Gå til innhold

Brudd i haleben

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!
For 3 årsiden falt jeg i en trapp på halebenet. Dette var selvfølgelig veldig vondt, klarte såvidt å bevege meg på mange dager. Gikk derfor til legen, han sa det mest sannsynlig var en brist i halebenet. Smertene gikk over og har ikke kjent noe særlig siden den tid.
Men nå tidligere i vår kjente jeg smertene komme tilbake. Gikk å gnagde på dette en stund om det var såpass ille at jeg brude gå til legen igjen. Har fortsatt smerter og er ikke noe behaglig så tok meg en tur til legen for 2 (?) uker siden. Jeg ble videresendt til røntgen der jeg fikk svar om at det hadde vert brudd igjennom hele og er delevis grodd.
Er jo ikke så mye å gjøre med et haleben, alternativene var å gå på ibux, noe som ikke er aktuelt eller operasjon som er også ganske så uaktuelt.
Men spørsmålet mitt til dere var:
har noen opplevd noe sant selv? har dere forslag til hvordan man kan dempe smertene uten smertestillende middler? Går det and å trene eller gjøre bevegelser, ett eller annet slik at det blir bedre?

Takk på forhand!

Anonymous poster hash: a3a99...3d7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har knekt halbeinet, men det var et pent brudd så det måtte gro av seg selv. Å det var vondt, hadde smerter i ett år etterpå. Satt på myk pute og var veldig forsiktig med bevegelser den første tiden. Det bruker veldig lang tid på å gro siden man ikke får holdt det i konstant ro.

Anonymous poster hash: 3e901...9df
Skrevet

Jeg knekte halsebenet for flere år siden. Det verste for meg var at innimellom når jeg gikk på toalettet så flyttet hele halebeinet på seg (grøss!) med et høyt knatt som holdt på å drive meg fra konseptene. Dette holdt det vel på med i en 2-3 år. :fnise:

Men så veldig vondt var det ikke, sånn i det daglige, selv om jeg ble fortalt at det skulle være det, så jeg har ikke mye råd mot smerter (vistnok har jeg høy smerteterskel så egentlig kan jeg ikke uttale meg) Jeg satt rett opp og/eller fremoverlent i over et år, da. Om jeg satt og slang så var det meget lite komfortabelt.

Så lenge bevegelsene du gjør ikke røsker i halebeinet (og du merker om det flytter på seg!) så er det bare å kjøre på med bevegelse - desto sterkere muskler du har desto mer vil de støtte opp om også halebeinet.

Anonymous poster hash: bae23...955

Skrevet

Jeg knekte halsebenet for flere år siden. Det verste for meg var at innimellom når jeg gikk på toalettet så flyttet hele halebeinet på seg (grøss!) med et høyt knatt som holdt på å drive meg fra konseptene. Dette holdt det vel på med i en 2-3 år. :fnise:

Men så veldig vondt var det ikke, sånn i det daglige, selv om jeg ble fortalt at det skulle være det, så jeg har ikke mye råd mot smerter (vistnok har jeg høy smerteterskel så egentlig kan jeg ikke uttale meg) Jeg satt rett opp og/eller fremoverlent i over et år, da. Om jeg satt og slang så var det meget lite komfortabelt.

Så lenge bevegelsene du gjør ikke røsker i halebeinet (og du merker om det flytter på seg!) så er det bare å kjøre på med bevegelse - desto sterkere muskler du har desto mer vil de støtte opp om også halebeinet.

Anonymous poster hash: bae23...955

Nei fyy! æsj :sjokkert: hørtest forferdelig ekkelt ut! heldig vis ikke sånn med meg.

Har tenkt på at musklene rundt har en stor virkning på det ja. Sluttet på handball for litt siden, kan hende jeg har mistet muskler og det er derfor smertene kommer igjen?

Skrevet

Jeg har knekt halbeinet, men det var et pent brudd så det måtte gro av seg selv. Å det var vondt, hadde smerter i ett år etterpå. Satt på myk pute og var veldig forsiktig med bevegelser den første tiden. Det bruker veldig lang tid på å gro siden man ikke får holdt det i konstant ro.

Anonymous poster hash: 3e901...9df

Har ganske harde stoler på skolen, har blitt anbefalt å ta med pute. men føler meg så spesialbehandlet og lite selvstendig. Får bare ta det med ro og trene smått slik at jeg bygger musklene opp igjen og passe på hva jeg gjør:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...