AnonymBruker Skrevet 23. august 2014 #1 Skrevet 23. august 2014 Skal på en etterlengtet sydentur førstkommende Torsdag. Føler jeg blir urolig med tanke på vulkanutbruddet på Island. Hvis det blir flystopp, hva skjer da? Si flyturen blir utsatt noen dager, vil vi da være tilbake til avtalt dato, eller vil hjemreisen bli utsatt de dagene det ble forsinkelse? Hva med jobb? Jeg har kun tatt med ferie de dagene vi skal være bortreist, kan man event få permisjon med eller uten lønn? Eller kan arbedisgiver kreve at du skal være på jobb til avtalt dato? Håper virkelig ikke at det blir fly stans. Fler en meg som er urolig for dette? Anonymous poster hash: 81ed5...248
AnonymBruker Skrevet 23. august 2014 #2 Skrevet 23. august 2014 Skal også ut å fly neste helg. Blir det virkelig flystopp? Anonymous poster hash: dd5d6...e47
AnonymBruker Skrevet 23. august 2014 #3 Skrevet 23. august 2014 Njaaa, njooo. Husk at om det blir utbrudd, så vil det gå noen dager før askeskyen når norge i den grad at luftrom her blir stengt. Var vel snakk om et par dager over til storbrittania, og et par dager etter det i norge ca? Dessuten er de jo uenige om den kommer til å ha utbrudd i og med at asken renner horisontalt under vulkanen og ikke presser oppover mot åpning.. Tror dere kan slappe av, om det blir utbrudd, er dere stuck i syden, det er jo ikke det verste Anonymous poster hash: b36ba...689
AnonymBruker Skrevet 23. august 2014 #4 Skrevet 23. august 2014 Skal på en etterlengtet sydentur førstkommende Torsdag. Føler jeg blir urolig med tanke på vulkanutbruddet på Island. Hvis det blir flystopp, hva skjer da? Si flyturen blir utsatt noen dager, vil vi da være tilbake til avtalt dato, eller vil hjemreisen bli utsatt de dagene det ble forsinkelse? Det kommer helt an på turoperatøren. Hva med jobb? Jeg har kun tatt med ferie de dagene vi skal være bortreist, kan man event få permisjon med eller uten lønn? Eller kan arbedisgiver kreve at du skal være på jobb til avtalt dato? Selvsagt får du ikke permisjon med lønn! En snill arbeidsgiver går kanskje med på permisjon uten lønn, men generelt gjelder at du må være tilbake på jobb til avtalt dato. Håper virkelig ikke at det blir fly stans. Fler en meg som er urolig for dette? Anonymous poster hash: 81ed5...248 Anonymous poster hash: 70ef4...f91 1
Gjest Solsmil Skrevet 24. august 2014 #5 Skrevet 24. august 2014 Hvis flyturen blir utsatt noen dager, vil jeg tro du likevel kommer hjem til same dato. Du kan ha krav på prisavslag. Om du blir sittende i Syden uten å komme deg hjem har du (nå måtte jeg le litt) selvsagt ikke krav på permisjon med lønn. Men du må holde arbeidsgiveren din oppdatert, og evt ta permisjon uten lønn eller ferie om det går. Om du googler "askefast rettigheter" får du nok svar på mye av det du lurer på
AnonymBruker Skrevet 26. august 2014 #6 Skrevet 26. august 2014 Huff jeg skal også ut å reise snart, til Storbritannia. Men jeg skal på et arrangert opplegg, arrangert av nordmenn altså. Så hvis det viser seg å bli kronglete med fly så blir det vel avlyst, og da er det ikke noe poeng for noen å dra. Jeg bestilte ikke avbestillingsforsikring på flybilletten, for jeg har planlagt dette og vet at det egentlig ikke kommer til å dukke opp noe annet viktig. Er det mulig å få igjen penger for flybilletten da? Hvis man må avlyse turen pga en ikke kan komme seg dit tidsnok? Anonymous poster hash: abbc2...d0b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå