Gå til innhold

Søvn kontrollerer livet mitt!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg ligger nå her, å har null håp om å sove før 10 i morgen. Hvordan vet jeg det? Sånn har det vært i 2 uker nå. Trøtt 24/7 sovner 10 og våkner 6 om ettermiddagen.

Enten så sover jeg for mye, ellers så sover jeg for lite.
Uansett hvor mye jeg sover; jeg er alltid sliten og trøtt.

Kan bruke 20+ timer på å sove. Altså prøve å sove, men får bare 2 timer søvn tilsammen.

Noen tips?
Og ikke noe vits i å komme med de typiske tipsene, ikke koffein om kvelden, ikke noe lys, rett temperatur på rommet, gå en tur bla bla bla bla. Ingen av de selv-hjelp tipsene funker!!!

Har prøvd valerina forte, en type med morfin (fra tyskland) og en type jeg fikk resept på (husker ikke hva den heter).

Noen andre som sliter så mye med søvn? Er det normalt?

Anonymous poster hash: 7a009...9c0
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har selv samme problem. Sover omtrent hele tiden.

Kunne sovna i en grøft og sovet godt, haha!

Men prøver og holde meg våken hele dagen og kun sove om natta for og holde et system og ikke rote det helt til. selv om det er veldig vanskelig, hehe! men det hjelper litt syntes jeg :)

Sliter med og jobbe også pga. dette. så endelig har jeg psykologen min som skal se nermere på hva dette er, og sende et søvn skjema videre til ei. sånn at om det er noe spesielt så kan jeg få noe medisiner som hjelper meg litt.

Anonymous poster hash: 37bb4...4f7
Skrevet

Du trenger vitamin B12. Jeg slet med samme selv, og gjør det forsåvidt enda.

Anonymous poster hash: 43deb...873
Gjest earthquake
Skrevet

Jeg har slitt med søvn hele livet. Jeg sover veldig lite og er nesten ALLTID våken på natten. Det som funker for meg er melatonin. Tar det ikke for øyeblikket, og jeg måtte ha høyere enn anbefalt dose.

Men det funker, og har ikke fått noe som helst bivirkninger.

Skrevet

Søvn kontrollerer alles liv ;)

Ja, det er normalt å ha søvnproblemer. Jo mer man stresser med dem, jo verre blir det.

• Liker 1
Skrevet

Du trenger vitamin B12. Jeg slet med samme selv, og gjør det forsåvidt enda. Anonymous poster hash: 43deb...873

Det vet du ingen ting om.

Anonymous poster hash: eb6db...1ca

• Liker 3
Skrevet

Jeg sto opp kl 15 i dag:o

Sto nettopp opp igjen etter å ha prøvd å sove i et par timer. Må stå opp kl 7.30, det blir hardt. Men forhåpentligvis blir jeg da trøtt til kvelds.

Du bør nok stå opp tidlig/døgne. Typisk at man blir trøtt tidlig på kvelden og så helt våken senere når man bør legge seg. Men da er det bare å stå opp tidlig allikevel neste dag.

Så blir det vel bedre etterhvert

Anonymous poster hash: 376e0...969
Skrevet

Sliter med det samme. Går til psykolog men får bare beskjed om at jeg må "få meg en fast døgnrytme". Blir veldig sliten av dette, da det umulig kan være bare det som er problemet i og med at jeg har slitt med dette i ca. 10 år nå.

For det er vel ikke normalt å har ca. 2 uker med normal døgnrytme som sakte men sikker roteres og blir senere og senere/dårligere og dårligere, for så å bli slik TS beskriver?

Anonymous poster hash: 03352...165
Skrevet

Jo, hei du. Du er ikke alene :)

Anonymous poster hash: d796d...0df
Skrevet

Dra til lege og få sjekket vitaminer og mineraler og be om å bli henvist til disse søvnklinikkene, eller hva de kalles. Så får du sikkert god hjelp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...