LindaM Skrevet 25. oktober 2015 #6201 Del Skrevet 25. oktober 2015 Ok, jeg begynner å bli litt stressa. Kanskje helt unødvendig, men jeg spør her. Mini er nesten 6 mnd. Vi fullammer, han tar ikke flaske og er ikke så voldsomt interessert i fast føde. Jeg starter på jobb igjen midt i januar, men hva pokkern gjør jeg egentlig med amminga da? Jeg har jo rett på ammefri, men per nå kan han fint spise typ en gang i timen ca hele dagen, i tillegg til at jeg 1)bor 25 min fra jobben, og vi har en bil 2)er lærer, så det er ikke si lett å tilrettelegge ser jeg for meg. Skjønner at du blir litt stressa, men babyer utvikler seg heldigvis veldig mye på et par mnd. Det kan fint hende at han tar både flaske og et par gode måltider innen du begynner i jobb igjen. Min tar heller ikke flaske, men jeg skal ikke på jobb før april/mai, så tar det med knusende ro foreløpig. Øv med flaske og fast føde hver dag framover. Plutselig godtar han det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 25. oktober 2015 #6202 Del Skrevet 25. oktober 2015 Yay for skjoldfri amming, Hvitløk! Ville fortsatt å prøve hver gang, særlig når han er søvnig. Tenk så deilig om du kunne blitt kvitt skjoldene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
graving Skrevet 26. oktober 2015 #6203 Del Skrevet 26. oktober 2015 Her rulles det fra rygg til mage og mage til rygg! Det er ikke gøy å ligge rolig på lekematta lenger hvertfall Porcelain: Har du forsøkt å gi med kopp? Du kan jo prøve med tutekopp og dersom han er 6 mnd? Jeg begynner selv å jobbe i januar. Jeg har ikke satt meg inn i hvordan det fungerer med ammefri. Er det vanlig å gå hjem tidligere eller gå midt på dagen? Kan man velge dette selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 26. oktober 2015 #6204 Del Skrevet 26. oktober 2015 Har dere som begynner på jobb snart valgt 100% lønn i permtiden eller skal far ha en større del av perm? og til alle; Søker dere bhg-plass så fort som mulig, eller venter dere med oppstart til august? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 26. oktober 2015 #6205 Del Skrevet 26. oktober 2015 (endret) Her blir det barnehagestart i august. Edit: Vi har forøvrig valgt 100%. Endret 26. oktober 2015 av Nori Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bringebær Skrevet 26. oktober 2015 #6206 Del Skrevet 26. oktober 2015 Vi venter med oppstart til tidligst august, søker ikke før vi må. Pappaen skal spare mye av sin permisjon, så kan de ha fri en dag i uka sammen når hun har begynt i barnehage. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Porcelain Skrevet 26. oktober 2015 #6207 Del Skrevet 26. oktober 2015 Her rulles det fra rygg til mage og mage til rygg! Det er ikke gøy å ligge rolig på lekematta lenger hvertfall Porcelain: Har du forsøkt å gi med kopp? Du kan jo prøve med tutekopp og dersom han er 6 mnd? Jeg begynner selv å jobbe i januar. Jeg har ikke satt meg inn i hvordan det fungerer med ammefri. Er det vanlig å gå hjem tidligere eller gå midt på dagen? Kan man velge dette selv? Kopp funker, prøvd et par ganger. Skal prøve tutekopp så fort han blir gammel nok, takk for tips! Ammefri skal være utifra ditt behov, og må vel avtales med leder. Pappan skal ha 5 mnd permisjon her, også skal vi ha barnehage fra august. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askmeagain89 Skrevet 26. oktober 2015 #6208 Del Skrevet 26. oktober 2015 Vi har 100% Ingen bhgplass før i august, syns hun er for liten. Pappaen skal ha 10 uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Porcelain Skrevet 26. oktober 2015 #6209 Del Skrevet 26. oktober 2015 Har dere som begynner på jobb snart valgt 100% lønn i permtiden eller skal far ha en større del av perm? og til alle; Søker dere bhg-plass så fort som mulig, eller venter dere med oppstart til august? 100%, far skal bare ha 3 uker av fellesperioden men 8-9 uker ulønna. Barnehage i august. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 26. oktober 2015 #6210 Del Skrevet 26. oktober 2015 Vi har 80% og pappaen skal ha sine 10 uker. Bhg i august her også Kom bare til å tenke på det, da jeg fikk spørsmål om lillebror skulle i bhg alt i april. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvitløk Skrevet 26. oktober 2015 #6211 Del Skrevet 26. oktober 2015 (endret) Vi har 80%. Lille skal ikke i barnehagen før august og vurderer å gå ned i stilling for å være hjemme med han en dag i uka. Vi klarer akkurat å strekke permisjonen og ferien slik at vi ikke trenger ulønnet permisjon. Edit: pappaen skal ha sine 10 uker pluss noen fra fellesperioden. Endret 26. oktober 2015 av Hvitløk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Androide Skrevet 26. oktober 2015 #6212 Del Skrevet 26. oktober 2015 Vi har 100%, jeg skulle jo egentlig da vært tilbake i jobb i januar, men har overført 4 uker ferie og skal ha noen uker ulønna permisjon før mannen starter etter påske. Ulønna perm er veldig lite stress egentlig, vi bruker jo ikke så mye penger at det gjør noe nå, reise-, restaurant- og konsert/teaterbudsjettet har blitt drastisk redusert det siste halve året Det eneste er vel at man må ha jobba i fire uker før man evt. har sykepengerettigheter igjen, men satser på det går bra. Bebido begynner i barnehage i august, da er han 15 måneder. Syns det er tidlig nok! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bringebær Skrevet 26. oktober 2015 #6213 Del Skrevet 26. oktober 2015 Frustrasjonsinnlegg fra her: Svigermor har en hund som er lille babyen hennes, skal helst ligge i sofaen, oppå fanget, og generelt gå der den vil. Problemet er bare at hunden er ei gammel sur tispe som ikke liker barn.. Hun har nappa andre barn i buksebenet og vært litt etter dem. Og når vi er der med vesla er det ikke aktuelt for svigermor at hunden er på et annet rom eller er ute. Og på toppen av det hele, om svigermor holder vesla vil hun gjerne at hunden skal hilse på henne.. Kan mildt sagt si vi er irritert! Har sagt fra så mange ganger, men hun ser ikke problemet. Blir nok lenge mellom besøkene dit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 26. oktober 2015 #6214 Del Skrevet 26. oktober 2015 Blir hunden stressa av babyen, eller sjalu? Så lenge den blir passet på og ikke viser tegn til aggresjon hadde jeg ikke laget et nummer ut av det, men det høres jo ikke ut som en optimal situasjon for verken baby eller dyr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bringebær Skrevet 26. oktober 2015 #6215 Del Skrevet 26. oktober 2015 Virker som den bli stressa av babyen, skvetter når babyen lager lyd. Når svigermor holder babyen blir hunden litt sånn rastløs, tråkker rundt svigermor. Føler meg ikke trygg på den hunden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 26. oktober 2015 #6216 Del Skrevet 26. oktober 2015 Så lenge noen passer på hele tiden og at hundens signaler ikke overses, ville ikke jeg hatt noe problem med det. Her har vi en katt som finner seg i det meste, men vi passer jo likevel på. Er nøye på å lære barna hvordan å håndtere dyr også, selv om det ikke er så aktuelt for babyen. Hvis du syns det ser ut som dyret ikke har det bra, ville jeg ha spilt på det ovenfor svigermor, Bringebær. Hun har sikkert et ønske om å beskytte hunden og. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
graving Skrevet 27. oktober 2015 #6217 Del Skrevet 27. oktober 2015 (endret) Det blir kun kveldsvakter og noe helgejobbing for meg fra januar av. Så jeg går hjemme med lille på dagtid jeg tror ikke det blir så lett (eller om jeg har krav på?) noe form for ammefri når det er kveldsjobbing.. Mannen skal ta ut gradert, vi må se litt hvordan behovet blir, han har utsatt alt til nå. Lille begynner i barnehage i august forhåpentligvis, det kommer litt an på hvor vi får plass. Hvis ikke fortsetter jeg med kveldsjobbing og har han hjemme. EDIT: trodde aldri jeg skulle bli en sånn hønemor, men jeg har ikke lyst å la noen andre passe han hele dagen Endret 27. oktober 2015 av graving Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 27. oktober 2015 #6218 Del Skrevet 27. oktober 2015 Om du jobber dag, kveld eller natt spiller ingen rolle. Så lenge arbeidsdagen er over 7 timer har du krav på ammefri. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
graving Skrevet 27. oktober 2015 #6219 Del Skrevet 27. oktober 2015 Noen av deres som har reagert på klokkestillingen? Han her er stuptrøtt halv 6! Har klart å utsette legginga til kvart over seks, men han har jo ikke godt av å bli holdt våken slik? Halv seks er litt tidlig å legge syns jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Porcelain Skrevet 27. oktober 2015 #6220 Del Skrevet 27. oktober 2015 Tannbæsj... Hvor lenge skal det holde på? Ei uke med 15 bæsjebleier i døgnet sliter litt på a mor... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå