Gå til innhold

Smerter i skulder/nakke/bakhodet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har slitt med smerter i skuldrene i flere år nå. Det går opp og ned i intensitet og på sitt verste setter det seg i nakken og oppover i bakhodet.

Nå er det en dårlig periode da jeg har prøvd å leve som vanlig å ikke la dette hindre meg. Dette har legen og jeg kommet frem til at jeg skal gjøre etter mange runder med ulike leger og tester. Så sånn sett er det min egen "skyld" at jeg har så vondt nå da jeg ikke har tatt hensyn til kroppen min.

Nå vil jeg egentlig bare ligge i sengen. Det presser på i nakken og verker i hodet. Er øm nedover hele armen og små nummen i hånden. Legen fant en irritasjon på senen i venstre skulder og det er på den siden jeg har så vondt nå.

I tillegg har jeg nakkeplager som har utviklet seg over tid, dette er diffust og noe jeg bare må leve med.

Jeg fikk meg en god tur i dag i håp om å løsne det litt opp, men det ble egentlig bare verre. Tok paracet og la meg nedpå for et par timer siden, men ingenting hjelper.

Noen tips til hva som kan hjelpe??

Skal prøve å få time hos kiropraktoren min til uken, men tror hun er på ferie.. Hun pleier å iallfall klare å løse det opp i nakken og stoppe hodepinen..

Er rimelig frustrert nå, er mye jeg skulle ha gjort her hjemme, men som jeg ikke orker å gjøre pga smertene....

Anonymous poster hash: ee94e...80b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Naprapat har jeg veldig god erfaring med. Har hatt sterk hodepine, stive skuldre, nummene fingre osv. Alt dette har naprapaten klart å fikse. Legen har kun sykemeldt meg, noe som ikke hjalp i det hele tatt.

Anonymous poster hash: 5b41c...77f
Skrevet

Jeg hadde veldig god effekt av naprapat. Var plaget med sterke hodesmerter, nakkesmerter og svimling fra en annen verden. Sliter fremdeles med nakken men er noe helt annet. Dessutten sluttet jeg å sove på mahen, dette hjalp meg til en viss grad utrolig nok:)

Anonymous poster hash: 2b1aa...f19

Skrevet

Har god erfaring med kiropraktor så få deg en time til en så raskt som mulig. God bedring!

Anonymous poster hash: d6bec...d8a
Skrevet

Ville også tatt i bruk en terapeut som kan finne ut hva som forårsaker smertene i stedet for å behandle symptomene. Husk at du sannsynligvis må gjøre mesteparten av innsatsen selv. Mange lever nok med ulike muskel- og skjelettplager fordi de ikke er villig til å legge innsatsen for å forebygge det.

Skrevet

Ville også tatt i bruk en terapeut som kan finne ut hva som forårsaker smertene i stedet for å behandle symptomene. Husk at du sannsynligvis må gjøre mesteparten av innsatsen selv. Mange lever nok med ulike muskel- og skjelettplager fordi de ikke er villig til å legge innsatsen for å forebygge det.

Hvis du tenker på psykolog så har jeg gått til det tidligere. Ligger nok mer på det fysiske enn det psykiske, selv om stress og bekymringer selvsagt ikke hjelper :)

Har god erfaring med kiropraktor så få deg en time til en så raskt som mulig. God bedring!

Anonymous poster hash: d6bec...d8a

Venter på svar fra kiropraktoren min, men tror hun har ferie. Hun er den eneste som har klart å løsne det sånn noen lunde opp. Men det er jo alltid bare midlertidig og det hjelper ikke 100 %. Takk :)

Sitter med pute i nakken for å slitte å "holde hodet opp" selv. Er helt utslitt av smerten, føler meg nesten litt syk.. Utrolig frustrerende.. Vurderer å ta en paralgin forte, men tviler på at det hjelper..

Skrevet

Hvis du tenker på psykolog så har jeg gått til det tidligere. Ligger nok mer på det fysiske enn det psykiske, selv om stress og bekymringer selvsagt ikke hjelper :)

Nei. Jeg tenkte på fysioterapeut, manuellterapeut, naprapat, kiropraktor, osteopat, eller det du mener er det beste alternativet til å vurdere og behandle de symptomene du har. Om du mener psykolog er riktig vei å gå så har du sikkert rett, men det er nok ikke dumt å kombinere dette med en konsultasjon hos en terapeut som kan mer om muskler og skjelett.

Skrevet

Nei. Jeg tenkte på fysioterapeut, manuellterapeut, naprapat, kiropraktor, osteopat, eller det du mener er det beste alternativet til å vurdere og behandle de symptomene du har. Om du mener psykolog er riktig vei å gå så har du sikkert rett, men det er nok ikke dumt å kombinere dette med en konsultasjon hos en terapeut som kan mer om muskler og skjelett.

Skrevet

Jeg har prøvd kiropraktor, fyseoterapi, akupunktur, psykomotoriskfyseoterapi og muskelterapaut. Kun denne kiropraktoren som jeg går til nå har klart å hjelpe meg noen lunde, men som sagt er det bare midlertidig.

Har lite lyst å sløse bort enda mer penger på ting som ikke fungerer :-/

Har blitt tatt masse tester av, også MR og ultralyd. På ultralyden så de irritasjonen på senen.

Det er ikke pysisk;)

Skrevet

Venter på svar fra kiropraktoren min, men tror hun har ferie. Hun er den eneste som har klart å løsne det sånn noen lunde opp. Men det er jo alltid bare midlertidig og det hjelper ikke 100 %. Takk :)

Sitter med pute i nakken for å slitte å "holde hodet opp" selv. Er helt utslitt av smerten, føler meg nesten litt syk.. Utrolig frustrerende.. Vurderer å ta en paralgin forte, men tviler på at det hjelper..

Et av mine problemer var svake hals-og nakkemuskler, uten at jeg var klar over det selv. Så jeg fikk beskjed om å trene de. La meg på ryggen, krummet inn haka mot brystet og løftet såvidt opp hodet. Gjorde det 15 ganger 2 ganger om dagen. Det var veldig tungt de første ukene. Det hjalp faktisk mye.

Også må man tenke på holdningen, hvordan holder du hodet når du går, sitter, kjører bil osv. Det er mye man må gjøre selv, men man må også ha hjelp til å løse opp.

Anonymous poster hash: 5b41c...77f

Skrevet

Jeg har prøvd kiropraktor, fyseoterapi, akupunktur, psykomotoriskfyseoterapi og muskelterapaut. Kun denne kiropraktoren som jeg går til nå har klart å hjelpe meg noen lunde, men som sagt er det bare midlertidig.

Har lite lyst å sløse bort enda mer penger på ting som ikke fungerer :-/

Har blitt tatt masse tester av, også MR og ultralyd. På ultralyden så de irritasjonen på senen.

Det er ikke pysisk;)

Jeg mente aldri å hinte til at det var psykiske årsaker bakom smertene.

Min erfaring alle behandlere, også leger, er at personkjemi er vesentlig for hvilket resultat du kan forvente av konsultasjonen. Behandlingen er, som sagt, ofte basert på egeninnsats. Dersom du bare har blitt behandlet med akupunktur (type asiatisk) så vil jeg absolutt si dette er bortkastede penger. Er det snakk om tørrnåling så har dette en viss effekt på enkelte ting. Kombinert med trening og f.eks. muskelstimulering.

Selv fikk jeg rettet på en ubalanse i musklene i øvre rygg ved elektrostimulering, massasje og trening. Dette var både hos manuellterapeut og naprapat.

Skrevet

Tar meg en paralgin forte og går å legger meg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...