Gå til innhold

Innleggelse med spiseproblem

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har vært innlagt med et spiseproblem som kan fortelle litt om hvordan det har vært, hvordan foregår det?

Psykologen nevnte det idag at det muligens var det som måtte til, at det er for tøft å jobbe med det som vi gjør nå...

Videoannonse
Annonse
Gjest Blomst83
Skrevet

Noen som har vært innlagt med et spiseproblem som kan fortelle litt om hvordan det har vært, hvordan foregår det?

Psykologen nevnte det idag at det muligens var det som måtte til, at det er for tøft å jobbe med det som vi gjør nå...

Du får tildelt en kostliste som du må følge,aktivitetsnivået foregår under kontrollerte former,veiing foregår 1-2 ganger i uka og du får samtaler med psykolog.Dette er standard på alle behandlingsteder for sf. Når det kommer til andre tilbud er det ulik fra sted til sted.

Skrevet

Folk har jo veldig forskjellige opplevelser av denne typen behandling, så det jeg skriver her er basert på mine erfaringer om ting jeg ønska ganske sterkt at jeg hadde fått mulighet til å forberede meg på på forhånd;

Hvis du er veldig undervektig får du nok ikke være med på trening og aktiviteter før du har lagt på deg litt, så det er "forsvarlig" som legene liker å si.

Mange steder har opplegg som f.eks. do-vakt - enten at du blir "passa på" av pleiere når du gjør ditt fornødne, eller etter hvert at du får en "partner" som har kommet ca like langt som deg i prosessen som skal være din "do-buddy", så man passer på hverandre.

Til måltider er det som regel meninga at man skal spise sammen med andre, og noen steder gjør de det sånn at alle må spise opp før folk får gå (kan jo være en god motivasjon, og man kan slippe litt skyldfølelse, men også gå andre veien for å si det sånn:P)

Kan være mye blodprøver og EKG osv. Et tips hvis du ikke liker å vise fram puppene dine i tide og utide er forresten å ha på en BH uten metallspiler når du skal ta prøver (må ta av metallgreier for hjertemålinga da den sender strøm gjennom deg ellerno), skulle i hvert fall ønske noen hadde advart meg om dette..:P

Men du får jo sikkert en forvernssamtale der du kan stille alle spørsmåla du trenger før du skal inn. Og etter min erfaring er de ganske så villige til å forsøke å tilpasse opplegget for deg hvis du kommer med "rimelige" krav, eller hva jeg skal si.

Masse masse lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...