Gå til innhold

Soppinfeksjon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei..

Jeg tror jeg har en soppinfeksjon. Hva er symptomene på det? og hva slags behandling er det? finnes det noe reseptfritt. Må bare legge til at jeg har gått på antibiotika for en stund siden.

Anonymous poster hash: 12984...948
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilke symptomer har du da, siden du tror du har det?

Skrevet

Har du gått på antibiotika for litt siden og nå klør i underlivet, så er dette sannsynligvis sopp. Klør og brenner du så du holder på å bli gal?

For å få bort soppinfeksjon pleier leger å si at du må behandle både innvendig og utvendig samtidig. Vanligste middelet er Canesten kombipakke på apoteket. Les bruksanvisningen.

Anonymous poster hash: 815ca...d0b

Skrevet

Antibiotikakurer kan føre til sopp i underlivet da antibiotikaen kan ta knekken på de gode bakteriene du trenger i kroppen i tillegg til de kjipe du må bli kvitt.

Drikker du Biola eller andre melkeprodukter med bakteriekultur under antibiotikakuren kan det forebygge mot sopp. Godt tips til neste gang.

Symptomer på sopp; Kløe, hissig rødfarge på innsiden av ytre kjønnslepper og indre kjønnslepper samt hele veien ned til skjeden og mellomkjøttet, svie ved vannlating fordi slimhinnen blir sår og generell uffen følelse i underlivet. Alle symptomer trenger ikke å være tilstede for at det er sopp. Du kan også få sopp i forbindelse med UVI eller omvendt, UVI i forbindelse med sopp.

Kjøp Canesten krem og vagitorier på apoteket og bruk dem som beskrevet i pakningsvedlegget. Da pleier soppen å pakke snippesken og gå.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...