Lilley Skrevet 23. august 2014 #1 Skrevet 23. august 2014 (endret) Min samboer og hans ex har bestemt at deres felles sønn på 15 år som er 2 uker i mnd hos oss skal ha hunden hans m seg på samvær. Det er en aktiv valp, hannhund. Fra før av har jeg en "problematisk" hannhund på 5 år og en katt. Jeg ble aldri spurt om det var greit. Min hund er veldig beskyttende og markerer mye inne... Nå har d endt opp i krangel. Jeg vil ikke ha en hund til her. Jeg føler meg overkjørt. Min samboer har bestemt at sånn blir d og ferdig m det. Barnets mor har truet m at de kommer til å levere hunden tilbake til der de kjøpte den hvis ikke han får ha den m til oss. Nå er jeg den "onde stemor" og har fått beskjed om at da kan jeg flytte ut... Hva skal jeg si? Jeg er tom... Endret 23. august 2014 av Lilley
Gjest Violetta Skrevet 23. august 2014 #2 Skrevet 23. august 2014 Jeg tror at jeg hadde tatt dem på ordet og flyttet. Man kan bare ikke leve med å bli overkjørt slik. 10
Lilley Skrevet 23. august 2014 Forfatter #3 Skrevet 23. august 2014 Bra svar Violetta men ikke fullt så enkelt å gjøre... Er bare så forbanna nå. Han også. Men går det ikke ann å tenke for ex'en hans? Og forstå at vi har dyr fra før? Samboen har tilbudt å gjøre alt arbeidet. Men Djisess det handler ikke bare om det. Jeg ble aldri spurt. Han sa han visste at svaret ville bli nei allikevel.
LukaFrost Skrevet 23. august 2014 #4 Skrevet 23. august 2014 Helt utrolig at de kjøpte hund uten at du synes det var greit. Selv om du er stemor burde du virkelig hatt noe å si. At du attpå til får beskjed om at du bare kan flytte tyder på at du ikke er så viktig for samboeren din. Tenker jeg anbefaler å flytte og la mannen komme hjem til tomt hus en dag. 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2014 #5 Skrevet 23. august 2014 Det høres jo ut som exen hans sine meninger er mye viktigere enn dine. Anonymous poster hash: 34bf0...140 4
AnonymBruker Skrevet 23. august 2014 #6 Skrevet 23. august 2014 Herregud, ville kutta ut han og flyttet ut på sekundet. Det er DITT hjem også, dere skal være 100% enige før det blir noen så drastiske endringer. Det er jo deres hund som bor der, ikke hans hund Anonymous poster hash: fd3ae...d42 1
Gjest Violetta Skrevet 23. august 2014 #7 Skrevet 23. august 2014 Bra svar Violetta men ikke fullt så enkelt å gjøre... Er bare så forbanna nå. Han også. Men går det ikke ann å tenke for ex'en hans? Og forstå at vi har dyr fra før? Samboen har tilbudt å gjøre alt arbeidet. Men Djisess det handler ikke bare om det. Jeg ble aldri spurt. Han sa han visste at svaret ville bli nei allikevel. Nei jeg skjønner at det ikke er enkelt. Har du noen du kan bo hos en periode? For å sette makt bak ordene...
Lilley Skrevet 23. august 2014 Forfatter #8 Skrevet 23. august 2014 Har tenkt å bare pakke. Flytte til ei venninne for ei stund. Hørte han og guttungen prate om meg, deretter kjørte de ut for å spille squash. Ok? Så mye betyr jeg liksom!
Gjest Violetta Skrevet 23. august 2014 #9 Skrevet 23. august 2014 Har tenkt å bare pakke. Flytte til ei venninne for ei stund. Hørte han og guttungen prate om meg, deretter kjørte de ut for å spille squash. Ok? Så mye betyr jeg liksom! Uff, det høres vondt ut. Håper det løser seg til det beste for deg. 1
Lilley Skrevet 23. august 2014 Forfatter #10 Skrevet 23. august 2014 Tuuusen takk Violetta og dere andre damer 😘 Ei stund trodde jeg at jeg var urimelig. Jeg tror han er konfliktsky. Ex'n hans kjører over ham totalt og jeg må finne meg i alt.
Lilley Skrevet 23. august 2014 Forfatter #11 Skrevet 23. august 2014 (endret) Er i tenkeboksen nå. Endret 23. august 2014 av Lilley
Ulrikke Skrevet 23. august 2014 #13 Skrevet 23. august 2014 Har dere felles barn? Hvor lenge har dere bodd sammen? Har du flyttet inn til dem? Hadde du hunden før forholdet startet? Jeg er selv stemor og har vært det i 12 år, men å bli behandlet på den måten der er ikke ok i det hele tatt... Er dette en "trend", sånn at du normalt ellers aldri blir spurt om ting, eller er dette første gang?
Lilley Skrevet 23. august 2014 Forfatter #14 Skrevet 23. august 2014 (endret) Vi har ikke felles barn. Jeg har datter som er voksen og flytta ut, og en sønn på 18 som bor fast hos meg. Min samboer har to sønner, en på 18 og denne yngste på 15. Vi har bodd sammen i 4 år. Hvor vi bor nå: 2 år, kjøpt hus sammen. Jeg hadde hunden da jeg møtte ham. Katten flytta inn i fjor. Min samboer gjør alt d ex'n sier. De har ingen grenser på den yngste, han gjør litt som han vil, får alt som han vil. Hvis han ikke får d lager han bråk. Moren har fått ny mann og et barn på nå 3 år. Jeg har prøvd å involvere meg litt i grensesetting (ja utenom å være "mamma" også for ham selvfølgelig). Men blir beskyldt for stygge ting, som fks at jeg ikke liker ham. Dette fordi jeg mente han burde legge seg før oss voksne fks Endret 23. august 2014 av Lilley
AnonymBruker Skrevet 23. august 2014 #15 Skrevet 23. august 2014 Altså, visste du ingenting om hunden på forhånd? Han har nettopp fått den? Logisk nok, har gutten fått en valp skal han også ha valpen med når han er hos far, spesielt siden han er der 50%. Hvor ellers egentlig? Burde du ha blitt tatt med i betraktningen da valp ble vurdert? ja, siden du har en hund allerede og den tydeligvis er krevende så burde de snakket med deg om dette. Det er ditt hjem også og det er ikek greit at slike endringer blir tredd nedover hodet på deg. Det burde vært diskutert hvor valpen bor og hvem som har ansvar for den. Anonymous poster hash: 65e09...a13
Lilley Skrevet 23. august 2014 Forfatter #16 Skrevet 23. august 2014 Altså, visste du ingenting om hunden på forhånd? Han har nettopp fått den? Logisk nok, har gutten fått en valp skal han også ha valpen med når han er hos far, spesielt siden han er der 50%. Hvor ellers egentlig? Burde du ha blitt tatt med i betraktningen da valp ble vurdert? ja, siden du har en hund allerede og den tydeligvis er krevende så burde de snakket med deg om dette. Det er ditt hjem også og det er ikek greit at slike endringer blir tredd nedover hodet på deg. Det burde vært diskutert hvor valpen bor og hvem som har ansvar for den.Anonymous poster hash: 65e09...a13
Lilley Skrevet 23. august 2014 Forfatter #17 Skrevet 23. august 2014 Visste om at han hadde fått hund. Men ingenting om dette før nå. Jeg ville sagt nei. Grunna min hund... Og katt
Lilley Skrevet 23. august 2014 Forfatter #18 Skrevet 23. august 2014 Hunden min tisser inne (markerer) når jeg har fått nytt teppe, katt i huset, nye naboer etc. Den er aggressiv og utrygg. Egentlig bare en belastning. Men nå har jeg nå den, den er kjempesnill mot oss og dem han kjenner. Men er som sagt en utrygg hund.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2014 #19 Skrevet 23. august 2014 Visste om at han hadde fått hund. Men ingenting om dette før nå. Jeg ville sagt nei. Grunna min hund... Og katt Helt ærlig, du visste at han hadde fått hund, da burde du jo faktisk kommet litt i forkant og faktisk spurt hva de hadde tenkt å gjøre med hunden i de ukene gutten er hos far. Du må da ha lurt på hva opplegget var, jeg hadde ihvertfall krevd å få klarhet i hvordan de planla hundeholdet i praksis i det øyeblikket jeg hadde fått nyss om valpeplaner. Anonymous poster hash: 65e09...a13
Gjest Violetta Skrevet 23. august 2014 #20 Skrevet 23. august 2014 En femtenåring (et barn) skal ikke ha ansvar for et dyr alene. Dermed må de voksne ta en stor del av ansvaret. Hva skjer når han vil flytte for å studere for eksempel? Hvor skal hunden bo da? Hvem tar ansvar når det ikke passer femtenåringen å ta seg av hunden? Dette er spørsmål som ts burde vært involvert i før anskaffelsen av dyret. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå