Gå til innhold

SATS Elixia fusjon


punkyB

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har ikke sett denne før men nå har de fått opp en ukeplan i timebookingen - den liker jeg bedre enn den lange listen .

https://www.sats.no/timeplan-og-booking/gruppetrening/?c=219&selectfirstweek=1

Ukeplan har de hatt hele tiden, i alle fall for oss SATS-medlemmer (ville da trodd at den fungerte likt for dere også?). Det tar jo alltids litt tid når man kommer til en ny side å finne ut av ting, men så dårlig som en del av dere fra Elixia ville ha SATS sine sider til å være er de altså ikke, man må bare lære seg at ting er gjort på litt andre måter. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukeplan har de hatt hele tiden, i alle fall for oss SATS-medlemmer (ville da trodd at den fungerte likt for dere også?). Det tar jo alltids litt tid når man kommer til en ny side å finne ut av ting, men så dårlig som en del av dere fra Elixia ville ha SATS sine sider til å være er de altså ikke, man må bare lære seg at ting er gjort på litt andre måter. :P

Da er det bare ikke jeg som har funnet den . Jeg ser det jo nå at det er en liten boks for skjema i timeplanen.

Eneste da jeg enda ikke har funnet er å få opp dagens skjema for flere sentre sammen.

ala dette http://www.icon.no/compareplan.aspx?weekday=10-10-2014&clubId=120789066&clubId=1246

Husker ikke om jeg har nevnt det her - icon har tatt over grensesnittet som Elixia hadde før når det gjelder timepan - likte den bedre men er jo selvfølgelig fordi det er den jeg er vant til også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke opp i timeplanvisning for flere sentre samtidig nei. Dessverre er det enten eller. Den beste måten å sammenligne hva som går på de forskjellige sentrene til samme tid er å velge sentrene og tidspunkt og sortere på tidspunkt. Langt fra like bra som Elixiafunksjonen, men enklere enn når du har sortert på sentre som jeg lurer på om er standarden? Når det roer seg med alle henvendelsene til kundeservice, så blir det kanskje mulig å foreslå et lignende system som dere hadde på Elixia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kommer sortert på tid hvis man velger flere sentre. Som regel er det ikke aktuelt å gå på så mange - evnt. så er det en spesiell time jeg er ute etter så da kan man jo avgrense på det også.

Er jo bare litt irriterende at jeg ikke har sett den skjema-knappen, sløvt av meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir helt sprø av at de ikke kan forbedre timeplanen!

Jeg kan bare bruke Elixias sentre, men likevel får jeg opp alle Sats-sentre. Det var ille nok å finne frem de nærmeste sentrene i Elixia-planen. Nå har de heldigvis regionsavgrensning, men det hjelper lite når antall sentre (som er uaktuelle og med Sats-sentre som jeg ikke kan gå på) er enormt.

Og jeg irriterer meg stadig over at du ikke ser antall påmeldte før timen er full, og at du ikke ser antall i kø hvis du selv er påmeldt.

Jeg har av og til logget meg ut for å se om timen har venteliste eller ikke. Hvis påmelding ikke er nødvendig, ønsker jeg selvsagt å unngå det, slik at i tilfelle noe oppstår, slipper jeg stresset med å melde meg av i tide. Etterhvert har jeg forstått at utestengningen, etter 3 no-show, bare er på en stakkars måned, og det er ikke lenge, men jeg prøver jo å være solidarisk og melde meg av, slik at andre kan få plassen.



Anonymous poster hash: 14cf3...c83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

^ Ja, også søk på en enkelt type time fungerer dårlig. Mange timer er like, og er ikke mer forskjellige enn det som kan forventes når timer har forskjellige instruktører. Likevel har de forskjellige navn, slik at det er umulig å søke etter dem på flere sentre samtidig. Et eksempel er yoga, som jeg tipper har mellom 4-6 timebetegnelser.



Anonymous poster hash: 14cf3...c83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du kan jo selv legge til favorittimer og favorittsentre, og disse holder seg fra innlogging til innlogging, så strengt tatt er det jo bare å ta seg tid en dag til å legge til dine favorittsentre og favorittimer, også har du dem til neste gang. (Tilpasset søk -> favorittsentre + favorittimer). Dessverre er det ikke sync mellom app og web, så du må gjøre samme jobben 2 ganger, men verre er det faktisk ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du kan jo selv legge til favorittimer og favorittsentre, og disse holder seg fra innlogging til innlogging, så strengt tatt er det jo bare å ta seg tid en dag til å legge til dine favorittsentre og favorittimer, også har du dem til neste gang. (Tilpasset søk -> favorittsentre + favorittimer). Dessverre er det ikke sync mellom app og web, så du må gjøre samme jobben 2 ganger, men verre er det faktisk ikke.

Jeg har ett favorittsenter, og 2-5 andre alternative sentre. Jeg får det ikke til å bli funksjonelt uansett hva jeg gjør.

Anonymous poster hash: 14cf3...c83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ett favorittsenter, og 2-5 andre alternative sentre. Jeg får det ikke til å bli funksjonelt uansett hva jeg gjør.

Anonymous poster hash: 14cf3...c83

Du legger til de sentrene som er eller kan være aktuelle, og fjerner haken på de som ikke er aktuelle for ditt søk akkurat den dagen? Selv om du velger favorittsentre så kan du jo fjerne og legge til kryssene på dine favorittsentre for hvert søk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du legger til de sentrene som er eller kan være aktuelle, og fjerner haken på de som ikke er aktuelle for ditt søk akkurat den dagen? Selv om du velger favorittsentre så kan du jo fjerne og legge til kryssene på dine favorittsentre for hvert søk?

Jo, jeg tror kanskje inspirert av ditt forslag at det ble bedre ved at jeg velger tabelloversikt (i stedet for liste) for flere sentre. Da kan jeg traversere dem sekvensielt Takk for innspill.

Men uansett blir det mye "klikking" for å få informasjonen man trenger. Og tabellen er så utstrakt (tar mye plass vertikalt) at det er vanskelig å få oversikt. Og i tillegg har vi mistet de tre farvekodene som Elixia brukte før, og som hjalp til å finne timer raskt.

Anonymous poster hash: 14cf3...c83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når timer utgår, dvs. blir kansellert, får man ikke melding selv om man har booket timen.

Det vises heller ikke i timeplanen. Timen forsvinner bare sporløst. Dårlig løsning!



Anonymous poster hash: 14cf3...c83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når timer utgår, dvs. blir kansellert, får man ikke melding selv om man har booket timen.

Det vises heller ikke i timeplanen. Timen forsvinner bare sporløst. Dårlig løsning!

Anonymous poster hash: 14cf3...c83

Da må du sjekke kontaktinfoen din. Jeg får telefon eller mail når timer utgår og jeg er påmeldt, så da er det en feil i profilen din et sted.

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da må du sjekke kontaktinfoen din. Jeg får telefon eller mail når timer utgår og jeg er påmeldt, så da er det en feil i profilen din et sted.

All kontaktinformasjon er riktig. Jeg har sjekket det tidligere, og også nå.

Anonymous poster hash: 14cf3...c83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All kontaktinformasjon er riktig. Jeg har sjekket det tidligere, og også nå.

Anonymous poster hash: 14cf3...c83

Ta kontakt med kundeservice (lettere sagt enn gjort for øyeblikket), for dette skal funke. Som sagt fungerer det aldeles utmerket for meg, jeg har flere ganger blitt kontaktet, selv når det bare har blitt en liten endring i timen fordi den oppsatte instruktøren har blitt syk og de må ha inn vikar. Men da må de selvsagt ha tid til å varsle, om timen blir avlyst typ 15 min før så får man ikke vite det før man står der.

Det kan jo også hende at det er dårlige rutiner på senteret du går, og da bør de jo absolutt gjøres oppmerksomme på det, slik at det går å gjøre noe med det.

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med kundeservice (lettere sagt enn gjort for øyeblikket), for dette skal funke. Som sagt fungerer det aldeles utmerket for meg, jeg har flere ganger blitt kontaktet, selv når det bare har blitt en liten endring i timen fordi den oppsatte instruktøren har blitt syk og de må ha inn vikar. Men da må de selvsagt ha tid til å varsle, om timen blir avlyst typ 15 min før så får man ikke vite det før man står der.

Det kan jo også hende at det er dårlige rutiner på senteret du går, og da bør de jo absolutt gjøres oppmerksomme på det, slik at det går å gjøre noe med det.

Ja, etterhvert. :) Var du opprinnelig medlem av Sats eller Elixia?

Men jeg forstår ikke hvorfor de bare fjerner timen fra timeplanen. De burde heller skrive at den er kansellert. For øyeblikket virker ikke mobil-appen, og har selvfølgelig kastet bort tid pga det. :frustrert:

Anonymous poster hash: 14cf3...c83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, etterhvert. :) Var du opprinnelig medlem av Sats eller Elixia?

Men jeg forstår ikke hvorfor de bare fjerner timen fra timeplanen. De burde heller skrive at den er kansellert. For øyeblikket virker ikke mobil-appen, og har selvfølgelig kastet bort tid pga det. :frustrert:

Anonymous poster hash: 14cf3...c83

Jeg var opprinnelig medlem av SATS, jeg skjønner at jeg slipper en hel haug med frustrasjoner som dere tidligere Elixiamedlemmer sliter med. :)

Fra et rent teknisk standpunkt vil jeg tippe at systemet til SATS ikke støtter muligheten for å legge til kanselert på timeplanen og fjerne muligheten for å melde seg på timen når timen fortsatt ligger synlig, og at det er derfor de bare fjerner den for å slippe. Tipper at de må gjøre en omprogrammering av systemet for å få til dette.

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg tror kanskje inspirert av ditt forslag at det ble bedre ved at jeg velger tabelloversikt (i stedet for liste) for flere sentre. Da kan jeg traversere dem sekvensielt Takk for innspill.

Men uansett blir det mye "klikking" for å få informasjonen man trenger. Og tabellen er så utstrakt (tar mye plass vertikalt) at det er vanskelig å få oversikt. Og i tillegg har vi mistet de tre farvekodene som Elixia brukte før, og som hjalp til å finne timer raskt.

Anonymous poster hash: 14cf3...c83

Nei, dette fungerte dårlig likevel. For når jeg veksler til enkelt søk, for å få listevisning på bare mitt senter (for å se kø på timene), forsvinner de utvalgte senterene for "tilpasset søk" for å se flere sentre for å sammenligne.

Dette er virkelig talentløs programutvikling.

En annen ting som jeg merker etter fusjonen at langt flere timer er fullbooket.

Man må nesten booke seg på alle timer man skal trene for hele uken for å sikre seg plass. Ikke blir det bedre heller av de ikke viser antall påmeldte (når det ikke er fullt). Nå har jeg allerede booket 6 timer for uken bare for å være sikker, og kan ikke booke meg på flere. Hadde jeg visst at bare noen få hadde meldt seg på, ville jeg ikke nå ha booket. Dette skaper altså en negativ kjedereaksjon, som gir flere fulle timer enn nødvendig. Alle forhåndsbooker for å gardere seg. Og derfor blir mange timer fulle. Så kommer avbestillingene i siste liten.

Noe av poenget for oss som bruker timer på treningssenter i stedet for diverse "kurs" på fastsatte dager og timer, er nettopp fleksibiliteten.

Og så er det et annet irritasjonsmoment som ikke har noe med fusjonen å gjøre, men blir negativt påvirket av nye bookingsregler. 30 og 40 minutters timer. Angivelig skal dette være så fint for oss fordi da kan man sette sammen timer selv. Tull. Hvis man ikke går på sykling eller løpetimer, er det vanskelig tidsmessig å få det til å passe med andre timer.

Og med kun 6 bookinger tillatt, betyr det at man kun kan booke 3 økter i uken (hvis det er kort-timer). Dessuten er 30 og 40 minutter ineffektive, fordi det er alltid mye ekstra til til oppstart og avslutning av timene, og det blir derfor mindre effektiv treningstid.

Anonymous poster hash: 14cf3...c83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...