AnonymBruker Skrevet 20. august 2014 #1 Skrevet 20. august 2014 Jeg har mest sannsynlig fått ytre ørebetennelse. Har hatt en uvane med å bruke "hårnål" til å klø meg i øret med. Noe som nå har straffet seg. Begynte å få store smerter i øret Mandag kveld. Prøvde å bestille time hos legen i går. Fikk ikke time, men kontordama ordnet resept på Terra-Cortril øredråper. Begynte på disse i går kveld. Synes det er vanskelig å få dryppet, da jeg føler at det renner ut igjen når jeg setter meg opp. ( selv om jeg har ligget i 30 min med hodet på siden ). Lever på smertestillende da det er veldig vondt. Det føles som det er en stor "propp" i øregangen, det er kanskje pga øredråpene? Øret føles veldig hovent ut. Jeg blir litt stresset, da jeg reiser på ferie om en uke. Vil absolutt være frisk til det. Kontordama sa at jeg skulle ringe om jeg ikke var bra til Fredag. Har mest lyst til å ringe med en gang, men får vel gi øredråpene en sjanse frem til Fredag. Noen som har tips til å bli raskere frisk? Anonymous poster hash: 09ea6...1c3
lillemeg90 Skrevet 20. august 2014 #2 Skrevet 20. august 2014 De vil renne ut uansett, men når du har ligget i 30 min så vil det ha fått en del av virkningen samt at en del av deåpene er nok der inne fremdeles. Proppen kan være pga dråpene, men akn også være st du er så tett i øret at det oppleves som en propp. Hvil deg, når korppen får ro så jobber immunforsvaret nok enda bedre samt ta smertestillende. Ibux er ofte bedre på den type smerte enn paracet. God bedring!
Gjest Blomst83 Skrevet 20. august 2014 #3 Skrevet 20. august 2014 Har ingen tips for å bli fortere frisk,men jeg var ørebarn(og får det ca hvert 3 til 4 år nå ogs) når jeg var liten og jeg vet at smertene er helt forjævlige.Så et tips når du skal legge deg om kvelden er å ligge med hodet høyt,det vil hjelpe på noe av smerten.
Gjest _LilleMy Skrevet 20. august 2014 #4 Skrevet 20. august 2014 Det vil renne uansett. Jeg pleier å ta litt bomull i øret, da renner det mindre
AnonymBruker Skrevet 20. august 2014 #5 Skrevet 20. august 2014 Det er forskjell på mellomørebetennelse og øregangsbetennelse som jeg tror er det du kaller ytre øretetennelse. Er og plaget med øregangsbetennelse, men bruker andre dråper. Det kan være viktig at du får tatt en prøve og får sendt inn til bactus for å få us. Hvilke bakterier du har og hvilken medisin som funker best. Må du ha Ciproxfloksacin, så bør du ikke reise utenlands eller fly med de ørene du har. C. er en medisin det er vanlig å bli dårlig av, men alle reagerer forskjellig. Jeg får senebetennelse i akillessenene og kan ikke gå etter 3 dager på C. Men det er den eneste medisinen som tar knekken på bakt. I ørene når dråpene ikke hjelper.Anonymous poster hash: 7d305...c19
AnonymBruker Skrevet 22. august 2014 #6 Skrevet 22. august 2014 Kan være absess( kul med puss i) jeg trodde det var ørebetennelse, men fikk kjæresten til å lyse å se inni øre. Der så han en kul .ba han om å varme opp kulen å så stikke forsiktig hull med ei nål.for å lage utgangsport for pusset.da han klemte etterpå kom det gugge ut:/ skikkelig æsj! Rensa øret med klorhexidin en periode etterpå. Legen bekrefta det...kan være..Anonymous poster hash: d93a7...560
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå