Væren Skrevet 3. juli 2004 #1 Del Skrevet 3. juli 2004 Var ute i bosskassen i kveld, og kom over en rar snegle som jeg ikke har sett maken til før. Jeg vet ikke om dette er iberiaskogsneglen som alle frykter i hagene sine, for jeg trodde den var helt brun. Denne var mørk beige/nougatfarget, med mørkebrune/svarte oppdelte striper, altså ikke lange, hele striper, nedover ryggen. På "kappen" eller hodet var det litt mer kamuflasjeformede svarte tegninger. Det var ikke lett å beskrive denne, men jeg fant noe som lignet på en snegleside, den het Boasnegle. Noen som kjenner beskrivelsen igjen og vet hva det er? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 3. juli 2004 Forfatter #2 Del Skrevet 3. juli 2004 http://www.eiker.org/Artikler/Natur/Fauna/...a/boasnegle.htm Fant svaret selv - det ER Boasnegle! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulselinemor Skrevet 4. juli 2004 #3 Del Skrevet 4. juli 2004 Det hjelper å strø salt på de, da dør de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 4. juli 2004 Forfatter #4 Del Skrevet 4. juli 2004 Ja, jeg vet det. Men har liksom ikke hjerte til det! :oops: Dessuten var visst ikke dette en snegle som gjorde særlig skade, så jeg lot den gå! Eller krype... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rapitap Skrevet 4. juli 2004 #5 Del Skrevet 4. juli 2004 Hadde du bare en? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rapitap Skrevet 4. juli 2004 #6 Del Skrevet 4. juli 2004 Hadde du bare en? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 4. juli 2004 Forfatter #7 Del Skrevet 4. juli 2004 Ja, den var alene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rapitap Skrevet 4. juli 2004 #8 Del Skrevet 4. juli 2004 Godt godt! =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 4. juli 2004 Forfatter #9 Del Skrevet 4. juli 2004 Men den hadde kanskje en elskerinne under en busk i hagen! :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rapitap Skrevet 4. juli 2004 #10 Del Skrevet 4. juli 2004 Oh!..hehe..pleier å være slik med snegler. Plutselig ser man en og blir kvitt den på mest hurtigste og mest humane måte. Så, kommer det plutselig flere. Min mor har bikket over, hun KLIPPER dem i to... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 4. juli 2004 Forfatter #11 Del Skrevet 4. juli 2004 Jeg har hørt om det knepet, men magen min hadde vrengt seg om jeg hadde klippet i to en snegle!!! ÆSJ! Skjønner ikke at noen greier å gjøre det! Jeg hater edderkopper, og i dag tråkket jeg på en diger sugge ute på terrassetrappen. Det var en så skjellsettende opplevelse at jeg sto og "røste meg" og ristet i 5 minutter etterpå!!! :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 4. juli 2004 Forfatter #12 Del Skrevet 4. juli 2004 Jeg har hørt om det knepet, men magen min hadde vrengt seg om jeg hadde klippet i to en snegle!!! ÆSJ! Skjønner ikke at noen greier å gjøre det! Jeg hater edderkopper, og i dag var jeg så "modig" at jeg tråkket jeg på en diger sugge ute på terrassetrappen - noe jeg ikke pleier å klare. Urk!!! Det var en så skjellsettende opplevelse at jeg sto og "røste meg" og ristet i 5 minutter etterpå!!! :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rapitap Skrevet 4. juli 2004 #13 Del Skrevet 4. juli 2004 Jeg og er pysete når det kommer til kravledyr....eller åledyr...usj! :grøsse: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 4. juli 2004 Forfatter #14 Del Skrevet 4. juli 2004 :dobbeltgrøss-smiley: Jeg kommer aldri til å bli bedre, det gir vemmelser nedover ryggraden. Og da jeg fant denne sneglen i går, måtte jeg jage Hr. Sau til å ta på seg sko og gå ut og studere den, også! Naboen sto på terrassen sin med noen øl i magen og holdt på å flire seg i hel over oss to som satt på huk foran søppelkassen og studerte Boasneglen! Faktisk var den såpass lang at jeg først trodde det var en liten orm; også pga. tegningene på ryggen! Jeg ropte opp til naboen at det var en snegle vi studerte, og la ut om hvor lang og stor den var. Naboen ropte at om jeg strødde salt på den, så krympet den. Men han hadde det velkjente "tenke i koffert" blikket, så jeg skjønte at han snakket om noe annet også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 4. juli 2004 #15 Del Skrevet 4. juli 2004 .. men ordentlige sneger er ekle.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 4. juli 2004 Forfatter #16 Del Skrevet 4. juli 2004 Jepp. De skikkelige sneglene er ekle, mens de uskikkelige sneglene er søte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 4. juli 2004 #17 Del Skrevet 4. juli 2004 Strø salt på eller klippe snegla i to? Stakkars snegle! Å klippe i to er vel likvevel den mest humane måten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 4. juli 2004 Forfatter #18 Del Skrevet 4. juli 2004 Uff, jeg får meg ikke til å gjøre noen av delene, jeg. Hvis jeg gjør noe, så er det å ta sneglen inn i et stort blad eller på en spade, og kaste dem laaaaaaaaaangt av gårde ut i friområdet nedenfor tomta vår... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjorven Skrevet 5. juli 2004 #19 Del Skrevet 5. juli 2004 Har også hørt et annet triks....legg ut en tallerken med øl oppi. Sneglene går fort til dette fatet for å drikke (ikke så rart...øl er jo godt), og når de har fått dette i seg eksploderer magen fordi de ikke tåler øl... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Deci Skrevet 5. juli 2004 #20 Del Skrevet 5. juli 2004 Jeg har lest at om man strør salt på sneglene, så er det det samme som om noen skulle helle etsende syre på mennesker.... Hva med å hive dem ut i vein, å håpe at noen kjører over de ... kanskje litt mere "humant" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå