AnonymBruker Skrevet 23. august 2014 #1 Skrevet 23. august 2014 Opplvde å bli kortpustet etter en forkjølelse. Etter to mnd er jeg det fortsatt. Har ikke tenkt på allergi, fordi jeg ikke har plager fra øyne eller nese. Kjenner det bare i svelget (ingen kløe eller hoste) og brystet. Noen som har slike plager, og vet det stammer fra allergi? Har forresten hatt dårlig effekt av allergimedisin jeg har prøvd. Tempen stiger også raskt etter en liten tur (rolig, uten at pulsen går opp).Anonymous poster hash: 53b0f...65d
AnonymBruker Skrevet 23. august 2014 #2 Skrevet 23. august 2014 Kan være at du har fått en type astma Anonymous poster hash: 39917...94b
Gjest _LilleMy Skrevet 23. august 2014 #3 Skrevet 23. august 2014 Det første som slår meg her er astma, og ikke allergi. Jeg har begge deler og vet hvordan det er
AnonymBruker Skrevet 23. august 2014 #4 Skrevet 23. august 2014 Det første som slår meg her er astma, og ikke allergi. Jeg har begge deler og vet hvordan det er Og hva mener du er forskjellen på astma og allergi??Anonymous poster hash: 6e938...9dd
AnonymBruker Skrevet 23. august 2014 #5 Skrevet 23. august 2014 Dette høres ikke ut som allergi. Forskjellene er jo enkle, google it Anonymous poster hash: ff5d2...a1b
Gjest _LilleMy Skrevet 23. august 2014 #6 Skrevet 23. august 2014 Og hva mener du er forskjellen på astma og allergi??Anonymous poster hash: 6e938...9dd Astma går på lunger, hals og bryst. Allergi er plager i nese, hode, øyne og kropp, i tillegg til at plagene er forskjellige.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2014 #7 Skrevet 23. august 2014 Astma går på lunger, hals og bryst. Allergi er plager i nese, hode, øyne og kropp, i tillegg til at plagene er forskjellige. Vær snill og les deg opp på både astma og allergi før du uttaler deg om astma/allergispørsmål. Dette er vranglære.Anonymous poster hash: 6e938...9dd
Gjest _LilleMy Skrevet 23. august 2014 #8 Skrevet 23. august 2014 Vær snill og les deg opp på både astma og allergi før du uttaler deg om astma/allergispørsmål. Dette er vranglære.Anonymous poster hash: 6e938...9dd Kommer an på allergien, selvfølgelig. Jeg tenkte mer på pollenallergi da jeg svarte enn på feks matallergi, fordi det har oppstått i det siste og det er sesong nå. Noen matallergier gjelder jo også hals og bryst.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2014 #9 Skrevet 23. august 2014 Ja, man kan plutselig bli allergisk. Men dine symptomer er ikke typisk allergi, og da hjelper også allergitabletter. Astma kan man også utvikle som voksen, da er tungpust, hoste og økt slimproduksjon vanlige symptomer. Anonymous poster hash: e04b1...40b
AnonymBruker Skrevet 23. august 2014 #10 Skrevet 23. august 2014 Kommer an på allergien, selvfølgelig. Jeg tenkte mer på pollenallergi da jeg svarte enn på feks matallergi, fordi det har oppstått i det siste og det er sesong nå. Noen matallergier gjelder jo også hals og bryst. Hva er det du prøver å forklare her? Pollensesongen er så og si over når vi har kommet til slutten av august. Matallergi går på mage-tarmsystemet. Anonymous poster hash: 6e938...9dd
AnonymBruker Skrevet 23. august 2014 #11 Skrevet 23. august 2014 Ja, man kan plutselig bli allergisk. Men dine symptomer er ikke typisk allergi, og da hjelper også allergitabletter. Astma kan man også utvikle som voksen, da er tungpust, hoste og økt slimproduksjon vanlige symptomer. Anonymous poster hash: e04b1...40b Enda et supermerkelig svar. Allergitabletter hjelper mot plager som er knyttet til kroppens allergisystem. Allergitabletter eller antihistaminer virker på histaminfrigjøringen i kroppen som oppstår når man får en allergisk reaksjon! Astma er enten allergisk betinget/utløst av allergi, eller av anstrengelse typsik for vinter idrettsutøvere eller av langvarig eksponering for en allergitrigger, f.eks. bakere som utvikler overømfintlighet for mel pga. Langvarig eksponering. Astma kan vare bare tung pust, såkaltes stum astma, eller det kan være slimproduserende luftveier. Blir det for mye slim hoster man anturlig for å få slimet i luftveiene bort. TS bør opøsøke lege, minst to kommentarskrivere anbefales å les Amund Gulsviks nyeste bok. Lungesykdom, en basal innføring.Anonymous poster hash: 6e938...9dd
Gjest _LilleMy Skrevet 23. august 2014 #12 Skrevet 23. august 2014 Hva er det du prøver å forklare her? Pollensesongen er så og si over når vi har kommet til slutten av august. Matallergi går på mage-tarmsystemet.Anonymous poster hash: 6e938...9dd Kommer også an på matallergien. Glutenallergi, melkeallergi og lignende går på mage og tarm, ja, men ikke epler, nøtter o.l. Så og si, ja, jeg har fortsatt plager grunnet pollenallergi.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2014 #13 Skrevet 24. august 2014 Det er forskjell på allergi (kroppens immunforsvar reagerer på i utgangspunkte ufarlige stoffer) og astma (kronisk betennelse tilstand/irritasjonstilstand i luftveiene), ofte utløses spesielt ved aktivitet. Man kan få astma anfall av allergi ja, men astma trenger ikke komme kun av allergi. Men det lillemy har sagt er da ikke helt feil det heller. Å mat allergi kan gå på mye rart, ikke bare mage og tarm. Pollen finnes det også fremdeles. Uansett anbefaler deg en tur til legen. Kan være mye å ha plager fra mage/tarm systemet kan også gi trykkende følelse fra magen, som gir tungpust.Anonymous poster hash: c3fd2...516
AnonymBruker Skrevet 24. august 2014 #14 Skrevet 24. august 2014 Det er forskjell på allergi (kroppens immunforsvar reagerer på i utgangspunkte ufarlige stoffer) og astma (kronisk betennelse tilstand/irritasjonstilstand i luftveiene), ofte utløses spesielt ved aktivitet. Man kan få astma anfall av allergi ja, men astma trenger ikke komme kun av allergi. Men det lillemy har sagt er da ikke helt feil det heller. Å mat allergi kan gå på mye rart, ikke bare mage og tarm. Pollen finnes det også fremdeles. Uansett anbefaler deg en tur til legen. Kan være mye å ha plager fra mage/tarm systemet kan også gi trykkende følelse fra magen, som gir tungpust.Anonymous poster hash: c3fd2...516 Eh - har hatt noe slim i avføring enkelte ganger i det siste. Kan dette stamme fra mageplager som resulterer i tungpust? Har aldri tenkt på det på den måten før. Har ikke merket noe til andre mageplager (bortsett fra noe fluffy avføring nå og da), og heller ingen trykkende følelse fra magen tror jeg. Kan dette altså ha en sammenheng? Anonymous poster hash: 53b0f...65d
AnonymBruker Skrevet 24. august 2014 #15 Skrevet 24. august 2014 Enda et supermerkelig svar. Allergitabletter hjelper mot plager som er knyttet til kroppens allergisystem. Allergitabletter eller antihistaminer virker på histaminfrigjøringen i kroppen som oppstår når man får en allergisk reaksjon! Astma er enten allergisk betinget/utløst av allergi, eller av anstrengelse typsik for vinter idrettsutøvere eller av langvarig eksponering for en allergitrigger, f.eks. bakere som utvikler overømfintlighet for mel pga. Langvarig eksponering. Astma kan vare bare tung pust, såkaltes stum astma, eller det kan være slimproduserende luftveier. Blir det for mye slim hoster man anturlig for å få slimet i luftveiene bort. TS bør opøsøke lege, minst to kommentarskrivere anbefales å les Amund Gulsviks nyeste bok. Lungesykdom, en basal innføring.Anonymous poster hash: 6e938...9dd Hva var det som var merkelig med svaret mitt? Anonymous poster hash: e04b1...40b
AnonymBruker Skrevet 24. august 2014 #16 Skrevet 24. august 2014 Eh - har hatt noe slim i avføring enkelte ganger i det siste. Kan dette stamme fra mageplager som resulterer i tungpust? Har aldri tenkt på det på den måten før. Har ikke merket noe til andre mageplager (bortsett fra noe fluffy avføring nå og da), og heller ingen trykkende følelse fra magen tror jeg. Kan dette altså ha en sammenheng? Anonymous poster hash: 53b0f...65d Ikke vits å kvarulere! Jeg går på nexiumkur, hadde betennelse i magen. Noe som resulterte i stort trykk på mellomgulvet som gjorde at jeg hadde mye halsbrann og resulterte i at musklatur og diverse som er med på at man puster rett blir brukt feil på grunn av ubehag og smerter. Det kan da bli vanskelig å trekke pusten osv. Heldigvis vet legen bedre enn KG hva som feilte:) TS godt eksempel på at du bør ta dette med lege og ikke her. Få deg testet for både allergi og astma Man kan faktisk også få tungpust av at musklaturen ikke blir tilstrekkelig brukt og er stiv. Dette skjer ved nakke og skulder plager, angst, stiv brystmusklatur. Dette vet jeg meget godt da jeg er i behandling hos fysio. Anonymous poster hash: c3fd2...516
AnonymBruker Skrevet 24. august 2014 #17 Skrevet 24. august 2014 Beklager var litt kjapp der. Trudde det var annen annonym bruker som skulle ha rett her og var ironisk! Vet dessverre ikke om slim i avf kan ha sammenheng. Jeg hadde masse trykk og smerter da Anonymous poster hash: c3fd2...516
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå