Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Eller 1 gb, hvor mye er det liksom? Hvor mange mb er en VG forside?

Kan man se på tlf hvor mye data man har brukt hittil?

Anonymous poster hash: 6f92c...74a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du kan se det på telefonen kommer an på hvilken telefon du har. Nyere androidtelefoner har det innebygget, eller man kan skaffe seg en app som holder oversikten.

Denne er fra 2011, men er sikkert ikke så langt unna sannheten:

http://www.aftenbladet.no/nytte/teknologi/Prisokning-pa-920-prosent-2896628.html

Samtidig er det ikke veldig mye man skal surfe før man er oppe i 1 megabyte. Å laste inn en avisforside gir gjerne en datatrafikkbruk på mellom 0,5 og 0,7 megabyte første gang man gjør det (men langt mindre ved påfølgende innlastinger på samme nettsted). Etter dette tar innlasting av en vanlig nettavisside gjerne mellom 50 kilobyte og 0,2 megabyte.
Skrevet

Jeg bruker appen 3G Watchdog til å holde oversikt over hvor mye datatrafikk jeg bruker på min Samsung Galaxy s2. Kjekt å kunne ha full kontroll.

Har 300MB inkludert i mitt abonnement (Xito Medium), og jeg holder meg alltid innenfor denne rammen uten større problemer. Kobler meg på WiFi når det er tilgjengelig, og bruker som regel mobilnettet kun til å surfe på mobilversjoner av diverse nettsider, WordFeud, Facebook, Facebook Messenger og litt Pinterest.

Det er vel først og fremst musikk, video og mange store bilder som stjeler mye MB.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...