Gå til innhold

Voksesmerter som voksen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har ofte noen smerter i leggene som ligner veldig på voksesmerter. Jeg har jo ikke opplevd voksesmerter på mange år, så vet ikke om smertene er de samme, men det er sånn jeg husker voksesmerter. Får det ofte på kvelden, etter en dag hvor jeg har gått mye, men det kan også komme når jeg bare ligger og slapper av i senga og ikke har gått mye den dagen. Vet noen hva dette kan komme av? Jeg er jo voksen og vokser ikke mer, så det er vel ikke voksesmerter..

Anonymous poster hash: eba2a...d20
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være B6, B12 eller folat-mangel.

Anonymous poster hash: b525d...e3c
Skrevet

Det kan være B6, B12 eller folat-mangel.

Anonymous poster hash: b525d...e3c

Jeg mangler ingen av delene, har nylig sjekket.

Skrevet

Jeg har smerter i knærne som ble diagnostisert som voksesmerter da jeg var barn. Etter at jeg var utvokst og fremdeles hadde smerter, var jeg hos en ny lege som mente jeg hadde gikt. Mange år senere mente enda en lege at det er fibromyalgi. Kanskje det er noe slikt hos deg også.

Anonymous poster hash: 1c37e...242
Skrevet

Jeg har smerter i knærne som ble diagnostisert som voksesmerter da jeg var barn. Etter at jeg var utvokst og fremdeles hadde smerter, var jeg hos en ny lege som mente jeg hadde gikt. Mange år senere mente enda en lege at det er fibromyalgi. Kanskje det er noe slikt hos deg også.

Anonymous poster hash: 1c37e...242

Takk for svar. Skal ta meg en tur til legen!

Skrevet

Voksesmerter er der ingenting som heter!

Det du kan ha er kramper i muskulaturen eller rett og slett gangsperr når du får det særlig etter å ha gått mye.

Anonymous poster hash: 25d92...c67

Skrevet

Har "voksesmerter" jeg og. I låra-knærne. Alltid rundt mensen

Skrevet

Jeg får sånne "voksesmerter" i beina om jeg har vært på beina i mange timer i strekk. Feks om jeg har vært på jobb og løpt rundt hele dagen for så å dra på kjøpesenteret i et par-tre timer. (skjer omtrent hver jul :fnise: )
Eller annen fysisk aktivitet med lite pauser til å sette seg ned innimellom.

Som oftest går det over i løpet av noen timer, men jeg har også kalt det voksesmerter fordi det er akkurat sånn det kjennes ut.

Hadde mye voksesmerter i beina da jeg vokste ganske raskt i løpet av et par år før jeg fikk mensen, så minnet av smerten sitter ganske godt plantet.

Skrevet

Jeg får dette særlig når jeg er trøtt eller kald.

Anonymous poster hash: 4731a...5c9
Skrevet

Og jeg kaller det litt humoristisk for "gikt", med bestemor som forbilde. :)

Anonymous poster hash: 4731a...5c9
Skrevet

Jeg har alltid voksesmertevondt når det blir væromslag, jeg! Legen mener det er en form for mild revmatisme. Har mest vondt i høyre albue, underarm og lår, samt venstre ringfinger.

Skrevet

Tusen takk for alle svarene :) Det kan godt ha med været å gjøre, for det er ikke alltid etter jeg har gått!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...