Gå til innhold

Nav,psykolog og barn..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, er ei jente på 20 år. Slitt litt med depresjoner det siste året, også synes det har vært litt vanskelig å bli voksen, skummelt med jobblivet osv...

Så har gått til NAV og fått penger der,og går litt hos psykolog nå. Bare får ut tankene litt. Bestemt meg for at jeg vil begynne å jobbe litt smått etterhvert, siden jeg vil bruke dagene litt mer til noe, blir ikke bedre av å sitte inne..

Men så kommer det jeg bekymrer meg mest over...fordi jeg har lyst på barn med min kjære samboer om en stund, når jeg har fått litt mere på utdannelsen og jobbet litt. Men er da redd at fortiden med NAV og psykolog skal telle dårlig om jeg får et barn..sånn at de har noe å "ta" meg på, på en måte... Er så utrolig redd for det.

Hilsen litt fortvilet.

Anonymous poster hash: 763f7...64b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har INGENTING å bekymre deg over med tanke på NAV.

Så bare slapp av, og lev livet slik du ønsker / ser for deg :-)

• Liker 1
Gjest Coolaid
Skrevet

Angst og depresjon er noe som kan ramme alle. Det er faktisk ganske vanlig i vårt travle og prestasjonsfokuserte samfunn. Det er også ganske vanlig å gå til psykolog.

Jeg lurer på hvem du mener som skal "ta deg" på at du har gått på nav og fått psykolog hjelp ?

Er du for eksempel redd for barnevernet eller hva familie og venner vil si ? Kan du utdype litt ?

Gjest krokodillen
Skrevet

Du har ingenting å bekymre deg over

Skrevet

Jeg har en fortid som pasient både hos psykolog og psykiater. Har gått på flere ulike medisiner. Nå har jeg to barn, og dette har aldri vært noe tema noe sted.

Det må sies at jeg har livet relativt 'på stell' med samboer, god utdanning og god jobb.

Anonymous poster hash: 9a054...ccb

Skrevet

Angst og depresjon er noe som kan ramme alle. Det er faktisk ganske vanlig i vårt travle og prestasjonsfokuserte samfunn. Det er også ganske vanlig å gå til psykolog.

Jeg lurer på hvem du mener som skal "ta deg" på at du har gått på nav og fått psykolog hjelp ?

Er du for eksempel redd for barnevernet eller hva familie og venner vil si ? Kan du utdype litt ?

Ja..det er barnevernet jeg er redd skal ta meg på det. Sånn typen "du er ikke en god mor, vi er bekymret for barnet ditt" ...er de tankene jeg har rundt det og blir så lei meg og redd..

Skrevet

Jeg har en fortid som pasient både hos psykolog og psykiater. Har gått på flere ulike medisiner. Nå har jeg to barn, og dette har aldri vært noe tema noe sted.

Det må sies at jeg har livet relativt 'på stell' med samboer, god utdanning og god jobb.

Anonymous poster hash: 9a054...ccb

Tusen tusen takk for svar,kjære deg. Veldig lettende å høre fra andre som har vært i liknendes situasjon, og at det har gått bra. Hilsen ts

Skrevet

Ja..det er barnevernet jeg er redd skal ta meg på det. Sånn typen "du er ikke en god mor, vi er bekymret for barnet ditt" ...er de tankene jeg har rundt det og blir så lei meg og redd..

Hvorfor skulle de mene at du ikke er en god mor? Det skal nok en god del til før barnevernet blir innkoblet altså. Har selv barn, flere diagnoser og går ofte til psykolog, men barnevern har aldri vært et tema her i alle fall.

Skrevet

Hvorfor skulle de mene at du ikke er en god mor? Det skal nok en god del til før barnevernet blir innkoblet altså. Har selv barn, flere diagnoser og går ofte til psykolog, men barnevern har aldri vært et tema her i alle fall.

Tusen takk for svar! Veldig betryggende å høre.

Gjest Coolaid
Skrevet
AnonymBruker, on 19 Aug 2014 - 12:15, said:

Da forstår jeg det slik at du har bekymringstanker og tenker masse unyttige tanker. Ut fra det du skriver i innlegget ditt så er det ingen grunn til at barnevern skal komme i kontakt med deg når du en gang blir mamma.

Du bekymrer deg for at du ikke blir en god mor, det trenger du ikke.

De foreldre som ikke tenker på barna, og tror alt er bare fint og rosenrødt hele tiden, er kanskje de som er i faresonen. Jeg tror du kommer til å bli en flott mor, fordi du ønsker det. Når du får barn så kommer morsrollen automatisk. Ikke bekymre deg, du er god nok. :blomst:

Skrevet

Da forstår jeg det slik at du har bekymringstanker og tenker masse unyttige tanker. Ut fra det du skriver i innlegget ditt så er det ingen grunn til at barnevern skal komme i kontakt med deg når du en gang blir mamma.

Du bekymrer deg for at du ikke blir en god mor, det trenger du ikke.

De foreldre som ikke tenker på barna, og tror alt er bare fint og rosenrødt hele tiden, er kanskje de som er i faresonen. Jeg tror du kommer til å bli en flott mor, fordi du ønsker det. Når du får barn så kommer morsrollen automatisk. Ikke bekymre deg, du er god nok. :blomst:

For det første så har du veldig rett, bekymrer meg om mye unødvendig, tenker mye på hva andre synes og tenker om meg osv.. Dette er noe jeg føler jeg må jobbe med, med meg selv..men vet bare ikke helt hvordan jeg skal gjøre det..

Og for det andre så TUSEN takk for fine ord!

Skrevet

.

Skrevet

Jeg har barn og går til psykolog. Det er en styrke å søke hjelp, ikke en svakhet.

Tror ikke du skal bekymre deg for det. At du har det vanskelig nå betyr ikke at du aldri vil være egnet som mor

Anonymous poster hash: e2939...023

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...