AnonymBruker Skrevet 20. august 2014 #1 Skrevet 20. august 2014 En nær venninne av meg har rotet seg bort i en fæl fyr. Det er fysisk og psykisk mishandling, uten at jeg skal gå innpå detaljer. De har kjent hverandre i 4 år og vært mye av og på. Hun lyger om hva som faktisk skjer mellom dem, men det er lett å lese mellom linjene. I fjor knakk han armen hennes, noe hun løy om etterpå. Like etter dette ble hun gravid med han. Barnevernet ble involvert like etter fødsel fordi hun tidligere har anmeldt ham. Da krevde BV at de skulle flytte fra hverandre. Dette gjorde de og det varte i ca 3 mnd. Høyst sannsynlig mindre, i og med at hun lyger så fælt. Hun tar ikke BV på alvor og sier at de er bare forpliktet til å følge de opp i 3 mnd før de "faller " ut av systemet. Dette er en utrolig påkjenning for meg og familien hennes. Vi er redd for å snakke om han med henne fordi hun skyver dem i fra seg. Hun kommer ikke til å forlate han, det er jeg rimelig sikker på. Vi frykter også at det bare er spørsmål om tid før det virkelig smeller. Barnet kan ikke vokse opp i et sånt hjem. Har vurdert å kontakte BV for å fortelle hvordan det ligger an, men er redd for at de tar barnet fra henne. Til tross for at det er han som er problemet. Kan nevne at han har barn fra før som han har blitt nektet kontakt med tidligere, vet ikke hvorfor, men som han nå har 1-2 ganger i uken. Samtidig tenker jeg på økonomien hennes. Hun står oppført som alenemor og får dermed en del støtte. Ikke det at penger spiller noen stor rolle egentlig, men hun vil måtte slite mye dersom de tar fra henne støtten. Spesielt siden hun sannsynligvis kommer til å fortsette å bo med han. Han er en typisk nav'er og hun støtter han en del økonomisk allerede. Jeg er helt rådvill, noen som har noen råd? Jeg er så usikker på hva som vil skje dersom BV blir kontaktet.Anonymous poster hash: fa1a5...702
Gjest Snuppi Skrevet 20. august 2014 #2 Skrevet 20. august 2014 Her må du tenke på barnets beste og handle ut i fra det! Venninnen din er ikke istand til å ta Vare på sitt eget barn så lenge hun er sammen med barnets far!
Purple Diamond Skrevet 20. august 2014 #3 Skrevet 20. august 2014 Som sagt over her; barnets beste! Er du bekymra for barnet, skal du kontakte barnevernet!! 2
bergen2 Skrevet 20. august 2014 #4 Skrevet 20. august 2014 Barnets beste skal være i fokus. Du sier jo selv at hub aldri kommer til å gå fra han, og da er det begge to som er problemet for barnet ikke bare faren. Dersom barnet er i fare fysisk og eller psykisk bør du sende en bekymringsmelding til barnevernet også får de ta den faglige vurderingen og oppfølgingen av situasjonen. 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2014 #5 Skrevet 20. august 2014 Jeg tviler virkelig på at han kommer til å bruke vold mot barnet, siden barnet bare er 3-4 mnd gammelt. Det er primært venninna mi og senere når barnet er eldre jeg er redd for. Spesielt hvis dette med de 3 mnd stemmer. Jeg tenker at BV må ha en viss erfaring med sånne type forhold? At de kan ha mulighet til å hjelpe venninna mi istedenfor å ta barnet? Gitt at hun samarbeider med dem selvsagt. Hun er en utrolig flink mor tross allt.Anonymous poster hash: fa1a5...702
Purple Diamond Skrevet 20. august 2014 #6 Skrevet 20. august 2014 Jeg tviler virkelig på at han kommer til å bruke vold mot barnet, siden barnet bare er 3-4 mnd gammelt. Det er primært venninna mi og senere når barnet er eldre jeg er redd for. Spesielt hvis dette med de 3 mnd stemmer. Jeg tenker at BV må ha en viss erfaring med sånne type forhold? At de kan ha mulighet til å hjelpe venninna mi istedenfor å ta barnet? Gitt at hun samarbeider med dem selvsagt. Hun er en utrolig flink mor tross allt.Anonymous poster hash: fa1a5...702 Barnet blir jo uansett ikke tatt automatisk ved en bekymringsmelding. Bv er jo i tilfelle interesserte i å samarbeide med mor, og gjøre situasjonen best mulig for henne og barnet. Jeg synes du skal kontakte dem om du er bekymret! 3
AnonymBruker Skrevet 20. august 2014 #7 Skrevet 20. august 2014 Jeg er mest beskymret for henne, og såklart barnet i lengden. Jeg er så redd for at hun aldri kommer til å klare å forlate han. Han er en psykopat og har fullstendig hjernevasket henne. Hun har så utrolig dårlig selvtillit og er lite selvstendig. Jævla mannfolk!Anonymous poster hash: fa1a5...702
AnonymBruker Skrevet 20. august 2014 #8 Skrevet 20. august 2014 Ganske forferdelig situasjon ja. Var i samme "båt" selv. Jeg ble ganske betatt av ei som er akkurat der du er. Forsøkt hjelpe henne...men ble truet av det oppbola dophuet hun har unge med til slutt. Sto og skreik og vrælte til meg i noe som lignet en blanding av raseri og angstanfall. Aldri møtt noe så jævlig før i hele mitt liv. Da kunne jeg ikke fortsette. Aldri fått intrykk av at min interesse er uønsket før...men nå vet jeg jo ikke. Jeg vet ikke hvorfor i huleste hun har fortalt om meg til han heller. Jeg er rasende på henne for det og tenker det var jævlig dårlig gjort av henne. Om hun virkelig ikke ville ha noe med meg å gjøre kunne hun ha sagt det da, ikke sendt den gale psykopaten der etter meg! Pleier sånne typer å være så skremmende at jentene ikke våger noe annet enn å si fra at andre menn viser dem interesse? Evt. At de banker det ut av dem? Tanken om barnevern streifet meg og, men lar det ligge. Hun kunne miste ungen sin....lar hele saken ligge faktisk. Lærdom jeg føler jeg sitter med er at jeg er verd mindre for jenter enn sånne søppelfolk er Anonymous poster hash: fe9c5...35d
AnonymBruker Skrevet 20. august 2014 #9 Skrevet 20. august 2014 Barn som vokser opp i hjem der en eller begge foreldrene fysisk mishandler hverandre får langt større skader og blir ofte langt mer traumatisert enn barn som blir mishandlet selv. Du må ta kontakt med barnevernet. Å vite at et barn bor under slike forhold uten å gjøre noe med det er uansvarlig og et svik mot barnet. Her må du være en voksen som stiller opp for barnet. Foreldrene har selv valgt denne situasjonen. Barney har ikke det.....Anonymous poster hash: 1d28b...86d 8
lalaB Skrevet 20. august 2014 #10 Skrevet 20. august 2014 Hver gang noen tenker tanken om at de "kanskje" bør melde i fra, så får jeg en vond klump i magen. MELD I FRA! Tenk hvor galt det kan gå om du ikke melder i fra om det. Når han er i stand til å banke opp dama si, så er han sikkert i stand til å slå det lille barnet også. Hva om ungen ikke stopper å gråte, og han er forbanna?? Vi veit begge hvordan det gikk med Christoffer. SEND EN BEKYMRINGSMELDING! 5
AnonymBruker Skrevet 20. august 2014 #11 Skrevet 20. august 2014 Bekymringsmelding med en gang! Anonymous poster hash: ff389...4d2 2
Cambria Skrevet 20. august 2014 #12 Skrevet 20. august 2014 Nå begynner jeg å bli drittlei av alle som vegrer seg fra å kontakte barnevernet pga at foreldrene kan miste barnet! Med en gang man tenker "kanskje jeg burde sende inn bekymringsmelding" så skal man gjøre det! Vi har alle en plikt til å følge med og passe på at barn har det bra! For barnet som er så ungt ville det nok fort vært bedre om det kom seg vekk fra faren! Om mora ikke flytter og tar barnevernet på alvor må jo noen flytte ungen! Eller vil du kanskje være vitne til at noe hender barnet? Skjerp dere! PS: ikke meningen å være sint på akkurat deg nå, er mest sint på samfunnet generelt som ikke klarer å kontakte barnevernet i slike situasjoner. Sett så utrolig mye til det... 4
Gjest Coolaid Skrevet 20. august 2014 #13 Skrevet 20. august 2014 En nær venninne av meg har rotet seg bort i en fæl fyr. Det er fysisk og psykisk mishandling, uten at jeg skal gå innpå detaljer. De har kjent hverandre i 4 år og vært mye av og på. Hun lyger om hva som faktisk skjer mellom dem, men det er lett å lese mellom linjene. I fjor knakk han armen hennes, noe hun løy om etterpå. Like etter dette ble hun gravid med han. Barnevernet ble involvert like etter fødsel fordi hun tidligere har anmeldt ham. Da krevde BV at de skulle flytte fra hverandre. Dette gjorde de og det varte i ca 3 mnd. Høyst sannsynlig mindre, i og med at hun lyger så fælt. Hun tar ikke BV på alvor og sier at de er bare forpliktet til å følge de opp i 3 mnd før de "faller " ut av systemet. Dette er en utrolig påkjenning for meg og familien hennes. Vi er redd for å snakke om han med henne fordi hun skyver dem i fra seg. Hun kommer ikke til å forlate han, det er jeg rimelig sikker på. Vi frykter også at det bare er spørsmål om tid før det virkelig smeller. Barnet kan ikke vokse opp i et sånt hjem. Har vurdert å kontakte BV for å fortelle hvordan det ligger an, men er redd for at de tar barnet fra henne. Til tross for at det er han som er problemet. Kan nevne at han har barn fra før som han har blitt nektet kontakt med tidligere, vet ikke hvorfor, men som han nå har 1-2 ganger i uken. Samtidig tenker jeg på økonomien hennes. Hun står oppført som alenemor og får dermed en del støtte. Ikke det at penger spiller noen stor rolle egentlig, men hun vil måtte slite mye dersom de tar fra henne støtten. Spesielt siden hun sannsynligvis kommer til å fortsette å bo med han. Han er en typisk nav'er og hun støtter han en del økonomisk allerede. Jeg er helt rådvill, noen som har noen råd? Jeg er så usikker på hva som vil skje dersom BV blir kontaktet.Anonymous poster hash: fa1a5...702 Her blir det feil å tenke på noe annet enn barna. Barna som er involverte har ikke et eget valg. De er prisgitt omsorgs personene de har vært uheldig å få. Du har muligheten til å gripe inn i livene til uskyldige barn. Gjør akkurat det. Barnevernet skjønner sikkert tegningen siden de allerede har vært involvert. Meld fra til barnevernet.
Britt Banditt Skrevet 20. august 2014 #14 Skrevet 20. august 2014 http://mobil.aftenposten.no/nyheter/Pappa-slar_-sa-4-aringen-Men-barnehagen-gjorde-ingen-ting-7674355.html dette er jo et ekstremtilfelle, men et veldig godt eksempel på hvorfor man må si i fra om sånt. Og at hun snylter på nav ved å oppgi at hun er alenemor uten å være det.. det er drøyt. Du bør be henne si i fra til nav selv om at hun har flyttet inn igjen, hvis ikke risikerer hun fengsel og å måtte betale tilbake alt. Og de kan finne det ut ja. Det er mange som blir tatt for det samme årlig. 1
Britt Banditt Skrevet 20. august 2014 #15 Skrevet 20. august 2014 Mor er forresten ikke "en utrolig flink mor" hvis hun ikke kommer seg unna denne mannen. Det er ikke til barnets beste, og en "utrolig flink mor" vil barnets beste. 8
AnonymBruker Skrevet 20. august 2014 #16 Skrevet 20. august 2014 http://lovdata.no/dokument/NL/lov/1992-07-17-100 Her kan du gå inn og lese hvordan barnevernet jobber. Selv om barnet er spebarn, så får det med seg hvordan mor har det og hva som skjer i hjemmet mht. Vold, fysisk og psykisk. Får mor stønad som enslig mor og far bor sammen med mor, kan mor risikere å bli anmeldt for å ha uriktig mottatt stønad og kan i verste fall bli dømt til å tilbakebetale uriktig utbetalt. Når mor ikke klarer å komme seg ut fa forholdet til far, så må i det minste barnet den uskyldige 3. Part få slippe å bli skadelidende for forhold mellom mor og far. Meld fra til barnevernet. Du kan melde anonymt, det fins skjema når du googler. Er der ingenting å sette fingeren på, så trekker barnevernet seg, er der forhold som ikke er bra for barnet så må noe gjøres før barnet tar skade. Et barn i fosterhjem er bedre enn et bsrn som blir skadet for resten av livet fordi de som vet er for veike til å melde fra. Du kan jo google deg frem til saken om Janne og broren som bt.no har skrevet mye om.Anonymous poster hash: 58fab...8de 3
AnonymBruker Skrevet 21. august 2014 #18 Skrevet 21. august 2014 Ring. Anonymous poster hash: 0b982...4f3
Chloe- Skrevet 21. august 2014 #19 Skrevet 21. august 2014 Mor er forresten ikke "en utrolig flink mor" hvis hun ikke kommer seg unna denne mannen. Det er ikke til barnets beste, og en "utrolig flink mor" vil barnets beste. Enig!
AnonymBruker Skrevet 21. august 2014 #20 Skrevet 21. august 2014 Redd for at hun skal miste det? Det er for pokker ingen menneskerett å utsette barnet for et helvete selv om man har laget det. Anonymous poster hash: 1cbfa...60d 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå