AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #1 Skrevet 18. august 2014 Jeg tror jeg pådro meg en uvi i syden. Har nettopp kommet hjem og begynt med tranebærtabletter. Jeg måtte tisse ofte. Nå drikker man jo mye mer i varmen enn ellers, men nå må jeg på do ikke like ofte. Ellers ingen symptomer. Tok en selvtest fra apoteket og den slo ut positivt, men det står også at man skal vente 3 dager etter mens før man tar den og det vil ha gått 3 dager i kveld. Så tror jeg skal ta ny test om et par dager når jeg har brukt tranebær litt lenger. Spm er vel egentlig om jeg burde gå til lege med en gang, eller om jeg kan vente noen dager for å se om det går over av seg selv? Som sagt er eneste symptom at jeg tisser mye. Pleier uvi å gå over av seg selv? Tror aldri jeg har oppleved å måtte tisse så mye og så ofte før.. Anonymous poster hash: 4ba72...dc5
Cambria Skrevet 18. august 2014 #2 Skrevet 18. august 2014 Kom deg til lege. Du trenger antibiotika for å bli kvitt det.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #3 Skrevet 18. august 2014 Den gangen jeg trodde uvi gikk over av seg selv, fikk jeg betennelse oppover mot nyrene, og det var smertefullt det. Nå kan jeg ha uvi hele 10 ganger i året, og legen mener det er fordi det satte seg så fast den gangen jeg ikke behandlet det. Anonymous poster hash: 2dc9d...7de
AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #4 Skrevet 18. august 2014 Troll. Anonymous poster hash: 983a8...147
AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #5 Skrevet 18. august 2014 Dra til legen, ta heller antibiotikarunde enn å satse på at det går over av seg selv og spre seg oppover nyrene dine Anonymous poster hash: d3d14...646
AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #6 Skrevet 18. august 2014 Troll.Anonymous poster hash: 983a8...147 Hvorfor det? For en del jenter oppleves uvi som omtrent symptomfritt eller med lettere ubehag, mens slike som meg får full feber og store smerter med en gang. Første gang jeg fikk uvi var det bare tissingen som var plagsom, god allmentilstand, ingen ubehag utenom, helt til en dag det gjorde litt vondt i buken for så å eksplodere i smerter så jeg ble kjørt til legevakta og medisinert skikkelig. Anonymous poster hash: 2dc9d...7de
Gjest Keikolina Skrevet 18. august 2014 #7 Skrevet 18. august 2014 Hadde mye uvi. lønner seg å dra til legen. Kjedelig med nyrebekken betennelse.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #8 Skrevet 18. august 2014 Nyere forskning viser at tranebær ikke har noen virkning på UVI. Så kom deg til egen istedenfor. Anonymous poster hash: fa9e5...251
la Flaca Skrevet 18. august 2014 #9 Skrevet 18. august 2014 Jeg pleier ikke å ta antibiotika ved uvi. Har vel hatt det tre ganger de siste 8 årene omtrent, og det går alltid over av seg selv. Tar en dag omtrent å bli kvitt det, med paracet, mye vann og få turer på do.
Cecee Skrevet 18. august 2014 #10 Skrevet 18. august 2014 Jeg har hatt bedre effekt med grapefruktjuice enn tranebær, så det er et tips! Men synes absolutt du bør gå til legen i tillegg hvis du har hatt det noen dager, nyrebekkenbetennelse er visst helt grusomt
AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #11 Skrevet 18. august 2014 Sitronjuice fra ferskpressede sitroner er supert! Anonymous poster hash: c3b77...f93
AnonymBruker Skrevet 19. august 2014 #12 Skrevet 19. august 2014 TS her. Jeg tok en ny test idag tidlig. Dusja ikke først på den forrige og brukte ikke midtstråleurinen. Og idag fikk jeg ikke utslag i det hele tatt.. Jeg har tatt hibiskus/tranebær og c vitaminer.. Hva gjør jeg nå når testen er negativ? På den forrige testen som måler leukocytter, nitritt og protein var det tydelig utslag på leukocytter og enten ikke/svakt utslag på de andre.. Anonymous poster hash: 4ba72...dc5
AnonymBruker Skrevet 19. august 2014 #13 Skrevet 19. august 2014 TS her. Jeg tok en ny test idag tidlig. Dusja ikke først på den forrige og brukte ikke midtstråleurinen. Og idag fikk jeg ikke utslag i det hele tatt.. Jeg har tatt hibiskus/tranebær og c vitaminer.. Hva gjør jeg nå når testen er negativ? På den forrige testen som måler leukocytter, nitritt og protein var det tydelig utslag på leukocytter og enten ikke/svakt utslag på de andre..Anonymous poster hash: 4ba72...dc5 Har du symptomer da?Anonymous poster hash: c19f2...bb4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå