Gå til innhold

Tilføye bruker i windows, hvordan fylle den opp?


Gjest Virvar

Anbefalte innlegg

Gjest Virvar

For å ungå at andre kan lese mine dokumenter, så må jeg vel lage meg en annen bruker også? En gjest.For da kan jeg lage passord på min bruker.

Men når jeg lager denne, så vil vel den være tom. Hvordan får jeg slik som internett explorer, word og andre ting dit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Devil's Spawn

start - programmer. Der har du dem. Skal du lage snarveier må du holde inn ctrl-tasten(tror jeg det var, eller så var det ALT).

Du trenger forøvrig ikke å lage en Gjestekonto, bare en bruker med begrensede rettigheter. Gjest-kontoen bør ikke være aktivert, syns nå jeg, av sikkerhetsmessige årsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Virvar

Utdyp dette nærmere er du snill :) Så jeg ikke gjør noe dumt her i mun uvitenhet.

Kontoen skal brukes av voksen, men jeg ønsker ikke at denne skal ha tilgang på min konto slik det er pr i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Devil's Spawn

Når du lager nye brukerkonti har du valget mellom en bruker med admin-rettighet, en noe midt imellom(husker ikke detaljer) og en som bare kan kjøre programmer. Du kan velge en av de to siste, da har den kontoen ihvertfall ikke adgang inn til dine filer. Jeg tror også det går an å gjøre slik at administrator-kontoen din ikke viser dokumenter til noen andre, selv om den andre kontoen også er administrator.

Sørg som sagt for at også gjest-kontoen er deaktivert. Har aldri skjønt hva i huleste den gjør der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...