AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #1 Skrevet 18. august 2014 Hva legger du i det begrepet? Et par kilo overvekt? Normalvektig med høy fettprosent? Litt mer enn man syns er estetisk best?Anonymous poster hash: f4053...27b
Gjest incognita Skrevet 18. august 2014 #2 Skrevet 18. august 2014 "et par kilo for mye" = et par kilo over trivselsvekt.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #4 Skrevet 18. august 2014 Er dette en felle? nei? jeg har bare registrert at det varierer hva folk legger i "et par kilo for mye" og ville ha innspill. Vi har ytterkantene, der noen mener helseskadelig fedme er et par kilo for mye, eller at alt over 21. I BMI er et par kilo for mye, og alt i mellom. Anonymous poster hash: 8edef...7c7
AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #5 Skrevet 18. august 2014 Kommer litt an på måten det blir sagt på og hvem som sier det.Anonymous poster hash: f1e3d...f31
Puny Skrevet 18. august 2014 #6 Skrevet 18. august 2014 Litt mer enn det som er 'estetisk best' tror jeg... Hvis det er snakk om helsemessig overvekt så vil jeg nok ikke beskrive det som 'et par kilo'? Men her er det jo ingen fasit...
AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #7 Skrevet 18. august 2014 Mann: Heeei, du var søt, blablablabla, hvor høy og sånt er du? ( er du slank og høy, og pulbar?) Jente: Jeg er 165 og veier et par kg for mye ( veier minst 20kg for mye.) Anonymous poster hash: 6f4b2...5dc 3
Gjest Lille-pus Skrevet 18. august 2014 #8 Skrevet 18. august 2014 Jeg tar det som egenopplevelsen av å være et par (altså 2-3) kilo over sin egen trivselsvekt, mao. langt unna skadelig eller medisinsk overvekt. 2
Brunhilde Skrevet 18. august 2014 #9 Skrevet 18. august 2014 Enig med Lillepus, det er når man er et par-tre kilo over det man trives med.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #10 Skrevet 18. august 2014 At man har gått opp en liten størrelse kanskje fra det som er normalvektig? Litt over normal BMI kanskje. Men mange bruker det nok som en finere måte å si at de er lett overvektige. Det kan tolkes negativt å omtale seg selv som overvektig, og "for mye" tilsier at man ikke er fornøyd/føler man må si man ikke er helt tilfreds.Anonymous poster hash: cbe62...1f5
AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #11 Skrevet 18. august 2014 jeg tolker det som at man veier 3-6 kg over egen trivselsvekt (som hos de fleste er en vanlig sunn slank oppegående kropp) Anonymous poster hash: e4877...4d4
AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #12 Skrevet 18. august 2014 Jeg tolker det forskjellig i forskjellige sammenhenger, egentlig. Hvis noen skriver i en kontaktannonse eller i en chat at de har et par kilo for mye, tenker jeg at de er litt overvektige. I samtaler med venner, når det gjelder trening etc. tenker jeg at det oftere heller går på nettopp trivselsvekt. Anonymous poster hash: c5ede...184
AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #13 Skrevet 18. august 2014 Mindre enn ti kg over trivelsvekt vil jeg si. Ellers er jeg ganske streng ellers på at "et par" betyr to, max tre. Ofte har man likevel valgene "Normalvektig" "Et par kg for mye" "Overvektig". Velger man overvektig så antar folk at man er rimelig tjukk. Jeg veier nå seks kg over det jeg burde ift bmi, jeg er såklart lett overvektig i ordets rette forstand, men de færreste hadde sagt det om kroppen min. De fleste hadde vel bare kalt meg litt lubben/formfull/et par kg for mye. Anonymous poster hash: 29f14...82e 1
Djungelvrål Skrevet 18. august 2014 #14 Skrevet 18. august 2014 At man har gått opp en liten størrelse kanskje fra det som er normalvektig? Litt over normal BMI kanskje. Men mange bruker det nok som en finere måte å si at de er lett overvektige. Det kan tolkes negativt å omtale seg selv som overvektig, og "for mye" tilsier at man ikke er fornøyd/føler man må si man ikke er helt tilfreds.Anonymous poster hash: cbe62...1f5 Jeg veier 66 kg og har en normal BMI. Er 1,76 cm. Hvis jeg skulle vært over normal BMI hadde jeg veid 78 (!) kg. Slik jeg er nå på 66 kg må jeg absolutt gå ned 4-5 kg. Har mage, for store lår ovs. og syns det er vanskelig til tider å finne passende bukser og kjoler. Hadde jeg veid 78 måtte jeg gått ned 16 kg, det er litt mer enn et par kg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå