Gå til innhold

Unngå vinterdepresjon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp begynt på ny skole med en helt ny klasse. Har bare vært på skolen 2 dager og er allerede lei. I fjor hadde jeg en liten depresjon på grunn av at jeg ikke passet helt inn på forrige skole og ble ikke kjent med så mange. Jeg er ei veldig rolig og sjenert jente kan man si, men prater gjerne med folk men kan fort gi andre signaler med å være litt lukket. Jeg gikk også deltid det året, noe som gjorde at jeg sklei litt ut av klassemiljøet.

Nå har jeg konstant bekymringer om at året gjentar seg og skoleåret blir trist og at depresjonen kommer tilbake, spesielt nå som høsten og vinteren er på vei. De fleste i klassen kjenner hverandre fra før og jeg kjenner noen på skolen men vil helst ikke være avhengig av den personen og bli kjent å få nye venner på egenhånd. Jeg gruer meg allerede til resten av året og ser for meg at det blir like vondt som sist. Prøver å snu tankene mine å tenke positivt og at dette er en ny start osv. Men blir bare sliten og trøtt, etter to dager.

Går på videregående og hater gym, vi har gym allerede første uken. Vi skal også på en liten utflukt. Jeg har ingen å være med og blir nesten kvalm av å tenke på det.

Hva skal jeg gjøre for å virke mer åpen, bli kjent med klassen og unngå vinterdepresjonen? Klarer ikke å være trist et år til....

Anonymous poster hash: 29c6b...63b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette du beskriver er nok ikke kun vinterdepresjoner.

Anonymous poster hash: 141bc...69f
Skrevet

Dette du beskriver er nok ikke kun vinterdepresjoner.

Anonymous poster hash: 141bc...69f

Det er ikke kun det nei, har ikke depersjon akkurat nå. Men når det blir kaldere og mørkere mister jeg energi og holder meg inne. Dermed blir jeg mindre sosial osv, inkludert det med skolen også. Du svarte ikke på spørsmålene da.

Anonymous poster hash: 29c6b...63b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...