Gjest Gunfreak Skrevet 22. august 2014 #1 Skrevet 22. august 2014 Skal lage biff middag til dama når hun kommer, I danmark spiste jeg biff med whisky glaze, så jeg fant en whisky glaze oppskrift. Så nå ligger biffen i whisky marinade, som består av Bushmils irsk whisky, 4 hvitløksfed knust og slangt oppi, brunt sukker og salt rørt ut, 2 spiseskjeer olje og litt pepper. Senere skal biffen ut av marinanden, og koke opp marinaden så den blir en glaze, og pensle biffen med det mens jeg steker den. Ved siden av har jeg tatt amandie poteter bare delt de i to, smørt de inn med hvitøksmør, og drysset persille og gressløk over og de skal stekes i ovnen. Så alt står klart nå bare venter til kl nærmer seg da dama skal komme. 8
nattsvermer Skrevet 22. august 2014 #2 Skrevet 22. august 2014 Åh! Håper at du egentlig er typen min, og at du ikke har fortalt meg at du har en profil her! For det der hørtes godt ut!
Doge Skrevet 22. august 2014 #3 Skrevet 22. august 2014 Har ikke annet å si enn at dama di er heldig!
Gjest Sala21 Skrevet 22. august 2014 #4 Skrevet 22. august 2014 Åh, herlig å komme hjem til noe så lekkert !
AnonymBruker Skrevet 22. august 2014 #5 Skrevet 22. august 2014 Hva var spørmålet? Eller var det bare for å fremstå som en bra fyr? ;-) Anonymous poster hash: b9770...317 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2014 #6 Skrevet 22. august 2014 Ville hatt noe grønt ved siden av. Cherrytomater bakt i ovnen kanskje. Anonymous poster hash: 77d7a...0b2
Gjest Gunfreak Skrevet 22. august 2014 #7 Skrevet 22. august 2014 Hva var spørmålet? Eller var det bare for å fremstå som en bra fyr? ;-) Anonymous poster hash: b9770...317 Var vel for å vise oppskriften da dette er mat forumet. 2
Gjest Gunfreak Skrevet 24. august 2014 #8 Skrevet 24. august 2014 Update: Middagen var 90% vellykket, potetene ble veldig gode, selv om de brukte lengre tid på å bli ferdige enn antatt. Men ellers veldig gode. Biffen ble fin mwn glazen var ikke så smaksfull som jeg trodde. Først i dag gikk det opp for meg at jeg brukete dobbelt så mye whisky som oppskriften krevde. Sto halv cup, men når jeg fant ut hvor mange dl en cup er, glemte jeg og halvere de, så jeg brukte godt over 2dl i stede for 1.2. Noe som gjorde at biffen ikke hadde like kraftig smak som den skulle. Men du smakte glazen enda. Det smakte ikke bare vanlig biff. 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2014 #9 Skrevet 24. august 2014 Ville hatt noe grønt ved siden av. Cherrytomater bakt i ovnen kanskje.Anonymous poster hash: 77d7a...0b2 Hvis cherrytomatene er grønne er de ikke modne. Anonymous poster hash: 8ac5c...51a 1
Sapientia Skrevet 24. august 2014 #10 Skrevet 24. august 2014 Middagen var kjempegod den, selv med feilmålingen Du må gjerne få prøve flere ganger. Ja, jeg er heldig 3
Pawn Hearts Skrevet 24. august 2014 #12 Skrevet 24. august 2014 Det låter som en god idé å spare litt på whiskyen. Den andre halvparten kan man med fordel innta etter maten isteden.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå