Tøytigern Skrevet 18. august 2014 #1 Skrevet 18. august 2014 Vi er kommet til den tiden på året da alle studenter tusler/går/sykler/tar bussen/rusler/stresser/kjører/tar toget tilbake til forelesningssalene sine. De flytter også inn på de rotete studenthjemmene, i de fuktige og kalde sokkelleilighetene, de stressende kollektivene, inn på sofaen hos en venn osv. I denne forbindelsen vil jeg slå et slag for råkostjernet og vannkokeren. Hva trenger en student på sitt kjøkken: Et råkostjern og en vannkoker, samt en egnet bolle, en passelig skarp kniv og en skje. Nudler (ramen) er som kjent studentmat numero uno. Hvis du kjøper en gulrot, litt sellerirot/kålrot, litt hvitløk og kanskje en brokkoli eller blomkål kan du skrelle, skylle og rive litt av dette over dine tørre nudler i en bolle, mens du koker opp vann i tekokeren din. Strø krydderet pent over grønnsak-raspet, slå over kokende vann og rør godt rundt. På denne måten får du et sunnere nudelmåltid med bedre nudelkraft og du risikerer å holde deg mett utover ettermiddagen. Du risikerer tilogmed å få bedre studieresultater fordi du får i deg bedre næring, har mere energi og holder deg våken på lesesalen. Lykke til 18
AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #2 Skrevet 18. august 2014 Jeg er fattig student og kan ramse opp en rekke ting som er like billig som nudler som jeg heller spiser. Nudler inneholder ikke noe næring og er ikke hva jeg anser som mat i det hele tatt. Anonymous poster hash: 90c11...cc4 15
Tøytigern Skrevet 18. august 2014 Forfatter #3 Skrevet 18. august 2014 Jeg er fattig student og kan ramse opp en rekke ting som er like billig som nudler som jeg heller spiser. Nudler inneholder ikke noe næring og er ikke hva jeg anser som mat i det hele tatt. Anonymous poster hash: 90c11...cc4 De inneholder næring hvis man gjør det som jeg skriver over. Da får man også i seg varm mat, i motsetning til dem som går for brødskiver. Man kan også tilsette nudlene sine verdifulle proteiner, ved å strø over litt hakket kjøttpålegg. Da kan man redusere mengden grønnsaker, for å passe på at vannet beholder rett temperatur 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #4 Skrevet 18. august 2014 Jeg forstår at dette nok er ment som en slags spøk, da det hører med at studenter spiser mye nudler. Det er mitt inntrykk, som student selv, at det er en mye at studenter spiser mye nudler. De færreste jeg kjenner spiser nudler. Og jeg er enig med den anonyme brukeren over meg - nudler inneholder virkelig ingenting næring som man nyttegjør seg av i lengden, så hvorfor ikke kjøpe mat som gjør nettopp dèt til samme prisen? Hvorfor ikke droppe nudlene, og heller lage terninger av disse grønnsakene, ha dem i en kjele, tilsette vann og buljong eller kraft, og koke suppe på det. Tilsett det man måtte ha av kjøttrester oppi også. Kjøtt er ikke dyrt om man bruker små mengder og har fryser. Anonymous poster hash: 7ebfa...a56 5
Gjest Lino Skrevet 18. august 2014 #5 Skrevet 18. august 2014 Jeg er fattig student og kan ramse opp en rekke ting som er like billig som nudler som jeg heller spiser. Nudler inneholder ikke noe næring og er ikke hva jeg anser som mat i det hele tatt. Anonymous poster hash: 90c11...cc4 Rams opp da? Ikke alle som vet 6
AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #6 Skrevet 18. august 2014 De inneholder næring hvis man gjør det som jeg skriver over. Da får man også i seg varm mat, i motsetning til dem som går for brødskiver. Man kan også tilsette nudlene sine verdifulle proteiner, ved å strø over litt hakket kjøttpålegg. Da kan man redusere mengden grønnsaker, for å passe på at vannet beholder rett temperatur Nudler i seg selv er usunt og næringsfattig, det hjelper lite å ha noen flak grønnsaker i dem. Da ville jeg heller brukt linser, bønner eller brun ris. Det er billigere enn nudler og mye bedre for kroppen. Anonymous poster hash: 90c11...cc4 3
AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #7 Skrevet 18. august 2014 Nudler er garantert mat numero uno! Jeg begynner andreåret nå og kan av erfaring sterkt anbefale nudler. Kjøp massevis av dem, og du kan kjøpe hva som helst av kjøtt og grønnsaker som du kan blande for både smak og næring. Jeg hadde mange sære (men gode!) mikser for å si det sånn. Det er forresten mange meddelever som spiser fastfood i hybel ygningen her, kanskje 4-6 ganger i uka. Det tærer på både privatøkonomien og helsa sier nå jeg. Er TS en uteksaminert student nå?Anonymous poster hash: c9ea4...124
AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #8 Skrevet 18. august 2014 Rams opp da? Ikke alle som vet Brun ris, bønner, linser, poteter. Anonymous poster hash: 90c11...cc4
AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #9 Skrevet 18. august 2014 Nudler er garantert mat numero uno! Jeg begynner andreåret nå og kan av erfaring sterkt anbefale nudler. Kjøp massevis av dem, og du kan kjøpe hva som helst av kjøtt og grønnsaker som du kan blande for både smak og næring. Jeg hadde mange sære (men gode!) mikser for å si det sånn. Det er forresten mange meddelever som spiser fastfood i hybel ygningen her, kanskje 4-6 ganger i uka. Det tærer på både privatøkonomien og helsa sier nå jeg. Er TS en uteksaminert student nå?Anonymous poster hash: c9ea4...124 Nudler er noe av det mest usunne du får i deg, jeg ville gått over til noe annet om jeg var deg. Anonymous poster hash: 90c11...cc4 4
Tøytigern Skrevet 18. august 2014 Forfatter #10 Skrevet 18. august 2014 Jeg forstår at dette nok er ment som en slags spøk, da det hører med at studenter spiser mye nudler. Det er mitt inntrykk, som student selv, at det er en mye at studenter spiser mye nudler. De færreste jeg kjenner spiser nudler. Og jeg er enig med den anonyme brukeren over meg - nudler inneholder virkelig ingenting næring som man nyttegjør seg av i lengden, så hvorfor ikke kjøpe mat som gjør nettopp dèt til samme prisen? Hvorfor ikke droppe nudlene, og heller lage terninger av disse grønnsakene, ha dem i en kjele, tilsette vann og buljong eller kraft, og koke suppe på det. Tilsett det man måtte ha av kjøttrester oppi også. Kjøtt er ikke dyrt om man bruker små mengder og har fryser. Anonymous poster hash: 7ebfa...a56 Dette er overhode ikke ment som en spøk. Jeg er veldig seriøs når jeg skriver dette. Det er faktisk et velment råd. P.S Min favoritt på nudlene er hakket kyllingpålegg. Da tar jeg nudler med kyllingsmak.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #11 Skrevet 18. august 2014 Dette er overhode ikke ment som en spøk. Jeg er veldig seriøs når jeg skriver dette. Det er faktisk et velment råd. P.S Min favoritt på nudlene er hakket kyllingpålegg. Da tar jeg nudler med kyllingsmak. Mest latterlige rådet jeg har lest i såfall, når det er sunne og like billige alternativer man heller kan lage. Anonymous poster hash: 90c11...cc4 4
Tøytigern Skrevet 18. august 2014 Forfatter #12 Skrevet 18. august 2014 (endret) Nudler er garantert mat numero uno! Jeg begynner andreåret nå og kan av erfaring sterkt anbefale nudler. Kjøp massevis av dem, og du kan kjøpe hva som helst av kjøtt og grønnsaker som du kan blande for både smak og næring. Jeg hadde mange sære (men gode!) mikser for å si det sånn. Det er forresten mange meddelever som spiser fastfood i hybel ygningen her, kanskje 4-6 ganger i uka. Det tærer på både privatøkonomien og helsa sier nå jeg. Er TS en uteksaminert student nå?Anonymous poster hash: c9ea4...124 Ja, det er jeg. Men jeg spiser fortsatt nudelsuppe av ramen/instanudler med en raspet grønnsak, hvitløk og hakket kyllingpålegg. Dette er utmerket mat for en student når man ikke orker/har tid til å lage middag, fordi man jobber, skal lese, treffe venner og trene på samme tid. Endret 18. august 2014 av Tøytigern 2
Tøytigern Skrevet 18. august 2014 Forfatter #13 Skrevet 18. august 2014 Mest latterlige rådet jeg har lest i såfall, når det er sunne og like billige alternativer man heller kan lage. Anonymous poster hash: 90c11...cc4 Nei, det er velfundert i det at grønnsaksupper er noe av det sunneste man kan spise. Jeg har nettopp gitt en oppskrift på en lyn-suppe med sunt innhold og nudler.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #14 Skrevet 18. august 2014 Ja, det er jeg. Men jeg spiser fortsatt nudelsuppe av ramen/instanudler med eng raspet grønnsak, hvitløk og hakket kyllinpålegg. Dette er utmerket mat når man ikke orker/har tid til å lage middag, fordi man jobber, skal lese, treffe venner og trene på samme tid. Merker jeg blir flau når voksne mennesker foreslår nudler som hverdagsmat. Hvis man har dårlig tid er en eggeomelett med grønnsaker bedre og billigere og langt mer forsvarlig mtp næringsinnhold og helse. Anonymous poster hash: 90c11...cc4 4
AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #15 Skrevet 18. august 2014 Nei, det er velfundert i det at grønnsaksupper er noe av det sunneste man kan spise. Jeg har nettopp gitt en oppskrift på en lyn-suppe med sunt innhold og nudler. Når jeg lager suppe kutter jeg grønnsaker, freser løk/hvitløk og heller buljong over samtidig som jeg tilsetter grønnsakene. Kokes en stund og vips, du har bedre mat enn den fjollete nudelmiddagen du foreslår. Anonymous poster hash: 90c11...cc4 4
Tøytigern Skrevet 18. august 2014 Forfatter #16 Skrevet 18. august 2014 Rams opp da? Ikke alle som vet Veldig fint hvis folk vil ramse opp ting de kan anbefale. Spesielt det kjappe og rimelige de spiser, som også er sunt.
Tøytigern Skrevet 18. august 2014 Forfatter #17 Skrevet 18. august 2014 Merker jeg blir flau når voksne mennesker foreslår nudler som hverdagsmat. Hvis man har dårlig tid er en eggeomelett med grønnsaker bedre og billigere og langt mer forsvarlig mtp næringsinnhold og helse. Anonymous poster hash: 90c11...cc4 Supert råd.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #18 Skrevet 18. august 2014 Veldig fint hvis folk vil ramse opp ting de kan anbefale. Spesielt det kjappe og rimelige de spiser, som også er sunt. Egg i alle former og varianter. Linser, bønner, poteter, brun ris, fullkornsspagetti. Tunfisksalat. Hjemmebakt brød. Osv osv osv. Alt bedre enn nudler. Anonymous poster hash: 90c11...cc4 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #19 Skrevet 18. august 2014 Da ville jeg heller anbefalt de unge lovende studentene en grønnsakssuppe med en buljongtterning og litt linser. Men som student så skal MÅ man tydeligvis spise nudler, Tøytiger? Anonymous poster hash: 8ac84...fce 2
Tøytigern Skrevet 18. august 2014 Forfatter #20 Skrevet 18. august 2014 Egg i alle former og varianter. Linser, bønner, poteter, brun ris, fullkornsspagetti. Tunfisksalat. Hjemmebakt brød. Osv osv osv. Alt bedre enn nudler. Anonymous poster hash: 90c11...cc4 Fortell hvor raskt det er å lage, med framgangsmåte Gjerne for folk som er på lesesalen med tilgang til micro/vannkoker og dem som bor på sofaen til en kamerat/veninne uten eget kjøleskap
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå