Gå til innhold

Kort skjørt - Fikk mange blikk


Persephone

Anbefalte innlegg

Jobber slik at jeg kan se folk på gata i Oslo sentrum hele dagen, og jo det er en del ufin oppførsel fra mannfolk der ute. De stirrer på damer i skjørt. Peker og sier kanskje noe til kompisen sin. Det er noen ufine nek der ute. Heldigvis er de fleste menn normalt høflige og oppfører seg.



Anonymous poster hash: 1dc5b...da5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, får nesten lyst til å ta på meg Adidas-buksene mine i morgen bare for å slippe det.

Utifra det du skriver får jeg inntrykk av at du liker oppmerksomheten..

Minnet meg veldig om da jeg var på skoletur i Nord-Afrika og det ble sagt at vi burde kle oss anstendig, ellers kunne det bli ubehagelige situasjoner. Så har vi ei ganske oppmerksomhetssyk jente da, som gikk i veldig kort skjørt, og en singlett, som ble "såå oppgitt og irritert" av all plystringen og oppmerksomheten fra mannfolka der... Jah....

Anonymous poster hash: 048ca...6b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel,mens jeg blir også beglodd til det ekstreme,direkte ubehagelig og ekkelt er det.

Ikke vær nedlatende og kom med "du er paranoid", hva er vitsen i det? Hva tror du mannen med fingeren gjorde da?

Noen opplever sånt. Vi skiller oss kanskje mer ut enn gjennomsnittet?

Jeg forstår deg i hvert fall,ts,og synes det er fryktelig ubehagelig selv.

Anonymous poster hash: 50be8...b75

Takk for støtten!

Jeg tenkte virkelig ikke over hvordan dette kunne bli sett på da jeg tok på med skjørtet og en lett genser til skolen. Jeg hadde foretrukket om ingen så noe spesielt på meg. Det er mange som kler seg sånn og helst også med en avslørende topp i England uten at det er noe stort.

Men jeg skal være på utkikk etter et litt lengre skjørt som ikke kryper.

Endret av Persephone
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leintle

Jeg så en her om dagen som gikk med et sånt skjørt, og da var det klistret toalettpapir på innsiden av det ene låret. Kanskje ikke det som skjedde deg, men noen bare titter for å titte også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utifra det du skriver får jeg inntrykk av at du liker oppmerksomheten.. Minnet meg veldig om da jeg var på skoletur i Nord-Afrika og det ble sagt at vi burde kle oss anstendig, ellers kunne det bli ubehagelige situasjoner. Så har vi ei ganske oppmerksomhetssyk jente da, som gikk i veldig kort skjørt, og en singlett, som ble "såå oppgitt og irritert" av all plystringen og oppmerksomheten fra mannfolka der... Jah.... Anonymous poster hash: 048ca...6b8

Hva i alle dager? Tror TS liker oppmerksomheten? For en utrolig ekkel måte å fraskrive disse mennene ansvar for oppførsel som jeg er overrasket over at mange her tar så lett på.

Jeg har opplevd det samme som du beskriver, TS, både med skjørt og bukse - men SÆRLIG når jeg går med skjørt. Riktignok har jeg ikke hatt like ekle opplevelser, det går for det meste i glaning, dyrelyder og slengkommentarer. Men det skremmer meg at mange er så raske med å avfeie dette som "paranoia", når denne typen oppførsel fra menn ser ut til å være et økende problem her i landet (se TV2s reportasje om gatetrakassering). Jeg har også mange venninner som opplever det samme når de går i kjoler, skjørt og høyhælte sko. Men da "ber man vel om det" etter enkeltes logikk.

Anonymous poster hash: 93836...3af

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag gikk jeg med et kort, tettsittende skjørt lik det på bildet. Det dekker jo alt og jeg syntes det var alstendig og greit, men det var utrolig mange som tydelig glodde på meg. Jeg var innom senteret der jeg bor og en mann på alder med faren min så tydelig på skrittet mitt da jeg gikk forbi og ned beina. Dette skjedde også et par ganger i byen. På Karl Johan var det til og med en mann som kom mot meg som holdt en hånd ved skrittet med langefingeren stående ut mens han glodde.

Må jeg virkelig finne meg i slik oppførsel bare fordi jeg velger å ha på meg et kort skjørt? Er det vanlig at voksne menn i Norge oppfører seg slik? Jeg gikk ofte med dette i England og fikk ingen spesiell oppmerksomhet for det.

Skjønner ikke at du ikke skjønner at noen reagerer på et så kort skjørt. Menn liker dameben. Skjønner heller ikke at du ikke skjønner at dersom du ikke vil ha noe oppmerksomhet må du ha på deg noe annet. Og ja, menn som glaner er idioter, noen kan ikke noe for det, andre velger selv å være det. Det er mulig å like dameben uten å glo. Men som sagt, dersom du tar deg nær av glaning må du kle deg slik at ingen har noe å glane på. Simple as that. Å kle seg veldig sexy, og deretter bli hysterisk fornærmet dersom noen legger merke til det, er lavmål.

Anonymous poster hash: f4876...417

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det var kort jeg da, og i alle fall dersom det sitter høyt på deg når rumpa er stor. Tenker de sysn du gikk slutty kledd, og er egentlig enig...



Anonymous poster hash: fc539...ec2
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var direkte ubehagelig på slutten og jeg tok meg selv i å dra ned skjørtet hele tia. Det sitter ganske høyt oppe på meg siden jeg har litt størrelse på rumpa, men liten midje. Jeg var nok litt paranoid på slutten der, men etter å ha sett flere menn på alder med faren min og eldre tror jeg det er ganske normalt. Huff, får nesten lyst til å ta på meg Adidas-buksene mine i morgen bare for å slippe det.

Huff ja, dette høres grådig fælt ut.

Det er nok kort skjørt til den timeglassformede kroppen din (størrelse på rompa, smal midje) som gjør at disse mennene går fra hengslene, skjønner du.

Du har min dypeste medfølelse, :hug:

Anonymous poster hash: 857b4...f89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Kanskje du var så flott og sexy at mannfolka ikke klarte å la være å glo? Uansett så er ikke dette en aktuell problemstilling for jenter i Oslo. Tro meg. Jeg farter over alle deler av byen i korte skjørt og jeg kjenner meg ikke igjen i det du beskriver i åpningsinnlegget. Ikke noe sted har jeg opplevd dette i løpet av ganske mange år.

Anonymous poster hash: 4b9bc...544

Kanskje du ikke er like fin som TS?

Anonymous poster hash: f2256...61a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk glor i Norge, det er helt vanlig her. Tenkte aldri over det noe spesielt, før jeg dro på ferie til England. Når jeg kom tilbake til Norge merket jeg med en gang hvor mye folk glodde. Jeg følte meg rett og slett ukomfortabel i mitt eget land i en periode før jeg ble vant til det igjen. Dette er ikke noe jeg tidligere har tenkt over før den turen, men noe jeg trolig har lagt merke til uten å være klar over det.

Menn glaner spesielt mye, noe som er et økende problem etter hva jeg føler, har hørt og har lest. Ikke misforstå meg, det er helt i orden å kaste et blikk og registrere at det var en sexy kledd person, men det er IKKE ok å glane, snu seg etter og slenge kommentarer. Man lærte jo når man var liten at det ikke var greit å glane? Hvorfor er dette plutselig akseptert igjen når man er voksen mann og ser en fin jente??

Endret av SuperFace
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Oslo

2. Ikke bare kjekke menn i rett alder har lyster og kan legge merke til noe de anser som tiltrekkende

3. Du var var på evt blikk på forkant. Mye lettere å da legge merke til og kanskje tolke ting i den retning uforskyldt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger kikker jeg en ekstra gang på kvinner i korte skjørt/utringede topper ikke fordi de ser flotte ut, men fordi de ser vulgære og trashy ut. Mine øyne dras med andre ord både mot fint og stygt. Skjønner at dette tidvis misforstås, og det er jo leit.

Anonymous poster hash: 12773...cd3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var synd at du ble utsatt for han som holdt seg på skrittet med en finger ut eller hva det var. Det er helt lavmål og beviser at denne mannen ikke tenker så veldig langt. Og det er noen menn som kun tenker med pikken ja. Men det er nok ikke så stor sjanse for å treffe på en sånn mann, en som gjør håndbevegelser o.l.

Jeg tror de fleste menn synes korte trange skjørt er sexy og feminint, sånn er det bare, og noen raske blikk kan du sikkert få, men å nistirre er ikke pent.

Om du beveger deg rundt helt vanlig i en by som Oslo så tror jeg ikke du kommer til å bli beglodd mer enn andre egentlig, det er da helt normalt å bruke skjørt som det du la ut bilde av her.

Det er fint at dere damer bruker litt kjole og skjørt og ikke bare bukser. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt tafsa på rompa av forbipasserende på gata en gang. Da var jeg på vei hjem fra kamp, i fotballnikkers. Å påstå at TS kan for dette selv er idiotis, ddette handler om menn med manglende sosial forståelse. Samtidig, å føle seg beglodd er ikke kjekt, jeg ville kanskje valgt en tynn strømpebukse under for å slippe det. Dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Jørild

Skjøtet var jo svimlene kort, så jeg ville nok stirret jeg og. Ikke så mye for å være slibrig som i en sjokkert fascinasjon.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartbeat

Hva i alle verden er det for noen kommentarer om at hun innbiller seg det?

Ja, det er normalt at menn glor, spesielt om du går i miniskjørt eller høye støvletter og har flagrende hår :fnise:

Har merket det selv, men du har ingen grunn tik å dra ned skjørtet, bare hev hodet og vær stolt :) Skjørtet så sexy og fint ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lipgloss

Visst oppmerksomheten dere får er så forferdelig og dere ikke takkler den,så bruk andre klær da så slipper dere dette,hvor dum går det an å bli da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...