Gå til innhold

Matinntak, trenger råd!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg er i en alder av 19år og siden jeg var 16 har jeg gått ned 22kg.

Kan ikke si jeg var tjukk før, men nå begynner jeg å bli litt smånervøs. Har en høyde på 167 og en vekt på 50,6 kg. Det tilsvarer en bmi i kategorien undervektig. Før var jeg glad i å spise (spiste like mye som far i huset), men plutselig har kroppen sluttet og spiser kun et lite måltid om dagen. Kan lage det beste jeg vet, men kun orke 10% av hva normalen var. Vekten raser og bein begynner å komme mer og mer frem. Sliter også en del med magen, og må gjennomsnittlig PÅ DO 5-6 ganger daglig... Litt vel detaljert info, men toalettbesøkene kan ligge under kategorien "topp 10 største fosser i verden"

Uansett hva jeg spiser, klarer ikke magen holde på det. Sultfølelsen dukker gjerne opp da rundt middagstider, Og derfor kun da jeg spiser litt mat.

Er ikke helt sikker på hva jeg skal gjøre. Det ligger magetrøbbel i familien, og utallige undersøkelser, men sålangt har ingen funnet noen feil hos min mor og søster.

Merket at magen tålte mindre og mindre matvarer da jeg var 11, men nå sier den takk og farvel til alt. Ettersom den er så umottakelig for mat og jeg heller ikke blir sulten, så er det meget bemerkelsesverdig blant de rundt meg. Tar vitaminer og er ellers helt frisk, føler meg heller ikke slapp selvom lavt matinntak.

Noen med råd eller forslag? Kanskje egne erfaringer med liknende situasjoner?

Takk på forhånd :)

Anonymous poster hash: 82bca...2a5

Anonymous poster hash: 82bca...2a5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du blitt utredet av lege, eller er det din mor og søster som er utredet?

Dette problemet anser jeg som nødvendig med grundig utredning av lege(spesialist).

Anonymous poster hash: 3da1b...b2c

Skrevet

Gå til legen.

Anonymous poster hash: 46fce...ae8
Skrevet

Det å spise svært lite over et døgn og så plutselig spise et måltid har den effekten på min mage også. Man må ha jevne måltider ca 4 om dagen og et par mellommåltider.

Skrevet

Du bør spise veldig lite men veldig ofte. Ha f.eks alltid en skål med nøtter med høyt kalorinivå. Da kan du spise en hånd flere ganger for dagen. Kun for å få i deg kalorier så kan is være veldig bra for deg siden det er lett å få i seg.

Men du bør dra til legen.

Gjest LouiseD
Skrevet

GÅ TIL LEGE !!!! Det sier vel i grunnen seg selv..... Minus 22 kilo på tre år , på do 6 ganger for dagen, ett måltid for dagen !!! At ikke noen i familien din har tvunget deg til lege enda (du skriver at din mor og søster er undersøkt), er nesten noe av det mest foruroligende......

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...