AnonymBruker Skrevet 23. august 2014 #1 Skrevet 23. august 2014 Hva gjør man hvis man har en dag eller flere på Fræna? Skal til området for å se Atlanterhavsveien. Vil innom Malmefjorden og Bud. Andre steder som bør sees? Vil gå en liten bit av kyststien på Bud. Er det en del som er mer "må se" enn andre? Tips gjerne om: -Arrangementer mellom 25. og 31. august. -Overnatting. (Til maks ikke stort mer enn 500 kr pr.natt tilsammen for 2 pers.) -Bygdemuseum. -Seter. -Krimskramsbutikk. -Severdigheter/attraksjoner. -Spisested. -Vatn. -Fjell. -Turstier/løyper. Er ikke noe særlig trent, for å si det mildt, men vil ta noen gåturer. Et par km holder, vil heller gå flere korte turer enn et par lange. Anonymous poster hash: ccb5c...222
AnonymBruker Skrevet 24. august 2014 #2 Skrevet 24. august 2014 Tja, skal vi se. I tillegg bør dere se Farstadsanden. En liten smak av Danmark i Norge, med verdens nordligste sanddyne område av den nordlige typen. Der er det også en fin strekning dere burde gå. Fra Farstadsanden til Nordneset fyr. Det er vel en tur på ca 2-3 km. Ellers har de også fått laget en "sti" på rundt et berg langs Atlanterhavsveien. Det burde man også få med seg. Den er på 300-500 m. Overnatting er det ikke så mye å skryte av i kommunen. Jeg tror de har utleie av hytter på en campingplass litt før Bud. Ellers kan du også undersøke Bryggjen i Bud, Hustadvika Gjestegård og Håholmen Havstuer, men prisene er langt høyere på disse stedene. Spesielt på sistnevnte, mener å huske vi betalte nærmere 1300, da vi tok en natt der. Men det var virkelig verdt hver eneste krone. Av spisesteder kan jeg anbefale Bryggjen i Bud, med lokale råvarer, og spesielt fra havet rett utenfor døra. God mat i fine omgivelser. Dersom du ikke velger å overnatte på Håholmen Havstuer, bør dere allikevel ta turen ut dit. Gå litt rundt på øya og spis på restauranten. Kjempegod mat, anbefales på det sterkeste. Jeg vil nærmest garantere at det gir dere et minne for livet. Ellers er det også et lite serveringssted langs Atlanterhavsveien, men er usikker på hva de serverer av mat. Av fjell har vi Trollkyrkja. Denne bør også sees når man først er her. Bilder kan du se her. Malmefjorden er mindre "må se" enn disse etter min mening. Jeg synes ikke det er så mye interessant der. Søk opp stedene jeg har nevnt og se om det er noe for dere. Håper også dere gir tilbakemelding om hva dere synes om dere stikker innom en av stedene jeg har nevnt. Anonymous poster hash: c941b...f0e
AnonymBruker Skrevet 24. august 2014 #3 Skrevet 24. august 2014 Fine tips! Men er Håholmen åpen nå? Mente å lese at de bare har åpent til 11.august.. Hvor ofte går evt båtene dit? Anonymous poster hash: ccb5c...222
AnonymBruker Skrevet 25. august 2014 #4 Skrevet 25. august 2014 Fine tips! Men er Håholmen åpen nå? Mente å lese at de bare har åpent til 11.august.. Hvor ofte går evt båtene dit? Anonymous poster hash: ccb5c...222 Hm.. Nå ble jeg faktisk litt usikker. Trodde de var åpen litt lengre enn til 11. august. Jeg var der i april og september, altså begge gangene utenfor sesong, så det er mulig. Du får bare ringe utover å høre om mulighetene. Båt må man også ringe etter når man står der. De kommer iløpet av noen få minutter. Anonymous poster hash: c941b...f0e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå