Gå til innhold

Hudlege som tar imot nye pasienter?

Fremhevede innlegg

Gjest ashanti
Skrevet

Hei!

Jeg har en henvisning til hudlege fra legen min, da jeg har en føflekk jeg må fjerne/sjekke. Problemet er at alle hudlegene han har henvist meg til, tar ikke imot nye pasienter, så jeg får bare henvisningen i retur gang på gang.

Noen som vet om hvordan man kan finne en hudlege (ikke privat) som faktisk tar imot nye pasienter? Kan jeg kreve at legen min må finne en?

Har forsøkt å google, men får bare opp private..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor kan ikke fastlegen din fjerne føflekken og sende den til analyse? Er det som er vanlig rutine.

Anonymous poster hash: be5e2...892
Gjest ashanti
Skrevet

Hvorfor kan ikke fastlegen din fjerne føflekken og sende den til analyse? Er det som er vanlig rutine.

Anonymous poster hash: be5e2...892

Han fjerner ikke føflekker. Så må til hudlege.

Skrevet

95 boots apoteker i Norge sjekker føflekker, kanskje de kan hjelpe deg? Står sikkert noe info på hjemmesiden deres.

Skrevet

95 boots apoteker i Norge sjekker føflekker, kanskje de kan hjelpe deg? Står sikkert noe info på hjemmesiden deres.

Dette er bare humbug, det må sendes inn biopsi for å være 100% sikker

Anonymous poster hash: e5f91...589

• Liker 1
Skrevet

Jeg gikk til hudlegen i Moss. Men sender du bare henvisningen? Hvorfor ringer du ikke først?

Anonymous poster hash: 7026a...f7b
Skrevet

Hudavdelingen på det sykehuset du hører til pleier å være greieste stedet å henvise til. Hvorfor får du, og ikke legen din, henvisningene i retur?

Anonymous poster hash: ba2c4...14c

Skrevet

Dette er bare humbug, det må sendes inn biopsi for å være 100% sikker

Anonymous poster hash: e5f91...589

Det må man vel uansett hvor man får sjekket de. Ofte fjerner man tvilsomme føflekker med en gang, for å være på den sikre siden

Skrevet

Det må man vel uansett hvor man får sjekket de. Ofte fjerner man tvilsomme føflekker med en gang, for å være på den sikre siden

Men man får ikke gjort det på Boots, bare en sånn bildesjekk. Og det er jo nettopp fjerning (og biopsi) TS er ute etter, om jeg har forstått henne riktig.

Gjest ashanti
Skrevet

Jeg får henvisningen i retur fordi det står mitt navn og ikke legens navn på den. Er jo jeg som er pasienten.

Har ikke ringt fordi alle hudlegene jeg har fått henvisning til av legen er hudleger han samarbeider med, så trodde da at det var i orden, og regnet ikke med at han henviste meg til hudleger som ikke tar imot pasienter.

Skulle gjerne ringt noen, men vet jo ikke hvor. Enten så tar de ikke imot nye pasienter eller så er det private.

Vil sjekke hos en hudlege og ikke på et apotek, da legen min var skeptisk til praksisen på apotekene.

Jeg bor i Oslo.

Skrevet

Men man får ikke gjort det på Boots, bare en sånn bildesjekk. Og det er jo nettopp fjerning (og biopsi) TS er ute etter, om jeg har forstått henne riktig.

Oka, det visste ikke jeg. Bare så at de sjekket føflekker på boots når jeg var innom der for et par dager siden.

Skrevet

Jeg fikk time hos hudlegene på Holtet med henvisning for ett års tid siden. Prøv de. Ellers må du bare begynne å ringe rundt, og når du får tak inoen som kan ta deg inn, får du legen til å sende henvisningen dit.

Skrevet

Fjerning av føflekker er vanlig fastlegearbeid.

Hvorfor skifter du ikke bare fastlege?

Anonymous poster hash: 0911a...797
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...