Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015

Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

Jeg vet at det er liten trøst å høre at det blir bedre, men det er jo nettopp det det gjør. Hver dag som går er en dag nærmere å finne fotfestet igjen. Men, jeg har jo vært der og vet hvor fjernt unna det føles. 

Heldigvis kan endringen komme ganske fort. Det skjer så mye på kort tid at det er kjempeforskjell fra den ene måneden til den neste! Jeg syns nesten det går litt for fort, enda jeg ser frem til å sove litt mer sammenhengende etterhvert.

Du er steintøff, Nori! Og du kommer til å komme ggjennom det. Du har en heiagjeng her! Jeg er ganske sikker på at ingen har noe i mot det hvis du føler for å lufte litt frustrasjoner her. Ellers ville jeg anbefalt at du snakker med noen du stoler på, nettopp for å lufte frustrasjoner og få dratt litt dumme tanker ut i dagslyset, sånn at de sprekker som troll. 

Dyregod: så bra at du fikk en sykemelding! Håper det hjelper å få litt avlastning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stor klem til deg, Nori!! Søvnmangel over tid er tøft. Det er godt at mannen hjelper så mye til, selv om det er tøft for dere begge. Håper at det bedrer seg snart. Du har min støtte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er kanskje en dum problemstilling, men kommer dere til å dra på julebord med jobben? Jeg klarer ikke bestemme meg om det er "verdt det"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er kanskje en dum problemstilling, men kommer dere til å dra på julebord med jobben? Jeg klarer ikke bestemme meg om det er "verdt det"...

Tror ikke jeg blir invitert på julebord :P

Det kommer litt an på hvor god kontakt man har med jobben under permisjonen tenker jeg. Jeg har lite kontakt med dem, så tror ikke jeg hadde dratt om jeg hadde blitt invitert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tenkt det. Har for å være ærlig litt dårlig forhold til jobben nå, jeg sleit meg helt ut som gravid og gruer meg til å begynne å jobbe igjen. 

Til alle : Har dere tenkt å be om ammefri når dere skal begynne å jobbe igjen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst til å dra på julebord og hadde glatt gjort det om vi bare hadde hatt én unge. Nå er det litt vanskelig å få lagt begge barna alene, så jeg tror jeg må stå over, dessverre.  Nori: Det blir bedre! Vet det hjelper lite å si det, men det er sant. Og jeg kjefter stadig vekk om natta, på begge to. I natt lå lillebror og ropte og pratet fornøyd etter hver amming. øvde å roe og hysjet nok relativt aggresivt.  Mannen tok ov og jeg gikk på do og tenkte at "jeg blir sprø av unger!!!", men da jeg kom tilbake hadde gubben fått ham til å sove igjen, og irritasjonen var strøket av meg. Tror det er ganske vanlig å bli på sur og trollete av søvnmangel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke tenkt det. Har for å være ærlig litt dårlig forhold til jobben nå, jeg sleit meg helt ut som gravid og gruer meg til å begynne å jobbe igjen. 

Til alle : Har dere tenkt å be om ammefri når dere skal begynne å jobbe igjen? 

Vet jeg har rett på det, men var så mye borte fra jobben under graviditeten og har lyst på to tette, så føler jeg blir for mye borte. Skal tilbake når mini er 10 mnd, så det er ikke sikkert jeg ammer så ofte da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skal helt klart på julebord. Har god kontakt med kollegaene mine nå i permisjonen. Det blir nok også første gang jeg smaker alkohol siden i fjor sommer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående ammefri har jeg ikke tenkt så langt ennå. Jeg skal jo ikke tilbake før rett før han er ett år, så hvem vet hvor stort behovet er. Utover det har jeg ingen skrupler om å søke om ammefri. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen tusen takk for all støtt og gode ord. Det får meg til å følge meg mindre alene og kanskje ikke helt håpløs som mor. :kghjerte:

Søvnmangel regnes som torturmetode, bare så det er sagt. Ikke rart at man ikke er sitt mest sjarmerende og avbalanserte da.  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir jo litt smårar av søvnmangel,  så at det kommer noen gloser og litt heving av stemmen kan vel enhver skrive under på, undertegnede inkludert. Uten av vi skal skamme oss for mye over det. Det er menneskelig! Har vel knapt sovet lengre enn to timer i strekk det siste halve året, så det er godt å høre at det blir bedre...en eller annen gang i framtida iallefall. Sjelden tenåringer må mates om natta i det miste ;) Men man skal jo overleve frem til da også. Så jeg føler med deg Nori :kose:Godt mannen din er en god støtte iallefall!

Håper jeg ammer mye når permisjonen er over, selv om Bebido da er 11 måneder. Da blir det helt klart ammefri! Har ingen moralske kvaler ved det. Det er jo en rettighet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk så heldige vi er som har lovfestet ammefri da! :) jeg kommer nok ikke til å be om ammefri da det ikke passer inn med jobbtidene mine. Men jeg kommer til å bruke baby og amming for å prøve å få jobbe de klokkeslettene jeg selv ønsker :)  nå har vi hatt flere uker med mating hver andre time, men de to siste nettene har jeg fått fem timer sammenhengende søvn - jeg føler meg så opplagt! Rart hvor lite som skal til.. Håper det snur snart for dere også Nori og Androide!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som jeg har nevnt tidligere har vi hatt litt utfordringer med å få til amming skikkelig, så jeg har pumpet meg hele veien og gitt ved siden av på kopp og flaske. Har ikke spesielt lettpumpede pupper og antageligvis ikke så stor melkeproduksjon heller, samt at han dier veldig hyppig, så det har blitt mye tid ved pumpa dette halvåret. Har prøvd med tre forskjellige pumper, inkludert leid en sykehuspumpe for å se om det ga bedre resultater, men de gir omtrent samme mengde. For å få nok har jeg vært nødt til å pumpe alt mellom 4-8 ganger daglig. Det har vært seks måneder  med mye blod, svette og tårer. 

I det siste har jeg vært så utrolig sliten og har droppet å stå opp for å pumpe om natta.  Har prioritert å bare ligge og amme i stedet,  selv om det har gått på bekostning av hva han har fått ekstra på flaske. Vi har også vært endel på farta, så det har blitt langt mindre pumping enn vanlig. Og tro det eller ei,  jeg har for første gang siden vi var på sykehuset lekket melk! Og jeg får spreng i puppene hvis det går litt land tid mellom amming. Spreng dere, i dette b-vare-meieret!  En gang fikk han til og med så mye ut fra puppen at han satt i halsen. Vanligvis ikke noe å juble for, men:  Jeg blir så glad at dere aner ikke!  :hoppendeglad: 

Tenk om jeg endelig kan kutte ned den der pumpinga til et minimum, f.eks bare til å blande ut maten hans med eller til at far kan ta han litt mer innimellom.  Tenk om lille B endelig har blitt flink og sterk nok til å ta det han skal direkte fra kilden. Tenk om det endelig viser seg at all innsatsen faktisk har vært verdt det? :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig, Androide :biggrin: det må være deilig når du får lønn for alt strevet! Lille B har nok fått sterkere sugeevne, det er jo fantastisk :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempebra, Androide. Det kan jeg tenke meg er godt, både å få slippe pumpa og at du ser at det har noe å si for produksjonen.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Androide: WOW! For en innsats!! Krysser fingrene for at det går seg til nå.

Så herlig, Androide :biggrin: det må være deilig når du får lønn for alt strevet! Lille B har nok fått sterkere sugeevne, det er jo fantastisk :jepp: 

Så fantastisk Androide! :bolledeig:

Kjempebra, Androide. Det kan jeg tenke meg er godt, både å få slippe pumpa og at du ser at det har noe å si for produksjonen.  :)

Takk! :nigo: Det føles veldig bra, så håper virkelig det fortsetter slik. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...