Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er på besøk hos kjæresten min en langhelg. Han er ute en tur for å handle noe greier, og jeg fikk derfor låne pcn i mellomtiden. Da jeg gikk inn på facebook var han innlogget og et samtalevindu var oppe. Jeg logget han av, men rakk likevel å få et glimt av hva det stod. Det stod "Har du en femmer?". Nå er jeg veldig nysgjerrig. Hva betyr dette?

Anonymous poster hash: 2485d...7d9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er på besøk hos kjæresten min en langhelg. Han er ute en tur for å handle noe greier, og jeg fikk derfor låne pcn i mellomtiden. Da jeg gikk inn på facebook var han innlogget og et samtalevindu var oppe. Jeg logget han av, men rakk likevel å få et glimt av hva det stod. Det stod "Har du en femmer?". Nå er jeg veldig nysgjerrig. Hva betyr dette?

Vet ikke. Er det snakk om å låne penger (500 kr) eller 5 gram med et eller annet som han ønsker å kjøpe?

Anonymous poster hash: 6ff0e...1b9

Skrevet

Tenkte også 5 gram av noe... Men det er umulig å vite. Spør han da, du dreiv jo ikke akkurat og snoket uansett :)

Gjest krokodillen
Skrevet

Femmer som i: en femmer med hasj (5 gram). En femmer med amfetamin ( 5 gram)

Jeg tror detdreier seg om hasj rett og slett

Skrevet

Vet ikke. Er det snakk om å låne penger (500 kr) eller 5 gram med et eller annet som han ønsker å kjøpe?

Anonymous poster hash: 6ff0e...1b9

Jeg vet ikke. Synes det hele virket veldig rart. Vet ikke hva han skulle kjøpt eller hvorfor han skulle låne penger. Har ikke lyst å spørre siden vi ikke har vært sammen så lenge, han vil nok tro jeg snoket med vilje.

Skrevet

Det er hasj!

Anonymous poster hash: b693b...127
Skrevet

Er 5 gram mye hasj? Er det ille? Jeg er i utgangspunktet ikke imot at folk røyker av og til, men er det sannsynlig at det kan være noe verre?

Gjest Jon blund
Skrevet (endret)

Er 5 gram mye hasj? Er det ille? Jeg er i utgangspunktet ikke imot at folk røyker av og til, men er det sannsynlig at det kan være noe verre?

Nei, det er ikke så mye. Du kan tenkte deg det går ca 0,5 i hver joint hvis det er hashj det er snakk om.

Det kan bare hende han skal kjøpe litt inn for å kose seg i ny og ne og er redd for hva du syntes. Ikke noe farlig.

Endret av Jon blund
Skrevet

Nei, det er ikke så mye. Du kan tenkte deg det går ca 0,5 i hver joint hvis det er hashj det er snakk om.

Det kan bare hende han skal kjøpe litt inn for å kose seg i ny og ne og er redd for hva du syntes. Ikke noe farlig.

Ikke farlig å bruke stoff, nei? Hvilken verden lever du i?

Anonymous poster hash: fda9c...fb6

• Liker 3
Gjest Jon blund
Skrevet

Det er farlig, å drikke alkohol. Det er farlig å kjøre bil.Det er farlig å røyke. Alt inneholder en risiko av overbruk.

Men jeg lever i en helt vanlig verden hvor fakta tilsier sitt.

Ikke prøv deg med den herse teknikken der når du høres ut som min bestemor på 60 som ikke henger med i tiden og ikke vet hva hun uttaler seg om.

Tilbake til tema.

Det er ikke farlig, bare pass på at det ikke tar helt av. Er utrolig mange som røyker, du skulle bare vist. Han koser seg sikkert bare her og der. Ikke farlig. Så bare slapp av;)

• Liker 2
Skrevet

Er nok snakk om "en hånd" altså fem fingre/en femmer med hasj ja.

Skrevet

Det er farlig, å drikke alkohol. Det er farlig å kjøre bil.Det er farlig å røyke. Alt inneholder en risiko av overbruk.

Men jeg lever i en helt vanlig verden hvor fakta tilsier sitt.

Ikke prøv deg med den herse teknikken der når du høres ut som min bestemor på 60 som ikke henger med i tiden og ikke vet hva hun uttaler seg om.

Tilbake til tema.

Det er ikke farlig, bare pass på at det ikke tar helt av. Er utrolig mange som røyker, du skulle bare vist. Han koser seg sikkert bare her og der. Ikke farlig. Så bare slapp av;)

VIRKELIG???

Anonymous poster hash: 673a0...75b

• Liker 2
Skrevet

Hvis det er hasj/grønt og personen skal ha en femmer så selger han vel? En femmer er jo litt.

Gjest Gunfreak
Skrevet

Har er statistisk ikke noe farligere enn Alkohol,

Alkohol fører til leverkreft og andre levers sykdomer, sant andre kreftformer ved høyt langvarig missbruk, ved akutte missbruk føre det til forgifting.

Ikke noe av dette skjer med Hasj.

Derimot tyder det på at regelmessig hasjbruk fører til lungeskader på samme nivå som vanlig tobakk, altså økt sjangse for lungekreft, men ikke økt sjangse for KOLS(pga mangel på nikotinet)

Det er også ikke 100% konstatert at hasj kan gi mentale problemer, noen mener at har du forelegg for pykiske plager som angst, depresjoner eller i væretefall schizofreni kan hasj utløse dette, men det er ikke godt nok bevist i min bok.

På den andre siden, mener noen hasj kan dempe både angst og depreasjoner.

Så jeg mener sammenlignet med alkohol går farene opp i opp.

Gjest Jon blund
Skrevet (endret)

Hvis det er hasj/grønt og personen skal ha en femmer så selger han vel? En femmer er jo litt.

Mange som røyker vær dag, de kan gjerne bruke 2 gram eller mer på en dag.

5 er ikke mye i det heletatt og han selger ikke hvis dette var alt. Er ikke noe fortjeneste i det. Må opp i 50-100 gram skal man ha noenlunde fortjeneste.

5 er til egent bruk eller dele med noen kamerater.

Endret av Jon blund
Skrevet

Mange som røyker vær dag, de kan gjerne bruke 2 gram eller mer på en dag.

5 er ikke mye i det heletatt og han selger ikke hvis dette var alt. Er ikke noe fortjeneste i det. Må opp i 50-100 gram skal man ha noenlunde fortjeneste.

5 er til egent bruk eller dele med noen kamerater.

ok, takk for info :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...