AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #1 Skrevet 18. august 2014 Jeg er midt i en slankeperiode som har vart i noen måneder, hvor det gjenstår noen kilo. Lever på et visst antall kalorier pr. dag, og dette fungerer bra. Jeg er derimot sulten relativt ofte, da jeg må "spare" kalorier til senere på dagen, og ikke alltid kan spise store frokoster og lunsjer, dersom jeg har planlagt noe kaloririkt til middag (da mener jeg rundt 500 kcal). Jeg merker meg at det er mat absolutt over alt, noe som gjør dette vanvittig vanskelig. På hver nettavis reklameres det for eller skrives om alle mulige typer mat, på TV, radio, sosiale medier... Jeg blir snart gal. Hvordan takler dere andre som er på slankern å se mat rundt dere hvor enn dere går? Jeg har klart meg så lenge, men snart kjører jeg rett til den feteste junksjappa jeg finner, og stapper i meg til jeg spyr, bare for å kjenne på smaken av noe usunt og å faktisk bli mett av det. Haha. Jeg tror jeg holder på å bli sprø! Anonymous poster hash: f8e5b...5d9
Gjest Carressa Skrevet 18. august 2014 #2 Skrevet 18. august 2014 Tenk hvor langt du har kommet:) jeg sjekker i appen lifesum hva f eks en big tasty fra mcdonalds inneholder og tenker at det er ikke verdt det! Tenker også at jeg vil være sterkere enn dumme kroppen min som sier at den vil ha usunn mat/snacks. Meg 1 - kroppen/hodet 0!
Gjest Runforit Skrevet 18. august 2014 #3 Skrevet 18. august 2014 Sikker på at du spiser nok og rett? Du skal ikke sulte for å bli normalvektig.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #4 Skrevet 18. august 2014 Sikker på at du spiser nok og rett? Du skal ikke sulte for å bli normalvektig. Jeg er normalvektig ut fra min BMI, men trives ikke med meg selv slik jeg er nå. Lever på rundt 1200-1300 kcal daglig. Enkelte dager er det bare ikke nok, selv om jeg spiser næringsrikt. Lager all mat fra bunnen av med gode råvarer, og alt veies, så jeg har full kontroll over hva jeg får i meg til enhver tid. Noen dager går jeg bare sulten nesten hele dagen, og jeg føler at jeg ikke klarer å bli kvitt sulten... TS Anonymous poster hash: f8e5b...5d9
Gjest Runforit Skrevet 18. august 2014 #5 Skrevet 18. august 2014 Jeg er normalvektig ut fra min BMI, men trives ikke med meg selv slik jeg er nå. Lever på rundt 1200-1300 kcal daglig. Enkelte dager er det bare ikke nok, selv om jeg spiser næringsrikt. Lager all mat fra bunnen av med gode råvarer, og alt veies, så jeg har full kontroll over hva jeg får i meg til enhver tid. Noen dager går jeg bare sulten nesten hele dagen, og jeg føler at jeg ikke klarer å bli kvitt sulten... TS Anonymous poster hash: f8e5b...5d9 Så hva er planen når du når "idealvekten"? Ved å sulte deg selv så mister du masse muskler som senker forbrenningen din og gir deg skjevfordeling mellom muksler og fett slik at du blir tynnfeit. Når du begynner å spise normalt igjen så vil den lave forbrenningen gjøre at du lettere legger på deg frem til muskelmassen er gjenopprettet. Derfor de fleste blir større enn de var i utgangspunktet etter slike kræsjdietter. Om målet er en slank og definert kropp så burde du heller spise mer mat og kombinere med trening. Er ikke sikkert vekta blir så mye lavere, men målene vil krympe slik at du ser slankere og mer fit ut. 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #6 Skrevet 18. august 2014 Så hva er planen når du når "idealvekten"? Ved å sulte deg selv så mister du masse muskler som senker forbrenningen din og gir deg skjevfordeling mellom muksler og fett slik at du blir tynnfeit. Når du begynner å spise normalt igjen så vil den lave forbrenningen gjøre at du lettere legger på deg frem til muskelmassen er gjenopprettet. Derfor de fleste blir større enn de var i utgangspunktet etter slike kræsjdietter. Om målet er en slank og definert kropp så burde du heller spise mer mat og kombinere med trening. Er ikke sikkert vekta blir så mye lavere, men målene vil krympe slik at du ser slankere og mer fit ut.image.jpg Er dessverre klar over det der, men har grunnet depresjoner ikke energi elller mulighet til å trene, annet enn at jeg går lange turer, og av og til (på gode dager) jogger. Derfor kutter jeg heller ned på inntaket. Er nå 59 kilo, er 160 høy, og skal bare ned et par kilo til før jeg prøver å holde meg der. Må bare finne en måte å komme meg gjennom de "sultne dagene" på. Anonymous poster hash: f8e5b...5d9
Gjest Runforit Skrevet 18. august 2014 #7 Skrevet 18. august 2014 Er dessverre klar over det der, men har grunnet depresjoner ikke energi elller mulighet til å trene, annet enn at jeg går lange turer, og av og til (på gode dager) jogger. Derfor kutter jeg heller ned på inntaket. Er nå 59 kilo, er 160 høy, og skal bare ned et par kilo til før jeg prøver å holde meg der. Må bare finne en måte å komme meg gjennom de "sultne dagene" på. Anonymous poster hash: f8e5b...5d9 Med de "sultne" dagene vil jo aldri forsvinne når du underernærer deg selv. Da vil du jo gå rundt sulten resten av livet. Tviler på depresjonen din blir bedre av det. Trening er også påvist å være bra mot depresjon. Er det ikke noen form for trening du kan gjøre? Selv om det er tøft å starte så gir trening og fysisk aktivtet energi når kroppen kommer i form.
Gjest BrienneOfTarth Skrevet 18. august 2014 #8 Skrevet 18. august 2014 Men hvis du skal opprettholde den vekta du slanker deg til så må du jo fortsette å spise så lite. Nytter jo ikke å slanke seg også begynne å spise mer igjen. Da legger man jo på seg igjen. Er vel derfor slankekurer bare er tull langsiktig.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #9 Skrevet 18. august 2014 Sjekk kalenderen, kanskje du bare har Pms akkurat nå (Hvis du er dame da) Anonymous poster hash: 62763...1bb
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå