AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #1 Skrevet 18. august 2014 For to år siden merket jeg at jeg var betydelig mer slapp og sliten. Jeg sov hele natten(8-9timer), og i tillegg etter skoletid. Har alltid vært en aktiv jente som har drevet med MYE trening.. I fjor hadde jeg russetid, jobbet mye etter skoletid, og flyttet så til utlandet for å studere. Sommerferien rett før jeg flyttet følte jeg meg mye uvel, hadde noe hodepine og var mye slapp.. men formen varierte veldig, så klaget ikke stort. Dette året derimot har vært helt forferdelig, jeg har slitt med mange rare symptomer som hjertebank, svimmelhet, tunge/hovne øyne, hender og føtter sovner ofte, at noe har sittet fast i halsen, hodepine(mellom øyne, pannen og ett slags trykk i ørene), og uvirkelighetsfølelse.. Jeg gruer meg til å gå på skolen og i det hele tatt å være ute blant folk ,fordi jeg er redd for å gå i bakken. Jeg savner å ha det gøy, og ikke tenke på formen, er trossalt bare 20 år gammel. Når dette oppstår så må jeg bare finne senga og sove det av meg.. Men svimmelheten og ørheten blir aldri borte. Jeg har oppsøkt lege utallige ganger for å få hjelp, jeg hadde litt lavt med magnesium, B12 og stoffskifte var noe lavt(men ikke gjort noe med), har derimot fått tabletter for de to første nevnte( har gått på disse ca én mnd, men merker ingen forskjell. Det ble også påvist kobberforgiftning i kroppen min, men fikk kun sinktabletter mot dette, noe jeg synes var merkelig... Har også målt blodtrykk osv, som var bra! Fikk også leserbriller, og har gått til naprapat for stiv nakke og rygg, men har ikke hjulpet på hodepine og svimmelhet. Alt jeg nå vil er å få en diagnose! Jeg har løpt mellom to forskjellige leger flere ganger i år, og de sier bare at blodprøvene ser greie ut. Jeg er beskymret for at disse symptomene jeg har er alvorlige. Jeg sover nå 13 timer, og er fortsatt sliten når jeg våkner, er veldig ør i hodet(kjennes ut som det er for høyt trykk) og jeg drar meg mye i håret for å prøve å få vekk smerten uten hell, ubehagelig å ha hestehale og voldsom hodepine rett på innsiden av ørene, og sliter med å holde hodet oppe(må støtte med hendene), svimmelheten er slik at jeg føler jeg har dårlig balanse, uvirkelighetsfølelsen er også veldig ubehagelig, føles ikke alltid ut som om kroppen henger med på det jeg vil, og jeg kjenner på at jeg nesten skal dette i bakken.. Er kun plaget når jeg er oppe og går, kjører bil og sitter. Ikke når jeg ligger. Har hatt disse plagene siden mai, og har gitt opp litt, føler jeg aldri vil bli bra igjen. Det eneste jeg tenker på når jeg våkner er at jeg vil legge meg igjen, for å ikke kjenne på disse smertene.. Jeg hadde gledet meg til å begynne på skolen igjen, trene osv, men kroppen orker ikke.. Jeg trenger virkelig hjelp, orker ikke flere år med dette her... Vet det ble mye, men håper på at noen vet hva det kan være..Anonymous poster hash: a7adc...4b1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #2 Skrevet 18. august 2014 Unnskyld meg men har ikke du startet en tilsvarende tråd for noen dager siden? Jeg tror ikke dette har med stoffskiftet å gjøre. Hovne øyelokk skyldes enten mye gråtting eller quinkes ødem. Ikke sikker på om q. Er skrevet riktig. Quinkes ødem er en allergisk reaksjon. Høres mer ut som om du er allergisk mot noe i luften.Anonymous poster hash: 90e50...fb3
AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #3 Skrevet 18. august 2014 Synes du skal be om en time hos øre-nese-hals spesialist, det gjorde jeg til slutt når jeg hadde slike symptomer og det var slik jeg fikk diagnosen min (tok 4 år). Kan være noe i ørene dine som gjør deg dårlig. Anonymous poster hash: 9efe9...d56
AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #4 Skrevet 18. august 2014 For det første, søvn avler søvn, så så sove hele tiden selv om du kjenner seg trøtt er ikke lurt. Du bør også sjekke miljøet der du sover, er madrassen god, har du skikkelig pute/dyne, er lufte bra, temperaturen ikke for høy osv, har du dunpute kan du ha allergi mot det. Har du muggsopp der du bor f.eks? Å gå til forskjellige leger og alternative behandlere er heller ikke veien å gå. Ser du har flyttet til utlandet, er du sikker på at kommunikasjonen med legen din er god nok til at han forstår hva du mener? Både B12 mangel og andre mangelsykdommer kan gi de symptomene du beskriver, det må ikke være lavt stoffskifte, som folk av en eller annen grunn er så vanvittig opphengt i for tiden. (Du har vel og nettopp hatt en annen tråd om dette) Kontakt lege igjen og be om nye prøver. Dersom f.eks b12 er lavt kan du spørre om å få injeksjoner, som virker fortere en tabletter. Symptomene du beskriver kan også være psykiske, så du bør gjerne få sjekke om det kan være noe der og. Anonymous poster hash: f0829...507
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå