kvakk_ Skrevet 21. august 2014 #1 Skrevet 21. august 2014 Noen som har en god oppskrift på sjokoladekake? Må smake mye sjokolade og gjerne være litt saftig. Tar gjerne en oppskrift på god glasut til kaken også :-)
Nautika Skrevet 21. august 2014 #2 Skrevet 21. august 2014 Jeg baker alltid nesquik-kake. Det er bare å google oppskriften. Den blir god og saftig, men for de som liker mørke sjokoladekaker er den nok ingen innertier. Denne er veldig mild på smak. Jeg pleier ikke å bruke glasuren som hører til, men lager en lys sjokoladeglasur med et hint av kaffe.
Butter Skrevet 22. august 2014 #3 Skrevet 22. august 2014 sjekk ut konfektkaken på trinesmatblogg.no. Super for de som liker mørke, tunge kaker. Og veldig lettlaget!
Butter Skrevet 22. august 2014 #4 Skrevet 22. august 2014 http://trinesmatblogg.no/2011/11/03/brownies-med-sjokoladekrem/ Denne (var visst brownie, men er ikke så søt, så minner mer om konfektkake). Jeg pleier å redusere melismengeden i glasuren som for øvrig er veldig frisk og god.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå