Gå til innhold

Hvordan skrive åpen søknad (mail)?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal skrive en åpen søknad via mail. Er det noen som har noen tips til meg? Hva bør jeg skrive i mailteksten?



Anonymous poster hash: 11961...535
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør vise i en åpen søknad at du har satt deg inn i hva firmaet driver med. Hva er det firmaet gjør som interesserer deg? Vis engasjement! Skriv kort om hva akkurat DU kan tilby selskapet du vil jobbe i.

Husk å ikke skrive for langt, vær relativt kort og direkte på sak. Legg ved CV. Jeg har som mål at en søknad skal få plass på mellom 1/2 og 2/3 A4 side i vanlig linjeavstand og skrift 12

Håper dette var til hjelp og lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Vedlagt ligger min åpne søknad (pdf) og cv.

Er dette helt greit? Det virker litt kort. Jeg har null erfaring på dette, så jeg spør kun for å forsikre meg. Hvordan gjør jeg søknaden min til pdf-fil? Hvorfor må det være pdf?

Jeg har forresten fått navnet til denne personen jeg skal henvende meg til via en kontakt. Skal jeg skrive noe om det? I denne sammenhengen her så er det greit å ha kontakter for innpass, men jeg vet ikke helt hvordan dette fungerer i praksis?

Bør jeg egentlig ringe? Jeg har ikke nr., kun e-post-adresse. Hva kunne jeg evt. ha sagt i telefonen? Skal jeg møte opp der?

Anonymous poster hash: 11961...535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, litt kort. Bruk pdf fordi du vet ikke om dokumentet ditt kan åpnes på den andres datamaskin eller om formateringa endres pga annen versjon. Pdf kan alle lese, kan ikke endres og er standard.

Jeg ville ringt på forhånd og spurt hvordan mulighetene for jobb er, hva slags kompetanse de er på jakt etter, osv. Man må ha noe fornuftig å spørre om hvis man skal ringe. På slutten kan du jo si at "ja, men da sender jeg dere en søknad, da." eller noe sånt, så forventer de den.

Du lager pdf ved å velge pdf under "lagre som" i word.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, litt kort. Bruk pdf fordi du vet ikke om dokumentet ditt kan åpnes på den andres datamaskin eller om formateringa endres pga annen versjon. Pdf kan alle lese, kan ikke endres og er standard.

Jeg ville ringt på forhånd og spurt hvordan mulighetene for jobb er, hva slags kompetanse de er på jakt etter, osv. Man må ha noe fornuftig å spørre om hvis man skal ringe. På slutten kan du jo si at "ja, men da sender jeg dere en søknad, da." eller noe sånt, så forventer de den.

Du lager pdf ved å velge pdf under "lagre som" i word.

Hmm.. Ja.. Problemet er bare at jeg ikke har telefonnummer. Jeg prøvde å finne det, men det var litt vanskelig. Mailen hennes er heller ikke på siden deres eller noe sånt, så hun kan vel ikke få så mange mail angående dette?

Anonymous poster hash: 11961...535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...