Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har noen helt ensfargede hvite gardiner i 100% bomull, som jeg synes er veldig fine. Nå har de imidlertid blitt ganske gule, sannsynligvis pga sola...? Jeg har vasket dem på 30 grader med sånn Vanish hvit, men det hjalp ikke nevneverdig. Nå vurderer jeg å legge dem i klorvann, men vet ikke hvor lurt det er? Noen som har tips? Tror ikke at de kan vaskes på 60 grader uten å krympe masse.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har noen helt ensfargede hvite gardiner i 100% bomull, som jeg synes er veldig fine. Nå har de imidlertid blitt ganske gule, sannsynligvis pga sola...? Jeg har vasket dem på 30 grader med sånn Vanish hvit, men det hjalp ikke nevneverdig. Nå vurderer jeg å legge dem i klorvann, men vet ikke hvor lurt det er? Noen som har tips? Tror ikke at de kan vaskes på 60 grader uten å krympe masse.

De fleste bomullsgardiner tåler vel 60 graders vask? Mange gardiner er ferdig krympet når man får kjøpt de.

Jeg ville vasket de 2 ganger med omo micro på 60 grader. Har du et gardinbånd eller noe annet i samme stoff som gardinene, som du kan teste på 60 graders vask, før du vasker gardinene, slik at du får sjekket om stoffet krymper?

Klor vil tære på tøyfibrene.

Anonymous poster hash: 30574...358

Skrevet

Har vært EOmo og Blenda tilhenger i alle år. Men etter at omo etset bort masse maling pga. Søl utenpå flaska, så begynte jeg å se meg om etter alternativer.

Ved kjøp av ny vaskemaskin fikk vi med Ariel flytende. Har bare prøvd den til farget tøy og den er helt fantaskisk.

Ville staartet med å prøve Ariel for hvit tøy, tatt bare 1 gardinhøyde i maskina og kjørt det på 40 grader og på et langt program.

Arvet noen hvite gardiner en gang fra noen som hadde røyka inne, de var gulssjollete, og ble aldri rene.

Anonymous poster hash: a49ac...f05

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...