Gå til innhold

vårruller

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har tenkt å lage vårruller for første gang, men kan jeg få dem sprøe uten å fritere dem? Noen som har prøvd å steke dem i stekeovn eller på panna?

Anonymous poster hash: 95f4f...6f8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har stekt i ovnen :) med filodeig ble de sprø, men det var litt vanskelig med rispapir. Penslet ikke med olje da, så det kan jo sikkert hjelpe på.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har stekt i ovnen :) med filodeig ble de sprø, men det var litt vanskelig med rispapir. Penslet ikke med olje da, så det kan jo sikkert hjelpe på.

Okay, er rispapir jeg ska bruke så da tror jeg at jeg prøver å smøre med olje :-) hvor lenge stekte du dem? Til de va gyldne?

Takk for svar! :-D

Skrevet

Okay, er rispapir jeg ska bruke så da tror jeg at jeg prøver å smøre med olje :-) hvor lenge stekte du dem? Til de va gyldne?

Takk for svar! :-D

Steker dere vårruller med rispapir? Har bare brukt rispapir til ferske våruller/sommerruller. Trodde ikke det funket å steke? Bare lurer altså :)

Anonymous poster hash: cbc72...9bc

Skrevet

Her steker jeg vårruller med rispapir i ovnen, ingen problemer. Pensler de med olje og setter de i ovnen. Blir gode og sprøe :)

Prøvde å fritere de, men av en eller annen rar grunn så sprakk de da. Noen som vet hva jeg gjør feil?

Skrevet

Steker dere vårruller med rispapir? Har bare brukt rispapir til ferske våruller/sommerruller. Trodde ikke det funket å steke? Bare lurer altså :)

Fikk høre at man kan lage vårruller med rispapir så det håper jeg går! :-P ;-) er vell sikkert best med sånn deig, men rispapir for duge denne gang :-)

Skrevet

Her steker jeg vårruller med rispapir i ovnen, ingen problemer. Pensler de med olje og setter de i ovnen. Blir gode og sprøe :)

Prøvde å fritere de, men av en eller annen rar grunn så sprakk de da. Noen som vet hva jeg gjør feil?

Hvor lenge steker du dem? :-)

-ts

Skrevet

Hvor lenge steker du dem? :-)

-ts

Steker de i ca 20 minutter, må se an, men tar de ut når de er gyldne og kjennes harde ut når jeg dunker gaffelen borti :)

Skrevet

Da må jeg prøve det. Fått vite at det ikke gikk nemlig.

Skrevet (endret)

Hmm, her gikk det ihvertfall supert å steke :)

Endret av Libertas
Skrevet

Steker de i ca 20 minutter, må se an, men tar de ut når de er gyldne og kjennes harde ut når jeg dunker gaffelen borti :)

Supert! Tusn takk for svar! :D

-Ts

Skrevet

De sprekker fordi de er for fuktige/fyllet er for vått.

Anonymous poster hash: afb2a...bef

Skrevet

Hva bruker der som fyll? Har selv tenkt å bruke kjøttdeig, løk, gulrot, kålhode. :-)

Skrevet

Takk for svar! :-DAnonymous poster hash: 95f4f...6f8

Husker ikke hvor lenge, men til de hadde fått farge og var så sprøe jeg fikk de :)
Skrevet

Hva bruker der som fyll? Har selv tenkt å bruke kjøttdeig, løk, gulrot, kålhode. :-)

Glassnudler og judasøre må være med. Ellers purre, fiskesaus + salt, pepper og sukker.

Skrevet

I tillegg til nevnte fyll har jeg oppi egg som bindemasse :)

Nå fikk jeg lyst på vårruller :sukk:

Skrevet

De sprekker fordi de er for fuktige/fyllet er for vått.

Ahaa, tusen takk :) Så om jeg lar fyllet tørke før jeg legger det i rispapiret, og så lar jeg selve vårrullen tørke før jeg friterer, så skal det gå bra? :)

Gjest _LilleMy
Skrevet

Steker i stekepannen hver gang jeg lager vårruller :)

Skrevet

Beklager hvis jeg avsporer tråden her, men fikk så lyst på vårruller nå ;)

Har aldri laget det før, hva trenger jeg?

Hva har dere i?

Ting jeg hadde tenkt å ha i (aner ikke om dt passer);

-Nudler (hva slags type bruker dere?)

-Karbonadedeig

-Sånn papir til å pakke inn i (hva heter det og hvor kjøpes det?)

-Kål?

-Raspa gulrot

Bruker dere no krydder i vårullene?

Jeg kan ingenting liksom :P

Anonymous poster hash: 7ada1...22c

Skrevet

Anbefaler å stikke innom en asiatisk matforetning og be om tips, kjenner flere som har veldig god erfaring med det! Glassnudler, rispapir (jeg foretrekker frossent som tines, kjøpes i asiatiske forretninger eller på Meny blant annet, men du kan også bruke sånne tørre som du bløtlegger), bruker både en asiatisk svinebuljong og en kryddermiks som jeg fikk anbefalt, Mama Sita's eller noe sånt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...