Norge. Ja, det er sikkert litt urettferdig, men da vil til syvende og sist SLEKTEN ta affære å forhindre disse unge ISIL spirene i å reise. Hva nordmenn sier kommer ikke til å fungere i det hele tatt. Desverre. Anonymous poster hash: 5143a...9d9 Hadde vi ikke hatt denne enormt store innvandringen fra muslimske land, ville vi ikke i utgangspunktet hatt den problemstillingen. Anonymous poster hash: 8741e...315
AnonymBruker Skrevet 25. august 2014 #18 Skrevet 25. august 2014 Jeg anbefaler dokumentaren som Aftenposten linker til i denne artikkelen: https://news.vice.com/video/the-islamic-state-part-1 (5 deler) Ikke bare gir den et innblikk i hvordan IS tenker, men gir også et heller skremmende bilde av kulturen blant den "alminnelige" befolkningen derfra. Anonymous poster hash: 8741e...315
Gjest Kaffelattn Skrevet 25. august 2014 #19 Skrevet 25. august 2014 Jeg synes derimot det er uakseptabelt at unge verver seg til ISIL og reiser ned til området for å skjære hodet av meningsmotstandere, men det er meg...Anonymous poster hash: 5143a...9d9 Haha...du kan få sagt det, gjest. Enig med deg i det.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2014 #20 Skrevet 25. august 2014 Haha...du kan få sagt det, gjest. Enig med deg i det. Gjest? Anonymous poster hash: d4fd1...10b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå