Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015


Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

I morgen er det 3 månederskontroll (hvor har tiden blitt av :klo: ) og vaksiner på Finingen Fjompen. Gruer meg litt til vaksine merker jeg. Håper han takler det greit og ikke blir utilpass eller utrøstelig etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dorey

Tre-månderskontroll på torsdag her. Spent på hva lille buddah veier, men det er nok nærmere 8 kg tror jeg. Glad i mat han her ;) Han har begynt å le litt, men bare av storebror. De er kjempeglad i hverandre og det er så fantastisk å se <3

Endret av Dorey
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvitløk: håper dere slipper å gi vekk katten! jeg er kjempesulten hele tiden, og har lagt på meg etter at jeg kom i gang med ammingen :(

Vi skal på forsinket 6-ukers kontroll i morgen. Var det noen av deres som reagerte på vaksinen de fikk ved 6 ukers?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dorey

Hvitløk: håper dere slipper å gi vekk katten! jeg er kjempesulten hele tiden, og har lagt på meg etter at jeg kom i gang med ammingen :(

Vi skal på forsinket 6-ukers kontroll i morgen. Var det noen av deres som reagerte på vaksinen de fikk ved 6 ukers?

Ingen reaksjon her :) Håper vi slipper unna reaksjon på 3-mnd vaksinen og, vi har dåp på søndag .(Storebror reagerte kun på MMR-vaksinen. Da fikk han høy feber og ble prikkete.)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reagerte ikke på 6 ukers vaksinen, så håper det går bra i morgen og. Ikke så veldig spent på vekt i morgen siden vi veier hver uke, men det hadde jo vært litt gøy om han er 4660 eller mer - for da har han nemlig doblet fødselsvekten :biggrin:

Endret av Androide
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig spent på vekten. "Lille" gutten min er blitt kjempe tung og lang. Men det er jo ingenting som er bedre enn at jeg klarer å gi han nok mat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er spent selv nå på vekten til lille. 3 mnd kontroll om et par uker og jeg har gått fra å måtte gi tillegg til at jeg plutselig fullammer de to siste ukene.. Det er jo helt topp, men jeg tror ikke vekten har økt like raskt. Han har liksom strukket seg og blitt slankere igjen.

Vi har også erfart nå at det blir litt voldsomt på ferie nå for han. Med masse mennesker og mye som skjer med besøk her og der. De siste 4 dagene har vi vært borte og han har nesten ikke skravlet noe og sånn som han pleier, men idet vi kom hjem isted satt smilene og skravelen løst igjen :)

De to første dagene var han til tider utrøstelig og det hadde vi ikke opplevd før... Stakkars liten :) vi får være flinke til å lytte til de når de prøver å si ting blir for mye :) tror også han hadde øreverk samtidig... Uff!!! Godt å være hjemme igjen, så i dag tok han natta kl 20!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bygdis

3 månederskontroll på oss neste uke  :sjokkert:  Skjønner ikke hvor fort det her har gått, samtidig som det virker som en eeeevighet siden vi kom hjem fra sykehuset. Vesla hadde ingen bivirkninger av rotavaksinen, men regner med det blir litt bivirkninger etter vaksinene neste uke.. 

Veide meg med lillemor på armen, så vet hun er over 6 kg. Å regne nøyaktig ut hva det ble var alt for avasert for meg  :fnise:  Jeg er helt fjern for tiden, klarer nesten ikke følge med i en samtale, så sant det ikke handler om lillemor. Er litt spent på hvordan hun ligger på kurven sin nå, føler helsesøster ser på oss med lupe siden vi ikke ammer. Hun er nok litt redd overvekt. Selv synes jeg jenta mi er lang og slank :) 

 

Vi har erfart det samme Millemor, om vi feks har vært i familieselskap med mange mennesker er hun kjempealvorlig, sover bare korte dupper og mer misfornøyd. Så kommer vi hjem og da skravler hun igjen, smiler og koser seg, og sover bedre.. Er ikke så lett å skåne henne mot nysgjerrige slekninger som vil hilse på henne. 

 

Jeg gleder meg så til hun begynner å le, har brukt alle triksene jeg har på lager, men jeg er nok ikke morsom nok  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vi hatt to skikkelige sovedager som har resultert i to "dårlige" netter. Han har egentlig vært vanskelig å få til å sove på dagen, men søndag og mandag sov han mye mer enn normalt på dagtid. De to påfølgende nettene har derimot ikke vært spesielt gode, med bare 3-timersøkter som det lengste. I det siste har vi vært oppe i både 5 og 6 timer, så føler dette er feil utvikling.

Jeg trodde søvn avlet søvn, men her ser det ut til å ha motsatt effekt selv om det selvsagt kan være tilfeldig. Prøver dere å styre søvn på dagtid, som i at siste lur ikke blir for sen eller lignende? Eller får babyen styre dette helt selv? Hvis jeg nå velge vil jeg heller ha mer søvn på natt enn på dagen.

Endret av Nori
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vi hatt to skikkelige sovedager som har resultert i to "dårlige" netter. Han har egentlig vært vanskelig å få til å sove på dagen, men søndag og mandag sov han mye mer enn normalt på dagtid. De to påfølgende nettene har derimot ikke vært spesielt gode, med bare 3-timersøkter som det lengste. I det siste har vi vært oppe i både 5 og 6 timer, så føler dette er feil utvikling.

Jeg trodde søvn avlet søvn, men her ser det ut til å ha motsatt effekt selv om det selvsagt kan være tilfeldig. Prøver dere å styre søvn på dagtid, som i at siste lur ikke blir for sen eller lignende? Eller får babyen styre dette helt selv? Hvis jeg nå velge vil jeg heller ha mer søvn på natt enn på dagen.

Styrer ingenting, han bestemmer igrunn alt selv. Litt tilfeldig hva som evt gir dårligere netter her, vi merka godt utviklingssprang i forrige uke feks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dorey

Jeg gleder meg så til hun begynner å le, har brukt alle triksene jeg har på lager, men jeg er nok ikke morsom nok :fnise:

Det er som sagt bare storebror som får lille til å le. Er ikke morsom nok jeg heller ;). Plutselig begynte lillebror å sovne i senga for kvelden i 1830-19 tiden, så nå har vi fått voksen tid igjen! Utrolig deilig. Har ikke stressa med det for jeg har regnet med at det ville gå seg til av seg selv. I natt sov han fra kl 19-0245! Helt utrolig. Hadde en skikkelig sprengt pupp, Hehe. Lykke til i Androide! :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bygdis

Det er som sagt bare storebror som får lille til å le. Er ikke morsom nok jeg heller ;). Plutselig begynte lillebror å sovne i senga for kvelden i 1830-19 tiden, så nå har vi fått voksen tid igjen! Utrolig deilig. Har ikke stressa med det for jeg har regnet med at det ville gå seg til av seg selv. I natt sov han fra kl 19-0245! Helt utrolig. Hadde en skikkelig sprengt pupp, Hehe. Lykke til i Androide! :)

Litt morsomt da, skikkelig ego-boost for storebror! Vi mammaene må nok jobbe litt med humoren vår vi da :P

Så deilig med litt voksentid! Vi har begynt å legge lille i senga si etter hun har fått siste flaska, driver å lurer på å legge henne tidligere. Nå legger hun seg i ti-tiden og nå sover hun enda.. Tror hun kan sove 12 timer i strekk, mye bedre med 8 til 8 :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med litt voksentid! Vi har begynt å legge lille i senga si etter hun har fått siste flaska, driver å lurer på å legge henne tidligere. Nå legger hun seg i ti-tiden og nå sover hun enda.. Tror hun kan sove 12 timer i strekk, mye bedre med 8 til 8 :)

 

Oj! Sover hun så lenge uten å våkne for mat engang? Heldig dere er:-)

 

 

Nori: Vår sover mye på dagtid, men er som regel våken på kveld. Vi har sånn smått begynt med leggetid uka her. I går funka det ikke, men det funka dagen før der da, så er spent på ikveld, hehe. Vi har ikke styrt søvnen på dagtid enda, men igår så hadd han siste dupp fra 16 - 17.30, og da var han lyyys våken på kveld, mens den dagen vi faktisk fikk han i send til ca 21 hadde han ikke sovet siden 15-tiden. Så vi har tenkt på å begynne å styre dag-duppene litt nå.. Får se hvordan det går i dag! Han har iallefall den lengste duppen sin i 12-13 tiden, og det er jo bra da:-)

 

I natt sov han fra ca 01 til 6.. Godt med litt sammenhengende søvn, men jeg liker egentlig de nettene hvor han er våken for mat i 3-4 tiden, og så sover til 7-8 bedre....Klokka 6 er litt tidlig for meg, hehe...

Endret av Yvelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dorey

Her er det flere dupper på mellom 30 min og 1 time med ca 2,5 time i mellom. Med siste dupp ca kl 16.30 sovner han godt kl 19 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bygdis

Oj! Sover hun så lenge uten å våkne for mat engang? Heldig dere er:-)

 

Vi er veldig heldige :) Mat på natta slutta hun gradvis med selv, har ikke spist på natta siden hun var 4-5 uker. Det er bare flaks da, vi har ikke gjort noe for det og hun har fått styre mat og soving som hun vil. 

Luksusproblem, men vi trenger liksom ikke sove til halv ti når vi sover hele natta :) Ikveld skal vi prøve å legge henne rundt åtte tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner voksentid på kvelden! Vår legger seg i ellevetiden med oss, og sover til 5. Så får han mat og sover til ca 9.30. Så vi starter dagen litt sent, det passer fint siden jeg er B-menneske :P men vi tenker å prøve å legge litt tidligere da, må bare forsøke en dag det passer inn med soningen hans.

Det gikk fint på kontroll i dag. 5,3 kg var den lille klumpen ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da var det overstått, og tilsynelatende gikk det greit.  Han skrek både før og etter vaksinene, merket nok at jeg var stressa. Stakkars Lille Krabedil, han følte seg vel forrådt av sin mor!  Men han har smilt til meg etterpå da, så regner med at jeg er tilgitt :P Nå er han litt trøtt og slapp, men har ikke mistet matlysten. Blir nok mye puppekos i dag ;)

 

Ellers var han 58cm lang og 4770g tung, mor er fornøyd med at han har doblet fødselsvekta :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for fin vekt hos dere begge, graving og Androide :)

Her varierer sovingen veldig. Noen dager sover han flere timer, bare med mating hver andre time og andre dager er han mer våken. Synes han er for liten (10 uker) til å prøve å tvinge på noen rutine, så han styrer for det meste dagen selv.

Vi hadde jo smokkesuksess forrige uke, men nå er det ikke snakk om å ta smokken. Han suger på hånda, på bæresjalet, på meg, men smokken bare spytter han ut :sukk:

Endret av Hvitløk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har lillemor blitt 5 kg, hun er bare 3,5 uke gammel så ikke fare for undervekt her, som vi sleit med med storesøster. Jeg fikk beskjed av helsesøster om å holde igjen amminga litt siden jeg gir veldig ofte mat og hun gulper så mye. Hun har jo gått opp 1 kg siden fødsel, så ingen fare der ;)

Nå tar hun plutselig smokk! Det hjelper på. Håper det fortsetter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra hun tar smokk nå, Dyregod! :) merkelig at din ikke tar smokken lenger hvitløk. Er det vanlig at de kan slutte å godta det når de først har begynt å ta den godt? Jeg syns det er deilig at jeg kan roe han med smokk og ikke alltid må ty til puppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...