Gå til innhold

Nettdating for de med sosial angst?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med sosial angst. Men, det å være alene med noen, går greit, dersom jeg skjenner de godt først, og føler meg trygg på de.

Så... er nettdating noe for meg kanskje? Føler det er litt ekkelt å legge ut bilde av meg selv på nett, da noen jeg skjenner kanskje ser det.

Det er utrolig vanskelig for meg å møte nye folk.
Jeg har få venner. og de liker å drikke og feste. Mens jeg liker best å dra på kino, teater og være sammen og prate (spise god mat sammen eller se en film sammen).
Jeg jobber ikke og går ikke skole, er under behandling for sosial angst.

Jeg er ikke ute etter sex, og føler alle på nett er kun ute etter det :S
Vil helst bli godt kjent, og ta ting som det kommer. Ikke noe en-gangs-knull og that's it.

Noen som har tips? eller erfaring med nettdating?



Anonymous poster hash: b1f53...811
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og hvilke sider anbefaler du?
- TS



Anonymous poster hash: b1f53...811
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt usikker på om det er dating som er det rette for deg. Det hadde kanskje vært bedre å i første omgang forsøke å få noen venner av samme kjønn som har de interessene du har?

Anonymous poster hash: 1c78e...b37

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt usikker på om det er dating som er det rette for deg. Det hadde kanskje vært bedre å i første omgang forsøke å få noen venner av samme kjønn som har de interessene du har?

Anonymous poster hash: 1c78e...b37

Men det er ikke så lett :S møter ingen på teater eller kino... Og de få vennene jeg har har som sagt andre interesser. :(

Anonymous poster hash: b1f53...811

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okcupid og sukker, kanskje? Der svarer man jo på spørsmål og sånt, som gjør det litt lettere å vite hvem personen er før man prater og evt. treffes. Jeg har sosial angst og har vært mest der hvertfall :)



Anonymous poster hash: 0e571...f42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du mann eller kvinne ts?

Jeg er mann som hadde sosial angst en periode av livet. Ikke så alvorlig, men fikk det i en periode jeg hadde en veldig kraftig depresjon.

For meg var nettdating en fin måte å komme "tilbake i livet" på.

Anonymous poster hash: 72ff1...86a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Nettdating er perfekt for de med sosial angst! De slipper å møtes, bare sitter på hver sin kant av landet bak tastene. Veldig ålreit !

Anonymous poster hash: 863f2...81f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde/har forsåvidt litt sosial angst enda. Jeg syns det var fælt å møte folk via nettet i starten, men det gikk mye bedre etterhvert. Er såklart lettere å tekste litt over meldinger først, for så å møtes i virkeligheten.

Det jeg var redd for i starten var som oftes: tenk om han ikke liker meg, tenk om han syns jeg er stygg, teit, dum, ikke som han trodde, osv, osv.. Men disse tankene forsvinner etterhvert jo flere du møter via nettdating. Tro meg. Det verste som kan skje er at kjemien ikke er der, ikke at du du blir kjempeklein, begynner å rødme, og du ikke får fram ett eneste ord. Haha, det var alltid sånn jeg tenkte.. Man tror alltid at det skjer. At det blir pinlig stillhet, og ingen sier noen ting for å få samtalen til å gå. Men enten så sier du noe, eller han. Det er sjeldent det blir helt stille og begge bare ser rundt i lufta. Ofte det skjer på filmer/serier, men det skjer ikke i virkeligheten. Bare smil, snakk om "hverdagslige" ting, så går samtalene lettere og lettere, du blir trygg på deg selv, og da blir alt mye bedre. :) Det er de negative tankene om daten som ødelegger, så jo mer du dater - jo mer trygg blir du på sitasjonen, og personen. Vær deg sjæl og ikke tenk så mye så går det nok kjempefint! ;) Masse lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg tror jeg ville holdt meg unna tinder.

Den blir litt for "intens" tror jeg.

Jeg brukte møteplassen da jeg holdt på, og jeg satt av en halvtimes tid om kvelden der jeg kikket på litt profiler, og skrev en melding eller to.

Jeg skrev sjelden med flere samtidig. Og så hadde jeg ikke så store forventninger. Jeg brukte det jo mest som en form for "egenterapi", men jeg endte faktisk opp i ett halvannet år langt forhold :)

Anonymous poster hash: 72ff1...86a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Nettdating er perfekt for de med sosial angst! De slipper å møtes, bare sitter på hver sin kant av landet bak tastene. Veldig ålreit !

Anonymous poster hash: 863f2...81f

Hahaha, sant det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er ikke så lett :S møter ingen på teater eller kino... Og de få vennene jeg har har som sagt andre interesser. :(

Anonymous poster hash: b1f53...811

Du kan jo prøve å finne venner på nettet også, ikke bare dater? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...