Hvitløk Skrevet 27. oktober 2015 #6221 Del Skrevet 27. oktober 2015 Yay for skjoldfri amming, Hvitløk! Ville fortsatt å prøve hver gang, særlig når han er søvnig. Tenk så deilig om du kunne blitt kvitt skjoldene? Fikk du til å amme uten skjold til slutt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 27. oktober 2015 #6222 Del Skrevet 27. oktober 2015 Fikk du til å amme uten skjold til slutt? Ja, vi har vært fri i to måneder nå. Håper det ordner seg for dere også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvitløk Skrevet 29. oktober 2015 #6223 Del Skrevet 29. oktober 2015 Har deres små begynt å få tenner? Lille har sutret en del de siste dagene og spiser veldig lite, hverken pupp eller grøt. Har hørt at det er tegn på tenner. I tillegg til siklingen og bitingen. Hvor lang tid tok det fra urolighetene startet til tanna var ute? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 29. oktober 2015 #6224 Del Skrevet 29. oktober 2015 Her kom de første tannebissene nede da han var ganske nøyaktig 4 måneder, men merket ikke noe uro eller at han var plaget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yvelia Skrevet 29. oktober 2015 #6225 Del Skrevet 29. oktober 2015 Vi venter fortsatt på tenner.. Sikler som en gal og gnager på alt mulig, men heldigvis ikke noe sutring. Har holdt på sånn lenge.. Helsesøster sa det kunne ta flere måneder fra "første tegn" til det dukket opp noe tann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bringebær Skrevet 29. oktober 2015 #6226 Del Skrevet 29. oktober 2015 Vi venter fortsatt på tenner, hun har sikla og gnagd på alt hun kommer over i over 2 måneder. Hun er nå snart 6 måneder er spent på hvordan hun blir seende ut med tenner, babyene blir liksom så store da. Jeg bytta om til sportsdelen på vogna igår, vi skal på tur i helga og tenkte den var litt plassbesparende. Men jeg er ikke helt fornøyd.. Nå bruker hun vinterpose, og den sklir nedover i vogna når vi triller i oppoverbakke. Trilla der det var litt bratt og humpete, da måtte jeg holde ei hånd på så den ikke skulle falle ut. Noen som har noen gode råd til en nybegynner? Bruker dere selene kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
graving Skrevet 29. oktober 2015 #6227 Del Skrevet 29. oktober 2015 Venter i spenning på tennene.. Han er helt hvit i gommene, biter på alt og sutrete på nettene. Håper det skyldes tenner på vei :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Androide Skrevet 29. oktober 2015 #6228 Del Skrevet 29. oktober 2015 Vi venter fortsatt på tenner.. Sikler som en gal og gnager på alt mulig, men heldigvis ikke noe sutring. Har holdt på sånn lenge.. Helsesøster sa det kunne ta flere måneder fra "første tegn" til det dukket opp noe tann. Samme her! Har trodd de har vært rett rundt hjørnet i evigheter. Forsåvidt ingen hast for min del, gleder meg ikke til vampyrbiting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Porcelain Skrevet 29. oktober 2015 #6229 Del Skrevet 29. oktober 2015 Vi venter fortsatt på tenner, hun har sikla og gnagd på alt hun kommer over i over 2 måneder. Hun er nå snart 6 måneder er spent på hvordan hun blir seende ut med tenner, babyene blir liksom så store da. Jeg bytta om til sportsdelen på vogna igår, vi skal på tur i helga og tenkte den var litt plassbesparende. Men jeg er ikke helt fornøyd.. Nå bruker hun vinterpose, og den sklir nedover i vogna når vi triller i oppoverbakke. Trilla der det var litt bratt og humpete, da måtte jeg holde ei hånd på så den ikke skulle falle ut. Noen som har noen gode råd til en nybegynner? Bruker dere selene kanskje? Vi bruker selene ja, hvilken vogn og pose har du? Her kom tann nummer 3 i dag, den første kom omtrent på 5mnd dagen. 3 tenner på 3 uker altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 29. oktober 2015 #6230 Del Skrevet 29. oktober 2015 Vi bruker selene ja, hvilken vogn og pose har du? Her kom tann nummer 3 i dag, den første kom omtrent på 5mnd dagen. 3 tenner på 3 uker altså Hvilke tenner er det som har kommet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bringebær Skrevet 29. oktober 2015 #6231 Del Skrevet 29. oktober 2015 Vi bruker selene ja, hvilken vogn og pose har du? Her kom tann nummer 3 i dag, den første kom omtrent på 5mnd dagen. 3 tenner på 3 uker altså Da må vi prøve med seler imorgen vi har emmaljunga Edge og easygrow nature vognpose..Så mange tenner da :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Porcelain Skrevet 29. oktober 2015 #6232 Del Skrevet 29. oktober 2015 Hvilke tenner er det som har kommet? To nede og en oppe. Tror den andre oppe og er ganske nær å komme ut. Har allerede fått kjenne skarpe tenner på puppen. :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 29. oktober 2015 #6233 Del Skrevet 29. oktober 2015 To nede og en oppe. Tror den andre oppe og er ganske nær å komme ut. Har allerede fått kjenne skarpe tenner på puppen. :oMoro. Her har de to fortennene nede kommet. Har hørt at det vanligvis er fortennene oppe som følger. Blir skummelt med amming da de kommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 1. november 2015 #6234 Del Skrevet 1. november 2015 Limer inn et innlegg fra dagboka mi her også. Advarsel syteinnlegg følger: Jeg er så SLITEN. Det føles som jeg henger utenfor et stup etter fingertuppene og at jeg kan miste grepet når som helst. Søvnen er like dårlig som den stort sett alltid har vært, men i tillegg til veldig korte søvnintervaller er han nå vanskelig å legge igjen mellom amminger. Det blir minimalt og ekstremt oppstykket søvn og jeg tror jeg er i ferd med å bli syk av det. I natt lå jeg helt seriøst og vurderte å gi han en kvart valium jeg har liggende etter et tannlegebesøk. Jeg gråt og mannen våknet av det og sto opp med han rundt klokka 03.00 selv om han skulle på tidligvakt i dag. Fikk han tilbake før han dro klokka 7 og da hadde trollet sovet en time til sammen fordelt på flere dupper. Mannen ikke i det hele tatt. Mannen må ha merket hvor nært bristepunktet jeg er for etter bare en halvtime ringte han og sa han var på vei hjem igjen. Rett før han kom hjem sovnet spetakkelet og vi sov i en time sammen. Da han våknet kom mannen og tok han og jeg fikk tre timer til. Nå har jeg tatt over og D får seg litt fortjent søvn. Jeg føler meg som verdens dårligste mamma. I morges kjeftet jeg på babyen min. Jeg skammer meg sånn! Tårene renner mens jeg skriver dette. Jeg klarer ikke mer. Grensen er nådd, men jeg forstår ikke hva vi kan gjøre. Ingen har noe særlig med råd og de få vi har fått fungerer ikke. Nå har jeg nådd et punkt hvor jeg ikke lenger klarer å kjenne på de gode følelsene for babyen min. Jeg hadde aldri i min villeste fantasi/mareritt forestilt meg at det skulle bli slik å bli mor. Endret 1 minutt siden av Nori Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 1. november 2015 #6235 Del Skrevet 1. november 2015 Nori: fastlegen i morra, få sykemelding fra permisjonen sånn at mannen kan være hjemme med deg hvis han kan. Så må dere bytte på å sove og ta spektakelet.DET GÅR OVER, JEG LOVER! Ta en dag av gangen og pust med magen. Du er ingen dårlig mor, du har bare fått en baby for viderekommende. Det kommer til å ordne seg, kors på halsen og ti fingre i nesa. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askmeagain89 Skrevet 1. november 2015 #6236 Del Skrevet 1. november 2015 Så vondt Nori Jeg syns rådet til Schadenfreude var veldig bra!Du er selvfølgelig ingen dårlig mor. Det er mange som kjefter på babyene sine når det ser så håpløst ut og er så tungt over lang tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyregod Skrevet 1. november 2015 #6237 Del Skrevet 1. november 2015 Uff, Nori, så leit at du har det sånn! Henger meg på de andre her og sier: Få deg sykemelding så mannen tar over permisjon en periode så kan du hente deg inn. Du er IKKE en dårlig mor, bare veldig sliten!Jeg har fått en barseldepresjon pga mye som har hendt i det siste og jeg har vært så sliten mentalt. Har kjeftet på barna selv, og det er så klart ikke moro, men det viktigste nå er at du får hjelp! Jeg har fått råd fra helsesøster å få sykemelding en periode for å hente meg inn igjen så kan være jeg også gjør det. Jeg heier på deg, dette blir bedre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 1. november 2015 #6238 Del Skrevet 1. november 2015 Takk for støtten. Mannen min er først og fremst student, så sykemelding er dessverre ikke aktuelt. Ellers hadde vi helt klart gått for den løsningen. Og jeg vet jo at det går over, det er bare det at det hjelper så utrolig lite akkurat nå. Heldigvis er mannen min fantastisk! Han tar han hver eneste morgen og står opp om natten hvis jeg spør og avlaster meg hver eneste ettermiddag og det helt uten å klage, selv om jeg vet at han også er veldig trøtt og sliten. Han forteller meg hver eneste dag at han synes jeg er en flink mamma og at han har dyp respekt for jobben jeg gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvitløk Skrevet 1. november 2015 #6239 Del Skrevet 1. november 2015 Føler med deg, Nori! Her er det fremdeles amminger annenhver time, men hadde han ikke sovnet igjen hadde jeg blitt sprø. Vet du om det er en grunn til den dårlige sovingen? Tenner, innføring av fast føde, stivhet i nakken eller noe sånt? Er man trøtt og sliten så er det forståelig at man blir frustrert og kan kjefte på babyen , men det gjør deg ikke til en dårlig mor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yvelia Skrevet 1. november 2015 #6240 Del Skrevet 1. november 2015 Uff Nori, vet ikke helt hva jeg skal si. Synes du er kjempetøff, og prøv å tenk at alt dette er bare midlertidig! Så heldig du er med mannen:-) Ang det å kjefte på babyen så tror jeg det er vanligere enn man tror når man ikke har sovet ordentlig på lenge, og ikke er helt seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå