AnonymBruker Skrevet 16. august 2014 #1 Skrevet 16. august 2014 har en mage som aldri forsvinner, uansett trening/kosthold. Har opplevd mye trist i livet og er generelt mye stresset og bekymret.kan dette være noe av grunnen til at magen aldri forsvinner? er veldig tynn i kroppen ellers Anonymous poster hash: 48f03...a4f
Snøfteline Skrevet 16. august 2014 #2 Skrevet 16. august 2014 Stress kan føre til mye produksjon av magesyre, som igjen er skadelig for magesekken. Den kan bli oppblåst og etterhvert føre til sår/katarr. Ellers er det også en del tilstander som gjør at magen er "unormalt" stor, bl.a. hjertesvikt. Dersom dette er plagsomt eller påfallende, kanskje en liten sjekk hos lege...?
AnonymBruker Skrevet 16. august 2014 #3 Skrevet 16. august 2014 har en mage som aldri forsvinner, uansett trening/kosthold. Har opplevd mye trist i livet og er generelt mye stresset og bekymret.kan dette være noe av grunnen til at magen aldri forsvinner? er veldig tynn i kroppen ellers Anonymous poster hash: 48f03...a4f Se gjerne denne tråden http://forum.doktoronline.no/index.php?/topic/392555-vekt%C3%B8kning-grunnet-kortison-f%C3%A5-sykdom-cushing/#entry3479176 Stress kan påvirke noe med binyrene som igjen kan føre til vektøkning og/ eller fettansamlinger på magen (lignende som Cushings syndrom og som bivirkning av bruk av kortison) Anonymous poster hash: d66a4...0da
AnonymBruker Skrevet 16. august 2014 #4 Skrevet 16. august 2014 Stress kan føre til mye produksjon av magesyre, som igjen er skadelig for magesekken. Den kan bli oppblåst og etterhvert føre til sår/katarr. Ellers er det også en del tilstander som gjør at magen er "unormalt" stor, bl.a. hjertesvikt. Dersom dette er plagsomt eller påfallende, kanskje en liten sjekk hos lege...? Kan du forklare mer om det med stor mage i forhold til hjertesvikt? Anonymous poster hash: d66a4...0da
AnonymBruker Skrevet 16. august 2014 #5 Skrevet 16. august 2014 Se gjerne denne tråden http://forum.doktoronline.no/index.php?/topic/392555-vekt%C3%B8kning-grunnet-kortison-f%C3%A5-sykdom-cushing/#entry3479176 Stress kan påvirke noe med binyrene som igjen kan føre til vektøkning og/ eller fettansamlinger på magen (lignende som Cushings syndrom og som bivirkning av bruk av kortison) Anonymous poster hash: d66a4...0da håper/tror ikke jeg har cushings syndrom, har sjekket at hormonnivå og slikt er normalt hos lege.. Kan man få produksjonen av kortisol ned igjen etter lang periode med stress? Anonymous poster hash: 48f03...a4f
Snøfteline Skrevet 16. august 2014 #6 Skrevet 16. august 2014 Kan du forklare mer om det med stor mage i forhold til hjertesvikt? Anonymous poster hash: d66a4...0da Ja, men det står veldig godt forklart i denne linken: http://www.lhl.no/hjertesykdom/hjertesvikt/ Flest eldre som rammes av hjertesvikt da, husk. Vet du at det er midjefett, eller kan det tenkes at magen er oppblåst?
AnonymBruker Skrevet 16. august 2014 #7 Skrevet 16. august 2014 tror det er begge deler faktisk. Får tak, så det er nok fett, pluss at jeg reagerer på en del matvarer. Har kuttet ut hvetemel og melk, som jeg reagerer på, uten at det har noen effekt på magestørrelsen. Før menstruasjon står magen ut som et trommeskinn og er kjempeøm og dobbelt så stor Anonymous poster hash: 48f03...a4f
AnonymBruker Skrevet 16. august 2014 #8 Skrevet 16. august 2014 Ja, men det står veldig godt forklart i denne linken: http://www.lhl.no/hjertesykdom/hjertesvikt/ Flest eldre som rammes av hjertesvikt da, husk. Vet du at det er midjefett, eller kan det tenkes at magen er oppblåst? Tusen takk! Jo, det er midjefett jeg har Anonymous poster hash: d66a4...0da
AnonymBruker Skrevet 16. august 2014 #9 Skrevet 16. august 2014 Ja, men det står veldig godt forklart i denne linken: http://www.lhl.no/hjertesykdom/hjertesvikt/ Flest eldre som rammes av hjertesvikt da, husk. Vet du at det er midjefett, eller kan det tenkes at magen er oppblåst? Vil hjertesvikt vises på en vanlig kortvarig EKG-måling? Jeg hadde en slik måling i en annen forbindelse. Ville de sett det da, dersom jeg var rammet av hjertesvikt? Anonymous poster hash: d66a4...0da
AnonymBruker Skrevet 16. august 2014 #10 Skrevet 16. august 2014 håper/tror ikke jeg har cushings syndrom, har sjekket at hormonnivå og slikt er normalt hos lege.. Kan man få produksjonen av kortisol ned igjen etter lang periode med stress? Anonymous poster hash: 48f03...a4f Jeg vet ikke. Men man skulle tro at dette retter på seg når stresset forsvinner. Anonymous poster hash: d66a4...0da
Snøfteline Skrevet 16. august 2014 #11 Skrevet 16. august 2014 Vil hjertesvikt vises på en vanlig kortvarig EKG-måling? Jeg hadde en slik måling i en annen forbindelse. Ville de sett det da, dersom jeg var rammet av hjertesvikt? Anonymous poster hash: d66a4...0da Ja. Sammen med blodprøver, blodtrykksmåling og undersøkelse oppdages de fleste svikter.
AnonymBruker Skrevet 16. august 2014 #12 Skrevet 16. august 2014 Ja. Sammen med blodprøver, blodtrykksmåling og undersøkelse oppdages de fleste svikter. Tusen takk! Anonymous poster hash: d66a4...0da
Kontormus Skrevet 16. august 2014 #13 Skrevet 16. august 2014 Det finns en blodprøve, proBNP, som er ment å skulle avsløre hjertesvikt. Er verdiene under 35 pmol/L er det lite sannsynlig at du har dette.
AnonymBruker Skrevet 16. august 2014 #14 Skrevet 16. august 2014 Det finns en blodprøve, proBNP, som er ment å skulle avsløre hjertesvikt. Er verdiene under 35 pmol/L er det lite sannsynlig at du har dette. Tusen takk for viktig informasjon! Anonymous poster hash: d66a4...0da
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #15 Skrevet 17. august 2014 andre kvinner som opplever at alt fett legger seg rundt midjen og ikke går vekk med trening og kosthold?( vet at dette er vanligere for menn) Anonymous poster hash: 48f03...a4f
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #16 Skrevet 17. august 2014 andre kvinner som opplever at alt fett legger seg rundt midjen og ikke går vekk med trening og kosthold?( vet at dette er vanligere for menn)Anonymous poster hash: 48f03...a4f Ja. Alltid hatt litt ekstra på magen, da jeg var kjempe tynn følte jeg at jeg allikevell hadde litt ekstra. Blitt verre med årene, jeg er en stresset person. Anonymous poster hash: 4cff6...857
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå