Gå til innhold

Er dette bare tilfeldig?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Helt siden jeg fikk menstruasjon for første gang, har jeg opplevd å blø neseblod. Altså, ikke hver gang, men kanskje annenhver gang jeg får mensen. Det slår aldri feil. Det skjer heller ikke gjennom hele perioden, men kun 1 eller 2 dagen med mensen.
Da jeg var 14 googlet jeg dette, og tok med et utklipp fra nettet om endometriose til legen - men husker han lo og så "Nei, det er det ikke. Er nok helt tilfeldig." Så jeg slo det fra meg.
Men det fortsatte jo, og nå forrige gang jeg fikk mensen, fikk jeg først brennende menssmerter i magen - og begynte deretter å fossblø fra det ene neseboret. Gikk på do, og mensen var kommet. Neseblodet stoppet, og det var det. Altså, kun 1 dagen i noen minutter. Er dette helt tilfeldig, slik som legen sa? For det har vært sånn siden jeg var 13, og nå er jeg 23. Tenkte å bestille legetime på mandag og spørre på ny, men kjenner jeg er redd for å bli ledd av igjen. Vil ikke bli tatt for å være hypokonder heller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man bør ikke bli ledd av hos legen. Syntes du skal bestille time (hos en annen enn forrige gang) så kan du kanskje få noen svar

Skrevet

Nei, var ikke superartig å bli ledd av. Hadde mannlig lege, og var litt fjortis-flau over mensen fra før av - så det satte seg litt. ;)

Skrevet

Helt siden jeg fikk menstruasjon for første gang, har jeg opplevd å blø neseblod. Altså, ikke hver gang, men kanskje annenhver gang jeg får mensen. Det slår aldri feil. Det skjer heller ikke gjennom hele perioden, men kun 1 eller 2 dagen med mensen.

Da jeg var 14 googlet jeg dette, og tok med et utklipp fra nettet om endometriose til legen - men husker han lo og så "Nei, det er det ikke. Er nok helt tilfeldig." Så jeg slo det fra meg.

Men det fortsatte jo, og nå forrige gang jeg fikk mensen, fikk jeg først brennende menssmerter i magen - og begynte deretter å fossblø fra det ene neseboret. Gikk på do, og mensen var kommet. Neseblodet stoppet, og det var det. Altså, kun 1 dagen i noen minutter. Er dette helt tilfeldig, slik som legen sa? For det har vært sånn siden jeg var 13, og nå er jeg 23. Tenkte å bestille legetime på mandag og spørre på ny, men kjenner jeg er redd for å bli ledd av igjen. Vil ikke bli tatt for å være hypokonder heller.

Jeg tror ikke det er tilfeldig, men hormonelt betinget. Om du vil ha et svar i forhold til endometriose kreves en undersøkelse hos gynokolog. Men dette har du vel hatt i en alder av 23?

Anonymous poster hash: 199f9...c57

Skrevet

Jeg blør også neseblod når jeg har mensen, eller altså ikke blør som renner, men hvis jeg snyter meg så kommer det alltid blod.

Jeg blør også litt fra tannkjøttet når jeg pusser tenner under mensen.

Men det var også sånn når jeg var gravid, sikkert hormoner.

Anonymous poster hash: cf61d...bea
Skrevet

Jeg tror ikke det er tilfeldig, men hormonelt betinget. Om du vil ha et svar i forhold til endometriose kreves en undersøkelse hos gynokolog. Men dette har du vel hatt i en alder av 23?

Joda, men i forbindelse med helt andre saker. Så de finner det vel ikke ut, med mindre det leter etter det?

Skrevet

Joda, men i forbindelse med helt andre saker. Så de finner det vel ikke ut, med mindre det leter etter det?

Nei det er ingen enkel sak å finne ut av, endometriose. Ultralyd kan påvise evnt knuter. Om du bekymrer deg mye, synes jeg du skal be om en grundig undersøkelse med ultralyd evnt.

Skrevet

Nei det er ingen enkel sak å finne ut av, endometriose. Ultralyd kan påvise evnt knuter. Om du bekymrer deg mye, synes jeg du skal be om en grundig undersøkelse med ultralyd evnt.

Ok, jeg tar det opp med legen min. Takk for svar alle sammen!

Skrevet

Sender deg en personlig melding.

Anonymous poster hash: 11770...0d1

Skrevet

Sender deg en personlig melding.

Anonymous poster hash: 11770...0d1

Ok, takk.

Skrevet

Jeg ville spurt legekontoret om å få "låne" en kvinnelig lege til dette problemet, evt ta kontakt med en kvinnelig gynekolog.

For det høres virkelig ut som du kan ha endometriose siden du blør i nesa utelukkende når du har mensen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...