Gå til innhold

Glutenfri Ringnes Lite

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen som har reagert på denne? Jeg har glutenintoleranse, reagerer på smuler av gluten, og jeg har helt sinnsyke smerter nå :sukk:

Anonymous poster hash: 575ae...512

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri reagert på Ringnes Lite.. Jeg har glutenallergi/intoleranse, men tåler bla bygg og spelt.
Men alle er jo forskjellige, så du skal ikke se bort i fra at du kanskje reagerer på den.
Reagerer du på Corona?

Skrevet

Corona inneholder jo en viss mengde, så jeg har aldri prøvd for jeg tåler ikke små mengder, ikke smuler engang. Om man er borti min brødskive med kniv som har vært bortpå en vanlig brødskive så er det rett ut. Jeg er veldig sensitiv. Nå leser jeg at ølen inneholde maltbygg, men den har blitt borte i prosessen - jeg har tidligere reagert på slik soyasaus hvor "det har blitt kokt bort i prosessen" (fra glutenfri hylla) og da har jeg blitt skikkelig syk.

Trodde at spelt og bygg inneholder gluten - så du har ikke ren glutenintoleranse, eller? Bare lurer :)

Skrevet

Har en kompis som er veldig følsom for gluten, og har glutenintoleranse, og han tåler Corona og Ringnes Lite veldig godt.
Trodde Corona ble laget på mais?

Har nok ikke ren glutenintoleranse, men noe er det :fnise: Men har i det siste begynt å reagere på spelt..
Så holder meg så godt som borte fra det også..

Skrevet

Kanskje forklaringen ligger i dette - med Ringnes også :klo: Fra Wiki:

Corona er et øl som kan drikkes av mange som har sykdommen Cøliaki (glutenallergi). Ølet brygges på malt fra bygg, men siden det innholdet av gluten er lavere en 20ppm vil det hos mange ikke gi en allergisk reaksjon. [1] Corona er derfor blant sortene som foreslåes av NCF (Norsk cøliakiforening) for de som ikke har en sterk reaksjon på gluten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...