Gå til innhold

Refinansiere boliglånet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva vil set si å refinansiere boliglånet? Er det sånn at man får bedre lånevilkår når man har betalt ned til så så mye? Tror jeg har betalt ned + verdistigningen så mye nå at jeg bare har lån på ca 70 % av boligene verdi, vil det lønne seg for oss å kontakte banken da? Hva er eventuelt fordelene?

Kanskje litt rotete innlegg dette, noen som skjønte hva jeg mente?

Anonymous poster hash: 96006...9b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å refinansiere lånte betyr å ta opp lån i eks annen bank med bedre betingelser (lavere rente) isteden. Slik at du nedbetaler nåværende lån med det nye lånet med gunstigere rente :)



Anonymous poster hash: 9ea8f...8c7
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...eller i samme bank med høyere lånebeløp / endrede vilkår.

Du kan få bedre vilkår enn de du opprinnelig hadde hvis du har betalt ned en del av lånet, eller verdien på boligen har økt slik at bankens risiko er lavere.

Endret av nojac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...eller i samme bank med høyere lånebeløp / endrede vilkår.

Du kan få bedre vilkår enn de du opprinnelig hadde hvis du har betalt ned en del av lånet, eller verdien på boligen har økt slik at bankens risiko er lavere.

Ja det var det jeg lurte på... Vet du hva "grensen" for det er? Hvor stor sikkerhet banken på ha før det er verd å snakke med de?

TS

Anonymous poster hash: 96006...9b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulik praksis i ulike banker.

Grensen kan være 60, 70 eller 80 % for å få bedre vilkår. Spørs jo også hva du hadde opprinnelig.

Sjekk hjemmesiden til din bank.

Endret av nojac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...eller i samme bank med høyere lånebeløp / endrede vilkår.

Du kan få bedre vilkår enn de du opprinnelig hadde hvis du har betalt ned en del av lånet, eller verdien på boligen har økt slik at bankens risiko er lavere.

Jeg skjønner ikke dette helt; slik jeg ser det så tilbyr jo bankene lavere rente desto høyere lån en har? Jeg fikk i vertfall høyere rente da jeg hadde lite lån, enn det som en som har 1 eller 2.mill i lån får?

Anonymous poster hash: 9ea8f...8c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange banker tar en høyere rente for lån under 2 mill. Sjekk finansportalen.no eller nofa.no

Noen ganger lønner det seg å låne 2 mill selv om du bare trenger 1,6....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...