Gå til innhold

fjerning av vepsebol


Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1

Har fått et vepsebol (mener det er veps og ikke bier) i taket over inngangen. Så langt har de ikke vært spesielt agressive, men vil likevel ha fjernet bolet. Noen som har tips til hvordan gjøre det kjapt og effektivt? Kjøper jeg gift og ev. hva??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det henger fritt og er lett å komme til kan det muligens være en ide å træ en pose rundt litt kjapt, og så rive det ned? (Litt skummelt kanskje?) :roll:

Hvis bolet er inne i en sprekk kan du knyte/tape fast støvsugerslangen helt inntil åpningen og suge dem opp etter hvert som de flyr ut/inn... Dette kan jo ta en stund, da. Til slutt sprayer du Radar inn i støvsugeren og tetter slangen en stund for sikkerhets skyld.

Kun Radar fungerer sikkert hvis bolet er veldig lite... :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun Radar fungerer sikkert hvis bolet er veldig lite...

På min Radar insektsspray står det at man ikke må bruke den til å bekjempe bol, kun enkelt "individer"... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emera

Jeg ventet til det ble sen kveld, da er de fleste vepsene inne i bolet (og de fleste mennesker i hus). Så stilte jeg meg i dørsprekken, tok en lang stang (kosteskaft, teleskopstang el.l) og vippet bort bolet.

Deretter kastet jeg skaftet fra meg, og lukket døra lynkjapt...

Dagen etter var vepsene borte.

Da vi hadde vepsebol i stablestensmuren utenfor huset, brukte vi noe som heter "Wasp nest destroyer." Kjøpt hos Boss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scrappeguri

Høres ut som hos oss. Vepsebol i taket over vindfanget

Vi tetta alle sprekker bortsett fra en, der sprøyta vi inn skum som dreper krypende insekter (vi hadde ikke annet for hånden :oops: ). Så tetta vi siste hullet og gikk i dekning. Dagen etter var vindfanget fullt av illsinte veps som hadde funnet vei ut (inn) fra fangenskapet sitt...

Ikke særlig gøy, men da vi fikk dem ut, ble vi jo kvitt dem, for de kom seg jo ikke inn fra utsiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På felleskjøpet får du noe insektsmiddel i en blå og gul boks med tut (sånn a la bokser for fugeskum, så strålen på sprayen blir mer direkte)

Vi brukte den og spraya rett inn i bol i fjor sommer... det funka!!! Etter omtrent fem minutter kom det et par stkker seilende ut og styrtlanda på bakken. Etter det var det ikke noe liv der lenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...