AnonymBruker Skrevet 19. august 2014 #1 Skrevet 19. august 2014 Har fått en stor kul på høyre håndledd. Har hørt at det er vanlig, og at det er væske (?) pga. betennelse eller lignende. Den ser ut til å bare bli større etter hvert. Det gjør ikke vondt. Skal selvfølgelig til legen, men må bare spørre dere hvilke erfaringer dere har, dere som har hatt det samme. Går det over av seg selv, eller må det opereres? Og dersom det må opereres - hvordan foregår operasjonen, og hvor lang tid tar det før man kan bruke håndleddet som normalt igjen? Er nemlig veldig avhengig av den høyre hånden i studiehverdagen... Anonymous poster hash: fe8b0...f6a
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 19. august 2014 #2 Skrevet 19. august 2014 Ganglion Min går opp og ned. Eksen måtte operera og onkelen min slo den ned med ei bok.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2014 #3 Skrevet 20. august 2014 Som "Stjerner og planterer" sier, det er ganglion. Svært vanlig og det er litt uenighet om hvordan de oppstår. Om den ikke plager deg så la den sitte. Hvis den plager deg eller du vil ha den bort kan fastlegen lett fjerne den ved hjelp av skalpell og lokalbedøvelse. Anonymous poster hash: a8d91...37b
Sillicious Skrevet 20. august 2014 #4 Skrevet 20. august 2014 Ganglion ja. Har det jeg også, den oppstod etter noen brudd i håndleddet merkelig nok! Kommer vel an på størrelsen om det er nødvendig at man opereres, plages du veldig så anbefaler vel legen det, men hører de kommer lett tilbake. Det er en slags cyste med "gele" inni, helt ufarlig, kan bare være plagsom
AnonymBruker Skrevet 20. august 2014 #5 Skrevet 20. august 2014 Jeg har også det, samme med samboer. Og den er kjempevond når den først gjør vondt! Har hørt at så lenge den ikke er vond, skal man ikke gjøre noe med det. Men det er ikke godt å gå så lenge at den gjør så vondt at du har problemer med å bruke hånda.. Anonymous poster hash: 4f579...5ca
Zzyzx Skrevet 20. august 2014 #6 Skrevet 20. august 2014 Samboeren har det samme. Han ble operert i sin tid, men den har kommet tilbake og går litt opp og ned i bølger. De kommer ofte tilbake, så det frarådes å gjøre noe med den med mindre den er svært plagsom.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå