Gå til innhold

hjelp søkes desperat

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er så lei. Så lei av å føle meg mindre verdt, ensom og nedfor. Jeg vet det er mitt eget hodet som konstant planter ideen om at jeg er mindre verdt enn andre. "Du er feit, du bør ikke la andre se deg". Sånne tanker har jeg daglig. Jeg prøver alt jeg kan å forandre på vekten min, men det virker som jeg har et problem når det kommer til mat. Jeg klarer virkelig ikke styre unna usunne ting som f.eks kake, sjokolade og potetgull. Jeg overspiser bestandig dersom muligheten byr seg. Jeg tror det er få som ikke er i samme situasjon som faktisk forstår hvor avhengighetsskapende dette er, det er akkurat som å være avhengig av tobakksprodukter. Kanskje verre. Jeg tenker på mat døgnet rundt. Jeg gleder meg til å komme hjem for da kan jeg spise. Jeg kan spise en sunn og mettende middag, men ikke føle meg tilfredsetterpå og da reiser jeg som oftest på butikken å kjøper meg noe godt. Jeg prøver å trene, men dette også faller raskt ut. Jeg vil så veldig gjerne bli kvitt disse uvanene. Jeg vil føle meg frisk, opplagt og verdt noe. Maten ødelegger meg, og jeg er bare 18 år.

Anonymous poster hash: 5f0c3...469

Anonymous poster hash: 7ada2...d4e
Videoannonse
Annonse
Gjest constance90
Skrevet

Jeg ville tatt en tur til helsesøster om du går på skole eller psykolog hvis ikke. Kanskje du kan få hjelp å bearbeide følelsene og tankene dine som får deg til å spise i slike situasjoner

• Liker 3
Skrevet

Kanskje du kan forsøke kromtilskudd?

Matcha er også noe du kunne forsøke.

Anonymous poster hash: d0006...51c
Skrevet

Hei!

Du er ikke alene om å ha dette problemet.

Overspising er en spiseforstyrrelse.

Hva med å ta kontakt med fastlegen din?

Han kan henvende deg videre til noen som kan hjelpe deg!

Skrevet

Jeg er så lei. Så lei av å føle meg mindre verdt, ensom og nedfor. Jeg vet det er mitt eget hodet som konstant planter ideen om at jeg er mindre verdt enn andre. "Du er feit, du bør ikke la andre se deg". Sånne tanker har jeg daglig. Jeg prøver alt jeg kan å forandre på vekten min, men det virker som jeg har et problem når det kommer til mat. Jeg klarer virkelig ikke styre unna usunne ting som f.eks kake, sjokolade og potetgull. Jeg overspiser bestandig dersom muligheten byr seg. Jeg tror det er få som ikke er i samme situasjon som faktisk forstår hvor avhengighetsskapende dette er, det er akkurat som å være avhengig av tobakksprodukter. Kanskje verre. Jeg tenker på mat døgnet rundt. Jeg gleder meg til å komme hjem for da kan jeg spise. Jeg kan spise en sunn og mettende middag, men ikke føle meg tilfredsetterpå og da reiser jeg som oftest på butikken å kjøper meg noe godt. Jeg prøver å trene, men dette også faller raskt ut. Jeg vil så veldig gjerne bli kvitt disse uvanene. Jeg vil føle meg frisk, opplagt og verdt noe. Maten ødelegger meg, og jeg er bare 18 år.

Anonymous poster hash: 5f0c3...469

Fornavnet ditt er vel ikke tilfeldigvis Ida? Gjetter bare helt vilt her,men kjenner noen som kanskje passer inn i beskrivelsen din av deg selv. Forøvrig, bor du i/ved Skien?

Tviler på at det er deg, men om det er det, skriv det her, så tar jeg kontakt på facebook

Ellers... du trenger ikke å spise veldig sunt, men du må ikke spise for mye, og du må prøve å spise variert.

Anonymous poster hash: 1a2db...0d4

Skrevet

Jeg sliter veldig med det samme som du beskriver. Jeg kan tenke på mat hele tiden, og det går så i hodet på meg at jeg kan kjøre i full hast rett før butikken stenger kun for å kjøpe akuratt den sjokoladen jeg fikk lyst på. Jeg har snakket med andre venninner om det her, og de har ment at jeg bør sjekke stoffskiftet mitt ettersom jeg blir veldig fort sulten igjen etter et stort, mettende måltid. Så kanskje du bør sjekke det? Stoffskiftet ditt.

Anonymous poster hash: 4a090...995
Skrevet

Fornavnet ditt er vel ikke tilfeldigvis Ida? Gjetter bare helt vilt her,men kjenner noen som kanskje passer inn i beskrivelsen din av deg selv. Forøvrig, bor du i/ved Skien?

Tviler på at det er deg, men om det er det, skriv det her, så tar jeg kontakt på facebook

Ellers... du trenger ikke å spise veldig sunt, men du må ikke spise for mye, og du må prøve å spise variert.

Anonymous poster hash: 1a2db...0d4

Hei :)

Nei, jeg heter ikke Ida. Men jeg bor forøvrig ikke langt unna Skien..

Ts.

Skrevet

Jeg ville tatt en tur til helsesøster om du går på skole eller psykolog hvis ikke. Kanskje du kan få hjelp å bearbeide følelsene og tankene dine som får deg til å spise i slike situasjoner

Det skal jeg gjøre. Har forsøkt å gått til helsesøster før, men har aldri klart å åpne meg helt om disse problemene..

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...